بازی کانادا - کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه F یکشنبه ۶ آذر ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم کانادا و کرواسی روز یکشنبه ۶ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال کانادا و کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ ، یکشنبه ۶ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خلیفه برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی کانادا و کرواسی از سیما

لینک پخش بازی کانادا و کرواسی از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه F:

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش - کرواسی، ورزشگاه البیت

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ بلژیک - کانادا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ بلژیک - مراکش، ورزشگاه الثمامه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ کرواسی - کانادا، ورزشگاه خلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کرواسی - بلژیک، ورزشگاه احمد بن علی

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کانادا - مراکش، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی اگر شانس نخست صعود از گروه F رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ نباشد اما حداقل می‌تواند پس از بلژیک به عنوان مدعی دوم صعود لقب گیرد. کروات‌ها با توجه به درخشش در دوره قبلی، سقف آرزوهای‌شان را بسیار بالاتر از صعود از مرحله گروهی قرار داده‌اند و امیدوارند در ششمین حضورشان در این تورنمنت، بتوانند برای سومین بار به نیمه نهایی برسند و حتی یک بار دیگر حضور در فینال را تجربه کنند.

فیلم خلاصه بازی کرواسی و فرانسه

۵ حضور، ۲ نیمه نهایی و یک فینال

کرواسی سابقه چندانی در حوزه حضور در جام جهانی ندارد. پس از جدایی از یوگسلاوی سابق، کرواسی در ۱۹۹۸ اولین حضورش در این تورنمنت را تجربه کرد و با درخشش نفراتی همچون داور شوکر، اسلاون بیلیچ و ... تا نیمه نهایی صعود کرد اما به فرانسه باخت و در رده‌بندی نیز هلند را مغلوب کرد تا به مقام سوم دست یابد.

حضور در ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ با ناکامی همراه بود و کروات‌ها در همان مرحله گروهی حذف شدند. جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بدون حضور کرواسی برگزار شد و این کشور در ۲۰۱۴ برزیل باز هم ناکامی در همان مرحله گروهی را تجربه کرد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کرواسی ,

جام جهانی ۲۰۱۸ برای کوکاستا (لقب کرواسی به معنای شطرنجی‌ها) بسیار متفاوت بود؛ چرا که این تیم با رهبری لوکا مودریچ به فینال رسید که باز هم فرانسه سد راهش شد تا به نایب قهرمانی بسنده کند.

انجام ۲۳ بازی، ۱۱ برد، ۴ تساوی، ۸ باخت، ۳۵ گل زده و ۲۶ گل خورده، عملکرد کامل کرواسی در تاریخ جام جهانی است.

* مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کرواسی در رقابت‌های انتخابی کار سختی در پیش ندارد و یک صعود نسبتاً آسان را داشت. همگروهی با روسیه، اسلواکی، اسلوونی، قبرس و مالت باعث شد تا شاگردان زلاتکو دالیچ در ۱۰ بازی صاحب ۲۳ امتیاز شوند و به‌عنوان تیم نخست گروه H جواز سفر به قطر را به دست بیاورند.

دالیچ، همچنان روی نیمکت کرواسی

هدایت کرواسی در جام جهانی بر عهده زلاتکو دالیچ ۵۶ ساله است؛ مربی‌ای که برای دومین دوره پیاپی این تجربه را کسب خواهد کرد و امیدوار است مانند ۲۰۱۸ روسیه باز هم به همراه نسل طلایی فوتبال کرواسی خاطرات خوشی را رقم بزند.

دالیچ پنج سال قبل یعنی ۷ اکتبر ۲۰۱۷ سرمربی کرواسی شد. او که عمده فعالیت‌هایش در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و چندین بار نیز به ایران سفر کرده است، تاکنون ۶۲ بار روی نیمکت کرواسی نشسته که حاصل آن ۳۱ برد، ۱۴ تساوی و ۱۷ شکست بوده است.

زمانی که دالیچ این پست را قبول کرد، کرواسی شرایط خوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ نداشت و نتایج ضعیفی کسب کرده بود، اما او عنوان کرد که اگر نتواند تیمش را به این تورنمنت برساند، هر تصمیمی که برایش بگیرند، قبول خواهد کرد.

کرواسی با این مربی به جام جهانی رفت و در آنجا اتفاقی رخ داد که تحسین بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشت. امتناع نیکولا کالینیچ از انجام تمرینات به بهانه کمر درد، باعث شد تا دالیچ او را به خانه بفرستد و به نوعی از اردو اخراج کند؛ تصمیمی که نشان‌دهنده اقتدار دالیچ به‌عنوان سرمربی بود. جالب اینکه کرواسی همه رقبایش را یکی پس از دیگری شکست داد و فقط در فینال به فرانسه قدرتمند باخت تا با کسب عنوان نایب قهرمانی، اتفاقی تاریخی در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.

عملکرد کرواسی به واسطه کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های اروپا تا حدی باعث افزایش انتقادات از دالیچ شد اما او به هر شکل برای دومین بار روی نیمکت این تیم می‌نشیند تا شاید باز هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کرواسی ,

مودریچ، ستاره‌ای که شاید آخرین تورنمنتش را تجربه کند

بدون شک لوکا مودریچ چهره‌ای است که بیش از سایر بازیکنان کرواسی مورد توجه قرار خواهد گرفت. بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ جهان، در ۳۷ سالگی همچنان یکی از ستون‌های رئال مادرید و تیم ملی کرواسی است اما به نظر می‌رسد آخرین تورنمنتش را تجربه می‌کند و هرگز نمی‌خواهد با خاطره‌ای تلخ از تیم کشورش کنار برود.

در کنار مودریچ می‌توان به نفراتی همچون یوسکو گواردیول مدافع لایپزیگ، جوزپ استانیسیچ مدافع بایرن مونیخ، متئو کواچیچ از چلسی، مارسلو بروزوویچ از اینتر، ایوان پریسیچ از تاتنهام، آنته بودیمیر از اوساسونا اشاره کرد که هر کدام عملکرد خوبی در سال جاری تاکنون داشته‌اند و می‌تواند این روند را در جام جهانی نیز تکرار کنند.

* عملکرد سال ۲۰۲۲

کرواسی در سال ۲۰۲۲ میلادی هشت بازی دوستانه و رسمی داشته که حاصل آن پنج برد از جمله برتری مقابل فرانسه در پاریس، دو تساوی و یک شکست بوده است. این تیم با برگزاری یک دیدار دوستانه با عربستان، خود را آماده حضور در جام جهانی قطر می‌کند.

* فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دومینیک لیواکوویچ، ایویکا ایووشیچ و ایوو گربیچ
مدافعان: دوماگوی ویدا، دژان لوورن، بورنا باریشیچ، جوزیپ یورانوویچ، جوشکو گواردیول، بورنا سوسا، جوزیپ استانیشیچ، مارتین ارلیچ و جوزیپ شوتالو
هافبک‌ها: لوکا مودریچ، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ، ماریو پاشالیچ، نیکولا ولاشیچ، لوورو ماجر، کریستیان یاکیچ و لوکا سوچیچ
مهاجمان: ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ، برونو پتکوویچ، میسلاو اورشیچ، آنته بودیمیر و مارکو لیوایا.

معرفی تیم ملی کانادا

اگر در میان همه تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ بخواهیم به یک تیم لقب میهمان ناخوانده بدهیم، بدون شک تیم ملی کانادا یکی از بهترین گزینه‌هاست. تیم ملی کشوری که همیشه زیر سایه همسایگان قدرتمندی مانند آمریکا و مکزیک قرار داشته، امسال به عنوان یکی از ۴ تیم منطقه کونکاکاف به جام جهانی صعود کرده است آن هم به عنوان تیم اول منطقه!

فیلم خلاصه بازی کانادا و اروگوئه

این تیم در حالی بلیت سفر به قطر را به دست آورد، که پیش از این تنها یک بار در جام جهانی حضور پیدا کرده است. اولین حضور کانادایی‌ها در جام جهانی به ۳۶ سال قبل یعنی سال ۱۹۸۶ باز می‌گردد که کانادا با سه شکست متوالی در دوره مقدماتی از گردونه مسابقات حذف شد. در دومین حضورش اما کانادا با وضعیتی متفاوت و با حضور ستارگانی مانند آلفونسو دیویس، ماکسیم کریپو، میلان بورخان، ریچی لاریا و مربیگری جان هردمن آمده و حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

تیم ملی فوتبال کانادا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

وضعیت کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

نسل جدید تیم ملی کانادا با نسل‌های قبلی این تیم و حتی تیمی که برای اولین بار راهی جام جهانی شد تفاوت‌های زیادی دارد. کانادایی‌ها با تیمی راهی قطر می‌شوند که در آن تعدادی از ستارگان شاغل در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند که بدون شک آلفونسو دیویس دفاع چپ بایرن مونیخ گل سرسبد آنهاست. به لطف او، تیم ملی این کشور صاحب بازیکنی شده که تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. او اما تنها یکی از بازیکنان تأثیرگذار کانادا در جام جهانی است. جاناتان دیوید، بازیکنی که سال ۲۰۲۰ در ازای ۳۰ میلیون یورو به تیم لیل فرانسه پیوست و به گران قیمت‌ترین بازیکن کانادایی تاریخ تبدیل شد نیز دیگر نماینده آمریکای شمالی است که در قطر باید نیم نگاهی به او داشت. با این حال شاید مهمترین عاملی که به کانادا برای کسب جواز حضور در جام جهانی کمک کرد، تشکیل لیگ برتر فوتبال به عنوان اولین لیگ حرفه‌ای فوتبال در این کشور در سال ۲۰۱۹ بود.

کانادا در دور اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، هر ۴ بازی خود را در گروه دوم مسابقات برد. در دور دوم، کانادایی‌ها در یک نبرد رفت و برگشتی، هائیتی را در مجموع با نتیجه ۴ بر صفر شکست دادند و به این ترتیب به دور نهایی رسیدند، جایی که رقبای اصلی‌شان یعنی آمریکا، مکزیک و کاستاریکا هم وارد گود شدند. با وجود تساوی ناامید کننده در اولین بازی‌شان برابر پاناما در خانه،‌ مردان هردمان در ادامه مسیر، ۱۱ بازی بدون باخت متوالی را ثبت کردند به لطف آن روند خوب - که شامل اولین بردشان برابر مکزیک پس از دو دهه می‌شد - برای دومین بار در تاریخ‌شان به جام جهانی صعود کردند.

تاریخچه

شکل‌گیری رسمی تیم ملی کانادا به سال ۱۸۷۷ باز می‌گردد، زمانی که این کشور اتحادیه فوتبال خود را تاسیس کرد. اولین بازی رسمی این کشور هم سال ۱۹۲۴ برابر استرالیا انجام شد. بالاترین جایگاهی که کانادا تا کنون در رده‌بندی فیفا داشته رتبه سی‌وسوم در ماه فوریه سال جاری بوده و پایین‌ترین رده هم یکصدوبیست‌ودوم در ماه آگوست سال ۲۰۱۴.
کانادا ۱۸ بار در جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی حضور داشته است که اولین آن سال ۱۹۷۷ بوده است. تاریخ این تیم در جام‌های جهانی نیز محدود به همان یک بار حضورش در سال ۱۹۸۶ مکزیک می‌شود که در مرحله گروهی کنار رفت.

افتخارات

تیم ملی کانادا با وجود قدمتی که دارد، هرگز جزو قدرت‌های فوتبال منطقه خودش هم نبوده است چه برسد به آنکه توان رقابت با ابرقدرتهای اروپایی یا آمریکای جنوبی داشته باشد. از این رو منهای دو قهرمانی در جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی (گلدکاپ) در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۰۰، افتخار دیگری در کارنامه آن دیده نمی‌شود.

در این دوره جام جهانی نیز با توجه به قرار گرفتن کانادا در گروهی سخت که مدعیان مانند بلژیک پرستاره، کرواسی (نایب قهرمان دوره قبل) و مراکش نیز در آن حضور دارند، کمتر کسی انتظار دارد که شاگردان هردمان به مرحله بالاتر صعود کنند.

لیست تیم ملی کانادا برای جام جهانی ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: میلان بوریان، جیمز پانتمیس و داین سنت‌کلیر

مدافعان: ساموئل آدکوگبه، درک کورنلیوس، آلیستیر جانستون، ریچی لاریا، کمال میلر، استیون ویتوریا و جوئل واترمن

هافبک‌ها: استفن یوستاکیو، لیام فریزر، آتیبا هاتچینسون، مارک‌آنتونی کایه، اسماعیل کونه، جاناتان اوسوریو، ساموئل پیته و دیوید ووترسپون

مهاجمان: تاجون بوچانان، لوکاس کاوالینی، جاناتان دیوید، آلفونسو دیویس، جونیور هویلت، کایل لارین، لیام میلار و ایکه اوگبو

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: 35400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha