برزیل - صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲؛ گروه G پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم برزیل و صربستان روز پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال برزیل و صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ ، پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی برزیل و صربستان از سیما

لینک پخش بازی برزیل و صربستان از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه G:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ سوئیس - کامرون، ورزشگاه الجنوب

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ برزیل - صربستان، ورزشگاه لوسیل

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ کامرون - صربستان، ورزشگاه الجنوب

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ برزیل - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ صربستان - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ کامرون - برزیل، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی برزیل

نام برزیل با جام جهانی عجین شده است؛ تیمی که عنوان پرافتخارترین تیم این تورنمنت را یدک می‌کشد و تنها تیم همیشه حاضر در ادوار مختلف این مسابقات بوده است.

فیلم خلاصه بازی برزیل تونس

به دنبال جام ششم، ۲۰ سال پس از آخرین قهرمانی

برزیل تنها تیم دنیاست که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و از این حیث یک رکورد منحصر به‌ فرد را به نام خود ثبت کرده است. در طول تاریخ ۹۲ ساله جام جهانی، برزیلی‌ها ۵ قهرمانی به دست آورده، ۲ نایب قهرمانی کسب کرده و ۲ عنوان سومی و ۲ عنوان چهارمی نیز در کارنامه دارند و پرافتخارترین تیم دنیا هستند. اوج قدرت این کشور به سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۸ باز می‌گردد که ۳ بار در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۸ قهرمان شد، ۱۹۷۴ در رده سوم ایستاد و ۱۹۷۸ به مقام چهارمی بسنده کرد.

بدترین عملکرد سلسائو نیز در سال ۱۹۳۴ بود که مسابقات به صورت تک حذفی برگزار شد و این تیم با شکست ۳ بر یک مقابل اسپانیا، در همان دور اول حذف شد و رتبه چهاردهم را به دست آورد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

برزیل در تاریخ جام جهانی ۱۰۹ بازی انجام داده که حاصل آن ۷۳ برد، ۱۸ تساوی، ۱۸ باخت، ۲۲۹ گل زده و ۱۰۵ گل خورده بوده است.

مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برزیل به واسطه عملکرد فوق‌العاده‌اش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، خودش را در حد و اندازه‌های یک مدعی قهرمانی مطرح کرد. این تیم در مسابقات منطقه آمریکای جنوبی ۱۷ بار به میدان رفت که به ۱۴ برد و ۳ تساوی رسید و بدون آنکه شکستی را تجربه کند، با ۴۵ امتیاز به عنوان تیم نخست از این منطقه جواز صعود به جام جهانی را کسب کرد.

در مسابقات انتخابی جام جهانی، نیمار با ۸ گل زده بهترین گلزن سلسائو بود و در جدول کلی گلزنان نیز در رده دوم قرار گرفت.

تیته به لیست مربیان اسطوره اضافه می‌شود؟

هدایت تیم ملی فوتبال برزیل بر عهده «آدنور لئوناردو باچی» ملقب به «تیته» است. این مربی ۶۱ ساله نزدیک به ۳۲ سال است که مربیگری می‌کند و از ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ نیز مسئولیت کادر فنی سلسائو را بر عهده دارد. تیته در این مدت ۷۶ بار روی نیمکت برزیل نشسته که حاصل آن ۵۷ برد، ۱۴ تساوی، ۵ باخت، ۱۶۴ گل زده و ۲۷ گل خورده بوده است.

تیته در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز سرمربی برزیل بود و این تیم را فقط تا مرحله یک‌چهارم نهایی جلو برد.

او که چندی قبل اعلام کرد پس از جام جهانی از سرمربیگری برزیل کنار خواهد رفت، تیم ملی کشورش را در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا رساند و در سال ۲۰۲۱ نیز به فینال رساند که شاگردانش در فینال به آرژانتین باختند.

ستاره‌ها به خط می‌شوند

برزیل در این دوره از جام جهانی ستاره‌های زیادی در ترکیب تیمش دارد. از آلیسون بکر و ادرسون در درون دروازه‌ تا نیمار، رافینیا و وینیسیوس در خط حمله، همگی چهره‌های درخشان تیم‌های باشگاهی خود هستند اما بدون شک همه چیز حول محور نیمار خواهد چرخید؛ بازیکنی که در اوج به سر می‌برد و با بستن بازوبند کاپیتانی به دنبال کسب افتخاری بزرگ در قاره کهن است.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

برزیل در سال جاری ۸ بازی انجام داده و ۷ برد و یک تساوی داشته است. پاراگوئه، شیلی، بولیوی، کره جنوبی، ژاپن، غنا و تونس حریفانی بودند که مقابل سلسائو شکست خوردند و فقط اکوادور توانست بدون باخت زمین مسابقه را ترک کند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: آلیسون، ادرسون و وورتون
مدافعان: دانیلو، دنی آلوز، الکس ساندرو، الکس تلیس، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو و برمر
هافبک‌ها: کاسمیرو، فابینیو، برونو گیمارش، فِرد، لوکاس پاکوئتا و اورتون ریبیرو
مهاجمان: نیمار، وینیسیوس جونیور، آنتونی، رافینیا، ریچارلیسون، گابریل مارتینلی، رودریگو و پدرو

معرفی تیم ملی صربستان

تیم ملی صربستان ملقب به «عقاب‌های سفید» یکی از باسابقه‌ترین و در عین حال پرمهره‌ترین تیم‌های جام بیست‌ودوم است. این تیم میراث‌دار تیم ملی یوگسلاوی سابق است که اگرچه به چند کشور تقسیم شد اما مهمترین ستاره‌های فوتبال آن همچنان برای بازی در رده‌ ملی در شهر بلگراد پایتخت صربستان گرد هم می‌آیند.

خلاصه بازی صربستان سوئد

موفق‌ترین برهه تاریخ تیم ملی صربستان در دهه شصت میلادی بود که دو بار به فینال جام ملت‌های اروپا راه یافت و البته هر دوی آنها را باخت. صربستان که هدایت تیم ملی آن در حال حاضر بر عهده دراگان استویکوویچ است، کشوری بوده که چهره‌هایی سرشناسی مانند سینیشا میهایلوویچ، نمانیا ویدیچ، دژان استانکوویچ و قبل از آن پردراگ میاتوویچ را به دنیای فوتبال معرفی کرده و حتی هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان بازیکن در قاره اروپا به باشگاه‌های بزرگ قاره سبز است. گواه این موضوع نیز آخرین لیست نفرات دعوت شده به اردوی صرب‌هاست که در آن از ۲۳ نفر تنها ۲ بازیکن در لیگ داخلی شاغل هستند و مابقی در سری A، لالیگا، بوندس‌لیگا، لیگ برتر انگلیس و ... پراکنده‌اند.

فدراسیون فوتبال صربستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

با این تعداد از لژیونرهای موفق و پرآوازه، انتظار می‌رود که صرب‌ها از گروه G که تیم‌های برزیل، سوئیس و کامرون در آن حضور دارند صعود کند. نکته جالب در مورد گروه صربستان آن است که این تیم در جام جهانی قبلی در روسیه نیز در گروه E با برزیل و سوئیس همگروه شد و تنها تفاوت آن حضور کاستاریکا به جای کامرون بود.

وضعیت تیم ملی صربستان برای بازی‌های ۲۰۲۲

صرب‌ها یکی از ۱۰ تیمی هستند که از بازی‌های انتخابی جام جهانی قاره اروپا به صورت مستقیم صعود کردند. این تیم که بی‌تردید جزو قوی‌ترین تیم‌های بلوک شرق است، از گروه A که رقبایی مانند پرتغال، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان داشت بدون شکست صعود کرد. این تیم با ۸ پیروزی، ۲ تساوی در ۱۰ دور بازی‌های مرحله انتخابی صعود کرد و ضعیف‌ترین نتایجش دو تساوی برابر پرتغال و ایرلند بود. صربستان در میان گروه‌های ۵ تیمی مرحله انتخابی در کنار بلژیک امتیازآورترین تیم‌ها بودند (هر کدام ۲۰ امتیاز). این دوازدهمین باری است که صربستان جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کند. صرب‌ها که جزو تیم‌هایی بودند که در اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ شرکت داشتند، همیشه به عنوان رقیبی دردسرساز برای بزرگان فوتبال جهان شناخته‌ شده‌اند و امسال هم انتظار می‌رود که برای مدعی اول گروه، برزیل مزاحمت‌هایی ایجاد کند و در تقابل با دو تیم دیگر، سوئیس و کامرون شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد.

تاریخچه

تاریخ تیم ملی فوتبال صربستان به دو ادوار مختلفی تقسیم می‌شود. مقطع نخست که از زمان تأسیس تا ۱۹۳۸ به عنوان تیم ملی قلمروی سلطنتی یوگسلاوی شناخته می‌شد؛ در آن مقطع این تیم از سه دوره جام جهانی که برگزار شد، تنها در دور اول (۱۹۳۰) حضور پیدا کرد و عنوان چهارمی مسابقات را هم کسب کرد. مقطع دوم از ۱۹۳۸ تا ۱۹۶۲ به عنوان تیم جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی بود که در آن تیم ملی این کشور ۴ بار در جام جهانی حضور پیدا کرد و بهترین دستاوردش مقام چهارمی در جام جهانی ۱۹۶۲ بود. از آن به بعد تا فروپاشی یوگسلاوی و مستقل شدن صرب‌ها، تیم ملی این کشور ۵ بار دیگر در جام جهانی حضور یافت و بهترین دستاوردش حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بود. از جام جهانی ۲۰۰۶ به بعد یعنی آخرین حضور صربستان در این رقابت‌ها به همراه یکی دیگر از کشورهای زیرمجموعه یوگسلاوی سابق (مونته‌نگرو)، تیم ملی صربستان دیگر هرگز نتوانسته‌اند از مرحله گروهی بالاتر بروند و این در حالی بود که از سه جام جهانی که برگزار شد، در دوره‌اش حضور داشتند.

از لحاظ آمار فردی، در تاریخ تیم ملی صربستان که بازوبند کاپیتانی آن در حال حاضر در اختیار دوشان تادیچ قرار دارد، بیشترین تعداد بازی متعلق به برانیسلاو ایوانوویچ ستاره سابق چلسی با ۱۰۵ بازی ملی است. بهترین گلزن این تیم هم یک بازیکن معاصر دیگر است؛ الکساندر میتروویچ مهاجم تیم فولام که در ۷۶ بازی ملی‌اش ۵۰ گل زده است.

افتخارات

صربستان و پیش از آن یوگسلاوی سابق تا به حال در هیچ تورنمنت بزرگی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده‌اند. این مهمترین دستاورد این تیم در جام جهانی دو عنوان چهارمی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۶۲ است. کمترین فاصله‌ای هم که این تیم با یک جام معتبر داشته در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۸ بود که دو بار نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. تنها عنوان قهرمانی صرب‌ها به بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد.

مهره‌های کلیدی

ترکیب تیم ملی صربستان ستارگان فراوانی دارد اما با توجه به نام و جایگاه باشگاه‌هایی که در آن بازی می‌کنند، سطح انتظارات از هر یک از آنها با دیگری متفاوت است. به همین دلیل هم شاید فیلیپ کوستیچ و دوشان ولاهوویچ که هر دو برای یوونتوس توپ می‌زنند به علاوه سرگئی میلینکوویچ ساویچ از لاتزیو و همین‌طور میتروویچ از فولام، مهمترین بازیکنان این تیم باشند.

فدراسیون فوتبال صربستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

در میان این چهار بازیکن هم ولاهوویچ با توجه به آمار خوب گلزنی‌اش در فصول اخیر و انتقال پرسروصدا و پرهزینه‌اش از فیورنتینا به یوونتوس بیشتر از دو بازیکن دیگر زیر ذره‌بین قرار دارد. مهاجم ۲۲ ساله بانوی پیر که در دو رده زیر ۱۹ و زیر ۲۱ سال نیز برای کشورش بازی کرده، اولین بار سال ۲۰۲۰ برای تیم ملی صربستان بازی کرد و از آن زمان در ۱۶ بازی ملی‌اش ۸ گل زده است. او بهترین بازیکن جوان سری A در فصل ۲۲-۲۰۲۱ و یکی از نفرات تیم منتخب آن تورنمنت در همان فصل بود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: وانیا میلینکوویچ ساویچ و مارکو دمیتروویچ

مدافعان: نیکولا میلنکوویچ، استراهینیا پاولوویچ، میلوس ولیکوویچ، سردان بابیچ، استفان میتروویچ، فیلیپ ملادنوویچ و استراهینیا اراکوویچ

هافبک‌ها: دوشان تادیچ، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، فیلیپ کوستیچ، ساشا لوکیچ، نمانیا گودلی، ایوان ایلیچ، نمانیا ماکسیموویچ، اوروس راچیچ، آندریا زیوکوویچ، دارکو لازوویچ، نمانیا رادونیچ، مارکو گروئیچ و فیلیپ جورچیچ

مهاجمان: الکساندر میتروویچ، دوشان ولاهوویچ و لوکا یوویچ

۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 35436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha