پخش زنده بازی سوئیس - کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲؛ گروه G پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۱۳:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم سوئیس و کامرون روز پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال سوئیس و کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ ، پنج شنبه ۳ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه الجنوب برگزار شد.

سوییسی‌ها کامرون را شکست دادند + فیلم

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه G:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ سوئیس - کامرون، ورزشگاه الجنوب

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ برزیل - صربستان، ورزشگاه لوسیل

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ کامرون - صربستان، ورزشگاه الجنوب

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ برزیل - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ صربستان - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ کامرون - برزیل، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی کامرون

تیم ملی فوتبال کامرون هشتمین حضور خود را در ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی تجربه می‌کند و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های برزیل،‌ صربستان و سوئیس همگروه است.

خلاصه بازی کامرون و کره جنوبی

شگفتی‌ساز ۱۹۹۰ با شکست قهرمان

اولین حضور کامرون در یک دوره از این مسابقات، به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد که شیرهای رام‌نشدنی با سه تساوی مقابل لهستان، ایتالیا و پرو، هم‌امتیاز با ایتالیای رده دومی در رده سوم قرار گرفتند و به‌خاطر گل زده کمتر نتوانستند از مرحله گروهی بالا بیایند. پس از یک دوره غیبت، کامرون در سال ۱۹۹۰ با سرمربیگری والری نپومنیاشچی یکی از شگفتی‌سازان جام بود و در همان بازی افتتاحیه توانست آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را شکست بدهد.

شیرهای رام‌نشدنی در ادامه از سد رومانی هم گذشتند و با وجود شکست برابر شوروی، به‌عنوان صدرنشین گروه A راهی دور حذفی شدند. این پایان درخشش نماینده آفریقا نبود و کامرون در یک‌هشتم نهایی موفق به حذف کلمبیا شد. این تیم در یک‌چهارم نهایی به مصاف انگلیس رفت که در وقت اضافه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. کامرون پس از آن در پنج دوره دیگر جام جهانی شرکت کرد که در هیچ‌یک از آنها نتوانست به دور حذفی راه یابد.

سربلند در چالشی دشوار و صعودی دراماتیک

کامرون در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفت و با ساحل عاج همگروه شد. شاگردان ریگوبرت سانگ از پس این چالش دشوار برآمدند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به یکی از تیم‌های ثابت جام جهانی، راهی مرحله نهایی شدند. کامرون در مرحله نهایی مقابل الجزایر صف‌آرایی کرد که در بازی نخست با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. برتری یک بر صفر در بازی برگشت به منزله ادامه تلاش دو تیم برای صعود به جام جهانی در وقت‌های اضافه بود.

تیم ملی فوتبال کامرون , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

۳۰ دقیقه اضافی تا دقیقه ۲۸ گلی در بر نداشت؛ تا اینکه احمد طوبی دروازه کامرون را گشود و الجزایر را در یک قدمی جام جهانی قرار داد. این پایان کار نبود و کارل توکو اکامبی در دقیقه ۴+۱۲۰ گل دوم کامرون را به ثمر رساند تا این تیم مسافر قطر شود.

تلاش برای پایان دادن به دوران ناکامی با مربی باتجربه

ریگوبرت سانگ یکی از مربیان بومی فوتبال کامرون است که از سال ۲۰۱۶ در تیم‌های ملی این کشور فعالیت می‌کند. وی در آوریل ۲۰۱۷ به کادر فنی تیم ملی کامرون اضافه شد و یک ماه سرمربی موقت این تیم بود. وی در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم امید کامرون را بر عهده گرفت و از اول مارس ۲۰۲۲ سکاندار نیمکت تیم ملی بزرگسالان این کشور شد. وی در چهار دوره جام جهانی با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته و اولین تجربه خود در این مسابقات را در جامه سرمربی تجربه می‌کند.

ستاره‌های اینتر و بایرن مونیخ در ترکیب کامرون

آندره اونانا و اریک ماکسیم چوپو موتینگ را می‌توان ستاره‌های اصلی نسل فعلی کامرون دانست. چوپو موتینگ با جدایی روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ، در این فصل فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کرده و تاکنون در ۱۵ مسابقه‌ای که با پیراهن باواریایی‌ها به میدان رفته، آمار ‌۱۰ گل و ۳ پاس گل از خود به ثبت رسانده است. اونانا هم اکنون به گزینه نخست سیمونه اینزاگی در خط دروازه اینتر تبدیل شده و در هر ۶ بازی نراتزوری در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است.

۵ قهرمانی در کارنامه شیرها

مهمترین افتخارات کامرونی‌ها به قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۷ بازمی‌گردد. این تیم در سال ۲۰۲۱ هم به مقام سوم رقابت‌ها دست یافت.

تیم ملی فوتبال کامرون , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

انگیزه برای صعود؛ با وجود داشتن پایین‌ترین رده جهانی

کامرون در جایگاه ۴۳ رده‌بندی فوتبال جهان ایستاده و پایین‌ترین رتبه را در میان تیم‌های گروه G در اختیار دارد. با اینکه کامرونی‌ها در ۶ مسابقه آخر خود در جام جهانی (در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) متحمل ۶ شکست شده‌اند، انگیزه بالایی برای جبران دوران تیره و تار خود در مهمترین رویداد فوتبال جهان دارند و می‌توانند خاطرات سال ۱۹۹۰ را زنده کنند. کامرون همان‌طور که در سال ۱۹۹۰ توانست آرژانتین را شکست بدهد، بعید نیست در مسابقات امسال نیز شگفتی مشابهی را برابر سلسائو رقم بزند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دویس اپاسی، سیمون ‌اِن‌گاپاندوتنبو و آندره اونانا
مدافعان: ژان چالز کاستلتو، انزو ابوسه، کولین فای، اولیویه اِمبایزو، نیکلاس اِن‌کولو، تولو نوئوهو و کریستوفر ووه
هافبک‌ها: مارتین هونگلا، پی‌یر کونده، اولیویه اِنتچام، گائل اوندوئا، ساموئل اوم گوئت و آندره فرانک زامبو آنگویسا
مهاجمان: ونسان ابوبکر، کریستین باسوگوگ، اریک ماکسیم چوپو موتینگ، سوئایبو ماروئو، برایان اِمبئومو، نیکلاس موئومی اِن‌گامالئو، ژروم اِن‌گوم، جورجز کوین اِن‌کودئو، ژان پی‌یر اِن‌سامه و کارل توکو اکامبی

معرفی تیم ملی سوئیس

تیم ملی فوتبال سوئیس به عنوان یکی از نمایندگان قاره اروپا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در حالی در گروه G با تیم‌های برزیل، صربستان و کامرون همگروه است.

فیلم خلاصه بازی سوئیس و پرتغال

اولین تجربه حضور سوئیس در تاریخ این رقابت‌ها به سال ۱۹۳۴ بازمی‌گردد که در همان دوره اول موفق شد تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. سوئیس در جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه هم تا جمع هشت تیم برتر صعود کرد که این دو دوره متوالی و البته جام جهانی ۱۹۵۴ که با پیشروی تا مرحله یک‌چهارم نهایی همراه شد، بهترین عملکرد آنها در تاریخ رقابت‌های جام جهانی بوده است. سوئیس در جام‌جهانی ۱۹۵۰ برزیل (حذف در مرحله گروهی)، ۱۹۶۲ شیلی و ۱۹۶۶ انگلیس (حذف در مرحله گروهی)، ۱۹۹۴ آمریکا و ۲۰۰۶ آلمان (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.

جام جهانی 2022 قطر , اتحادیه فوتبال سوئیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

مورات یاکین و انتظاری که هواداران از او دارند

هدایت تیم ملی فوتبال سوئیس بر عهده مورات یاکین سوئیسی است که اصالتی ترکیه‌ای دارد. این مربی ۴۸ ساله که در ماه آگوست ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی ناتی (لقب تیم ملی فوتبال سوئیس) منصوب شد، این اولین تجربه حضورش در جام جهانی و اولین تورنمنت معتبر به عنوان سرمربی خواهد بود، هرچند او پیش از این به عنوان بازیکن با تیم ملی سوئیس در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ حضور داشته است. یاکین پس از اعلام بازنشستگی‌اش در سال ۲۰۰۶، بلافاصله به مربیگری روی آورد و در این سال‌ها هدایت تیم‌هایی همچون لوژرن، بازل، اسپارتاک مسکو و گراسهاپر را برعهده داشته است. صعود از مرحله گروهی جام جهانی قطر کمترین انتظاری است که هواداران سوئیسی از یاکین و شاگردانش در قطر خواهند داشت، اتفاقی که این تیم اروپایی در دو دوره قبلی انجام داده است.

صعودی آسان با ناکام گذاشتن قهرمان یورو ۲۰۲۰

شاگردان مورات یاکین در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی که با تیم‌های ایتالیا، ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی همگروه بودند، موفق شدند با کسب پنج برد و سه تساوی از هشت بازی خود و با کسب ۱۸ امتیاز به طور مستقیم جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی قطر را دریافت کنند و ایتالیا را به پلی‌آف فرستادند، جایی که قهرمان یورو ۲۰۲۰ در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف مغلوب مقدونیه شمالی شدند و از صعود بازماندند. سوئیسی‌ها در مرحله انتخابی ۱۵ گل به رقبای خود زدند و دو گل هم دریافت کردند که این نشان می‌دهد آنها هم در فاز هجونی و هم در فاز دفاعی تیم خوبی دارند.

سوئیس با توجه به همگروهی با برزیل، کامرون و صربستان شانس صعود دارد.

گرانیت ژاکا؛ ستاره‌ای جنگنده در میانه میدان

گرانیت ژاکا که سومین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، ستاره تیم ملی فوتبال سوئیس به شمار می‌رود. هافبک ۳۰ ساله آرسنال که بازیکنی جنگنده است، مرد اول سوئیس در میانه میدان خواهد بود و مورات یاکین هم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. او که می‌توانست برای تیم آلبانی هم بازی کند، در نهایت تصمیم گرفت با پیراهن سوئیس در عرصه ملی حاضر شود و اولین بازی‌اش را برای این تیم در سال ۲۰۱۱ و در تساوی ۲-۲ مقابل انگلیس در مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۲ انجام داد.

او حالا ۱۰۶ بازی ملی و ۱۲ گل‌زده به نامش به ثبت رسیده است. در کنار او، سوئیس روی بازیکنانی همچون مانوئل آکانجی، فابین شار، دنیس زکریا، بریل امبولو و نواح اوکافور حساب باز کرده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: یان زومر، یوناس اوملین، فیلیپ کوهن و گرگور کوبل،
مدافعان: مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، فابیان شار، سیلوان ویدمر، نیکو اِلوِدی و ایرای کومرت
هافبک‌ها: گرانیت ژاکا ، ژردان شکیری، دنیس زکریا، جبرئیل سو، میشل اِیبیشر، ادیمیلسون فرناندس، فابیان فرِی، رِمو فرولر، آردون جاشیری، فابین ریدر و رناتو استفن
مهاجمان: بریل امبولو، کریستیان فاسناشت، روبن وارگاس، هریس سفروویچ و نواه اوکافور

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 35434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha