پخش زنده مصاف برزیل- کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲؛ گروه G جمعه ۱۱ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم برزیل و کامرون روز جمعه ۱۱ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال برزیل و کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ ، جمعه ۱۱ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی برزیل و کامرون از سیما

لینک پخش بازی برزیل و کامرون از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه G:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ سوئیس - کامرون، ورزشگاه الجنوب

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ برزیل - صربستان، ورزشگاه لوسیل

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ کامرون - صربستان، ورزشگاه الجنوب

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ برزیل - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ صربستان - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ کامرون - برزیل، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی برزیل

نام برزیل با جام جهانی عجین شده است؛ تیمی که عنوان پرافتخارترین تیم این تورنمنت را یدک می‌کشد و تنها تیم همیشه حاضر در ادوار مختلف این مسابقات بوده است.

فیلم خلاصه بازی برزیل تونس

به دنبال جام ششم، ۲۰ سال پس از آخرین قهرمانی

برزیل تنها تیم دنیاست که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و از این حیث یک رکورد منحصر به‌ فرد را به نام خود ثبت کرده است. در طول تاریخ ۹۲ ساله جام جهانی، برزیلی‌ها ۵ قهرمانی به دست آورده، ۲ نایب قهرمانی کسب کرده و ۲ عنوان سومی و ۲ عنوان چهارمی نیز در کارنامه دارند و پرافتخارترین تیم دنیا هستند. اوج قدرت این کشور به سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۸ باز می‌گردد که ۳ بار در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۸ قهرمان شد، ۱۹۷۴ در رده سوم ایستاد و ۱۹۷۸ به مقام چهارمی بسنده کرد.

بدترین عملکرد سلسائو نیز در سال ۱۹۳۴ بود که مسابقات به صورت تک حذفی برگزار شد و این تیم با شکست ۳ بر یک مقابل اسپانیا، در همان دور اول حذف شد و رتبه چهاردهم را به دست آورد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

برزیل در تاریخ جام جهانی ۱۰۹ بازی انجام داده که حاصل آن ۷۳ برد، ۱۸ تساوی، ۱۸ باخت، ۲۲۹ گل زده و ۱۰۵ گل خورده بوده است.

مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برزیل به واسطه عملکرد فوق‌العاده‌اش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، خودش را در حد و اندازه‌های یک مدعی قهرمانی مطرح کرد. این تیم در مسابقات منطقه آمریکای جنوبی ۱۷ بار به میدان رفت که به ۱۴ برد و ۳ تساوی رسید و بدون آنکه شکستی را تجربه کند، با ۴۵ امتیاز به عنوان تیم نخست از این منطقه جواز صعود به جام جهانی را کسب کرد.

در مسابقات انتخابی جام جهانی، نیمار با ۸ گل زده بهترین گلزن سلسائو بود و در جدول کلی گلزنان نیز در رده دوم قرار گرفت.

تیته به لیست مربیان اسطوره اضافه می‌شود؟

هدایت تیم ملی فوتبال برزیل بر عهده «آدنور لئوناردو باچی» ملقب به «تیته» است. این مربی ۶۱ ساله نزدیک به ۳۲ سال است که مربیگری می‌کند و از ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ نیز مسئولیت کادر فنی سلسائو را بر عهده دارد. تیته در این مدت ۷۶ بار روی نیمکت برزیل نشسته که حاصل آن ۵۷ برد، ۱۴ تساوی، ۵ باخت، ۱۶۴ گل زده و ۲۷ گل خورده بوده است.

تیته در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز سرمربی برزیل بود و این تیم را فقط تا مرحله یک‌چهارم نهایی جلو برد.

او که چندی قبل اعلام کرد پس از جام جهانی از سرمربیگری برزیل کنار خواهد رفت، تیم ملی کشورش را در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا رساند و در سال ۲۰۲۱ نیز به فینال رساند که شاگردانش در فینال به آرژانتین باختند.

ستاره‌ها به خط می‌شوند

برزیل در این دوره از جام جهانی ستاره‌های زیادی در ترکیب تیمش دارد. از آلیسون بکر و ادرسون در درون دروازه‌ تا نیمار، رافینیا و وینیسیوس در خط حمله، همگی چهره‌های درخشان تیم‌های باشگاهی خود هستند اما بدون شک همه چیز حول محور نیمار خواهد چرخید؛ بازیکنی که در اوج به سر می‌برد و با بستن بازوبند کاپیتانی به دنبال کسب افتخاری بزرگ در قاره کهن است.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

برزیل در سال جاری ۸ بازی انجام داده و ۷ برد و یک تساوی داشته است. پاراگوئه، شیلی، بولیوی، کره جنوبی، ژاپن، غنا و تونس حریفانی بودند که مقابل سلسائو شکست خوردند و فقط اکوادور توانست بدون باخت زمین مسابقه را ترک کند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: آلیسون، ادرسون و وورتون
مدافعان: دانیلو، دنی آلوز، الکس ساندرو، الکس تلیس، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو و برمر
هافبک‌ها: کاسمیرو، فابینیو، برونو گیمارش، فِرد، لوکاس پاکوئتا و اورتون ریبیرو
مهاجمان: نیمار، وینیسیوس جونیور، آنتونی، رافینیا، ریچارلیسون، گابریل مارتینلی، رودریگو و پدرو

معرفی تیم ملی کامرون

تیم ملی فوتبال کامرون هشتمین حضور خود را در ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی تجربه می‌کند و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های برزیل،‌ صربستان و سوئیس همگروه است.

خلاصه بازی کامرون و کره جنوبی

شگفتی‌ساز ۱۹۹۰ با شکست قهرمان

اولین حضور کامرون در یک دوره از این مسابقات، به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد که شیرهای رام‌نشدنی با سه تساوی مقابل لهستان، ایتالیا و پرو، هم‌امتیاز با ایتالیای رده دومی در رده سوم قرار گرفتند و به‌خاطر گل زده کمتر نتوانستند از مرحله گروهی بالا بیایند. پس از یک دوره غیبت، کامرون در سال ۱۹۹۰ با سرمربیگری والری نپومنیاشچی یکی از شگفتی‌سازان جام بود و در همان بازی افتتاحیه توانست آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را شکست بدهد.

شیرهای رام‌نشدنی در ادامه از سد رومانی هم گذشتند و با وجود شکست برابر شوروی، به‌عنوان صدرنشین گروه A راهی دور حذفی شدند. این پایان درخشش نماینده آفریقا نبود و کامرون در یک‌هشتم نهایی موفق به حذف کلمبیا شد. این تیم در یک‌چهارم نهایی به مصاف انگلیس رفت که در وقت اضافه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. کامرون پس از آن در پنج دوره دیگر جام جهانی شرکت کرد که در هیچ‌یک از آنها نتوانست به دور حذفی راه یابد.

سربلند در چالشی دشوار و صعودی دراماتیک

کامرون در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفت و با ساحل عاج همگروه شد. شاگردان ریگوبرت سانگ از پس این چالش دشوار برآمدند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به یکی از تیم‌های ثابت جام جهانی، راهی مرحله نهایی شدند. کامرون در مرحله نهایی مقابل الجزایر صف‌آرایی کرد که در بازی نخست با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. برتری یک بر صفر در بازی برگشت به منزله ادامه تلاش دو تیم برای صعود به جام جهانی در وقت‌های اضافه بود.

تیم ملی فوتبال کامرون , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

۳۰ دقیقه اضافی تا دقیقه ۲۸ گلی در بر نداشت؛ تا اینکه احمد طوبی دروازه کامرون را گشود و الجزایر را در یک قدمی جام جهانی قرار داد. این پایان کار نبود و کارل توکو اکامبی در دقیقه ۴+۱۲۰ گل دوم کامرون را به ثمر رساند تا این تیم مسافر قطر شود.

تلاش برای پایان دادن به دوران ناکامی با مربی باتجربه

ریگوبرت سانگ یکی از مربیان بومی فوتبال کامرون است که از سال ۲۰۱۶ در تیم‌های ملی این کشور فعالیت می‌کند. وی در آوریل ۲۰۱۷ به کادر فنی تیم ملی کامرون اضافه شد و یک ماه سرمربی موقت این تیم بود. وی در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم امید کامرون را بر عهده گرفت و از اول مارس ۲۰۲۲ سکاندار نیمکت تیم ملی بزرگسالان این کشور شد. وی در چهار دوره جام جهانی با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته و اولین تجربه خود در این مسابقات را در جامه سرمربی تجربه می‌کند.

ستاره‌های اینتر و بایرن مونیخ در ترکیب کامرون

آندره اونانا و اریک ماکسیم چوپو موتینگ را می‌توان ستاره‌های اصلی نسل فعلی کامرون دانست. چوپو موتینگ با جدایی روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ، در این فصل فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کرده و تاکنون در ۱۵ مسابقه‌ای که با پیراهن باواریایی‌ها به میدان رفته، آمار ‌۱۰ گل و ۳ پاس گل از خود به ثبت رسانده است. اونانا هم اکنون به گزینه نخست سیمونه اینزاگی در خط دروازه اینتر تبدیل شده و در هر ۶ بازی نراتزوری در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است.

۵ قهرمانی در کارنامه شیرها

مهمترین افتخارات کامرونی‌ها به قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۷ بازمی‌گردد. این تیم در سال ۲۰۲۱ هم به مقام سوم رقابت‌ها دست یافت.

تیم ملی فوتبال کامرون , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

انگیزه برای صعود؛ با وجود داشتن پایین‌ترین رده جهانی

کامرون در جایگاه ۴۳ رده‌بندی فوتبال جهان ایستاده و پایین‌ترین رتبه را در میان تیم‌های گروه G در اختیار دارد. با اینکه کامرونی‌ها در ۶ مسابقه آخر خود در جام جهانی (در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) متحمل ۶ شکست شده‌اند، انگیزه بالایی برای جبران دوران تیره و تار خود در مهمترین رویداد فوتبال جهان دارند و می‌توانند خاطرات سال ۱۹۹۰ را زنده کنند. کامرون همان‌طور که در سال ۱۹۹۰ توانست آرژانتین را شکست بدهد، بعید نیست در مسابقات امسال نیز شگفتی مشابهی را برابر سلسائو رقم بزند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دویس اپاسی، سیمون ‌اِن‌گاپاندوتنبو و آندره اونانا
مدافعان: ژان چالز کاستلتو، انزو ابوسه، کولین فای، اولیویه اِمبایزو، نیکلاس اِن‌کولو، تولو نوئوهو و کریستوفر ووه
هافبک‌ها: مارتین هونگلا، پی‌یر کونده، اولیویه اِنتچام، گائل اوندوئا، ساموئل اوم گوئت و آندره فرانک زامبو آنگویسا
مهاجمان: ونسان ابوبکر، کریستین باسوگوگ، اریک ماکسیم چوپو موتینگ، سوئایبو ماروئو، برایان اِمبئومو، نیکلاس موئومی اِن‌گامالئو، ژروم اِن‌گوم، جورجز کوین اِن‌کودئو، ژان پی‌یر اِن‌سامه و کارل توکو اکامبی

۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 35398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha