مصاف لهستان - عربستان؛ گروه C شنبه پنج آذر ساعت ۱۶:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم لهستان و عربستان روز شنبه پنج آذر ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال لهستان و عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ ، شنبه پنج آذر ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی لهستان و عربستان از سیما

لینک پخش بازی لهستان و عربستان از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه C:

اول آذر : آرژانتین - عربستان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه لوسیل

اول آذر : مکزیک - لهستان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۵ آذر: لهستان - عربستان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن سیتی

۵ آذر: آرژانتین - مکزیک،ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

۹ آذر: لهستان - آرژانتین، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: عربستان - مکزیک، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی لهستان

تیم ملی فوتبال لهستان که نهمین حضورش در رقابت‌های جام جهانی را تجربه خواهد کرد، اولین حضورش در این تورنمنت معتبر به سال ۱۹۳۸ بازمی‌گردد، دوره‌ای که تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیشروی کرد. دومین حضور این تیم اروپایی در جام جهانی ۳۶ سال به طول کشید، جایی که آنها موفق شدند در جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان به عنوان سومی دست یابند و این اتفاق در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا هم تکرار شد که بهترین عملکرد لهستان در تمامی ادوار جام جهانی بوده است.

فیلم خلاصه بازی ولز و لهستان

لهستانی‌ها در سه دوره آخری که در جام جهانی بوده‌اند، یعنی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ هرگز موفق به صعود از گروه‌شان نشده‌اند و حالا چالش اصلی آنها در قطر شکستن این طلسم و راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها پس از ۳۶ سال است.

چسلاو میچنویش و چالش دشوار پیش‌رو

چسلاو میچنویش که در کارنامه حرفه‌ای‌اش هدایت تیم زیر ۲۱ سال لهستان و تیم لژیا ورشوی لهستان دیده می‌شود، در ماه ژانویه ۲۰۲۲ جانشین پائولو سوسا در تیم ملی فوتبال لهستان شد؛ سوسایی که در فاصله سه ماه مانده به آغاز بازی‌های مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم به جدایی از لهستان و قبول پیشنهاد هدایت تیم فلامنگوی برزیل را گرفت. میچنویش قرار بود در مرحله پلی‌آف راهیابی به جام جهانی در بازی مقابل روسیه برای اولین بار روی نیمکت لهستان بنشیند اما در پی محرومیت روس‌ها از حضور در این مسابقات به خاطر حمله نظامی به اوکراین، او در فینال پلی‌آف انتخابی جام جهانی هدایت لهستان را برعهده داشت و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل سوئد، تیمش را به جام جهانی رساند. حالا باید دید که آیا این مربی ۵۲ ساله می‌تواند این تیم اروپایی را برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ به مرحله حذفی جام جهانی برساند یا خیر!

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعود از مسیری دشوار به جام جهانی قطر

لهستان که در حال حاضر در رده بیست‌وششم رده‌بندی فیفا قرار دارد، در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه I در ۱۰ بازی خود آمار ۶ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست را تجربه کرد و پس از انگلیس در رده دوم ایستاد و راهی پلی‌آف شد و در آنجا با توجه به محروم شدن روسیه، در فینال پلی‌آف به مصاف سوئد رفت و با برتری ۲ بر صفر در آن دیدار بلیت سفر به قطر را دریافت کرد. شاگردان میچنویش حالا باید در گروه C جام جهانی با رقبای باتجربه‌ای همچون آرژانتین و مکزیک و البته عربستان به عنوان یکی از نمایندگان آسیا رقابت کند که به نظر چالش سختی در انتظار آنها است.

لواندوفسکی؛ ستاره و ماشین گلزنی لهستان

روبرت لواندوفسکی نه‌ تنها ستاره فعلی تیم ملی لهستان است، بلکه نامداترین و شناخته شده‌ترین بازیکن تاریخ این تیم به شمار می‌رود، بازیکنی که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه اروپا ۹ گل برای لهستان به ثمر رساند و در جدول گلزنان این دوره از رقابت‌ها تنها هری کین از انگلیس با ۱۲ گل‌زده را بالای سر خود داشت. مهاجم بارسلونا که در طول دوران حرفه‌ای‌اش بیش از ۶۰۰ گل در مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده و عناوین تیمی و انفرادی زیادی در رده باشگاهی کسب کرده، در رده ملی اما به افتخار خاصی دست نیافته است. لواندوفسکی ۳۴ ساله که ۷۶ گل‌زده در ۱۳۴ بازی ملی به نامش به ثبت رسیده، حالا الهام‌بخش نسل جوان لهستان خواهد بود.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

زالفسکی؛ استعدادی که باید بازی‌اش را دید

بازیکنی که در ترکیب تیم ملی فوتبال لهستان و در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ باید بازی‌اش را دید، به طور حتم نیکولا زالفسکی است، بازیکنی که قابلیت بازی در پست‌های دفاع، بال و هافبک را دارد و برای بازی در سمت چپ یا راست زمین هم مشکلی ندارد. این هافبک چپ ۲۰ ساله که در یک سال اخیر در ترکیب تیم فوتبال رُم و زیرنظر ژوزه مورینیو عملکرد خوبی از خود نشان داده، مورد توجه تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و تاتنهام قرار دارد. زالفسکی که نامش در بین نامزدهای کسب جایزه پسر طلایی اروپا ۲۰۲۲ بود، می‌توانند عاملی تعیین‌کننده برای لهستان در قطر باشد.

معرفی تیم ملی عربستان سعودی

عربستان سعودی یکی از امیدهای قاره آسیا برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. فدراسیون فوتبال عربستان تدارک بسیار خوبی برای شاهین سبز (لقب تیم ملی عربستان) فراهم کرده و این تیم از خرداد تاکنون در ۶ بازی دوستانه به میدان رفته است. همچنین عربستان روز ۱۹ آبان به مصاف پاناما می‌رود و روز ۲۵ آبان نیز مقابل کرواسی صف‌آرایی خواهد کرد.

ورود از دهه ۹۰

عربستانی‌ها پس از نسل درخشان دهه ۸۰ قرن بیستم که به قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ رسیدند؛ برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ طعم شرکت در یک دوره جام جهانی را چشیدند.

تیم ملی فوتبال عربستان سعودی , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 ,

آنها در مرحله گروهی شگفتی‌ساز ظاهر شدند و با شکست مراکش و بلژیک، خود را به جمع ۱۶ تیم پایانی رساندند. گل مارادونایی سعید العویران به بلژیک که صعود عربستان به یک‌هشتم نهایی را قطعی کرد؛ به یکی از صحنه‌های ماندگار تاریخ جام جهانی تبدیل شده است. باخت مقابل سوئد به جاه‌طلبی سعودی‌ها پایان داد اما این نسل دو سال بعد به افتخار دیگری دست یافت و جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ را نیز فتح کرد.

تلاش‌های ناکام

عربستان در سه دوره بعدی جام جهانی هم شرکت کرد که توفیق خاصی به دست نیاورد و ظرف ۹ مسابقه، نتیجه‌ای بهتر از ۷ شکست و ۲ تساوی نگرفت. تیم ناصر الجوهر در جام جهانی ۲۰۰۲ یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در تاریخ جام‌های جهانی بود و دریافت ۸ گل از آلمان، نمایانگر اوج ضعف آنها در ژاپن بود. عربستان در دو دوره بعدی جام جهانی غیبت داشت و صعود بعدی این تیم به یک دوره از مسابقات به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. شاگردان خوان آنتونیو پیتسی در بازی افتتاحیه ۵ گل از روسیه خوردند و سپس مغلوب اروگوئه شدند اما با شکست مصر در رتبه سوم گروه A ایستادند.

نفرات کلیدی؛ بدون لژیونر

صالح الشهری، یاسر الشهرانی، سالم الدوسری، سلمان الفرج و فراس البریکان، نفراتی هستند که در دور انتخابی جام جهانی درخشیدند و فوتبال‌دوستان عربستانی به درخشش مجدد آنها امیدوارند. هیچ‌یک از بازیکنان لیست ۳۲ نفره ابتدایی عربستان لژیونر نیستند و ۱۳ بازیکن از این فهرست در تیم الهلال به میدان می‌روند. سبزپوشان با سیستمی چهار دفاعه و عمدتاً ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌روند.

تیم ملی فوتبال عربستان سعودی , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از گروه‌های دشوار

عربستان یکی از چهره‌های ویژه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت که مقتدرانه به مرحله گروهی این جام صعود کرد. تیم اروی رنار در گروهی که ژاپن، استرالیا و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان را داشت، با هفت پیروزی و به‌عنوان صدرنشین گروه A مسافر قطر شد. عربستان در دور مقدماتی هم قرعه سختی داشت و همگروه ازبکستان و فلسطین شد که به رتبه نخست جدول این گروه رسید. این تیم اکنون جایگاه ۵۱ رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد.

مرد نام‌آشنایی که به‌ جای ایران مسافر عربستان شد

اروی رنار نامی آشنا برای مردم ایران است. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ به حسرت ۲۰ ساله مراکش در صعود به جام جهانی پایان داد و در دور گروهی رقیب ایران شد. مراکش با رنار تنها یک امتیاز از اسپانیا گرفت و از دور مسابقات کنار رفت. فدراسیون فوتبال ایران پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با این مربی مذاکره کرد که نتیجه‌ای در پی نداشت و رنار به‌جای ایران، هدایت عربستان را بر عهده گرفت. مرد ۵۴ ساله فرانسوی توانست عربستان را بدون دردسر به جام جهانی برساند و حالا دومین جام جهانی متوالی خود را تجربه می‌کند.

رکوردداران تاریخ فوتبال عربستان

ماجد عبدالله با ۷۲ گل زده، بهترین گلزن تیم ملی عربستان به شمار می‌رود و محمد الدعایه، دروازه‌بان افسانه‌ای این کشور که در چهار جام جهانی پیراهن شاهین سبز را بر تن کرد؛ با ۱۷۲ بازی ملی از این حیث رکورددار است.

احتمال رویارویی با فرانسه در یک‌هشتم نهایی

آرژانتین، لهستان و مکزیک، رقبایی هستند که عربستان در مرحله گروهی با آنها روبرو می‌شود. سعودی‌ها سال ۲۰۱۲ در دیداری تدارکاتی برابر آرژانتین به تساوی صفر - صفر رسیدند و در سال ۲۰۰۶ با نتیجه ۲ بر یک مغلوب لهستان شدند اما سابقه تقابل رو در رو با مکزیک را در کارنامه ندارند. در صورتی که عربستان پایین‌تر از یاران لیونل مسی قرار بگیرد و خاطره شیرین جام جهانی ۱۹۹۴ را با صعود به‌عنوان تیم دوم تکرار کند، در یک‌هشتم نهایی مقابل صدرنشین گروه D صف‌آرایی می‌کند که به احتمال فراوان، فرانسه خواهد بود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: محمد العویس، نواف العقیدی و محمد الیامی‌
مدافعان: حسان التمبکتی، عبدالاله العمری، علی البلیهی، عبدالله مادو، سعود عبدالحمید، سلطان الغنام، محمد البریک، یاسر الشهرانی، علی الحسن و عبدالله المالکی
هافبک‌ها: محمد کنو، عبدالله عطیف، ناصر الدوسری، ریاض شراحیلی، سلمان الفرج، سامی النجعی، سالم الدوسری، هتان باهبری، فهد المولد و عبدالرحمن العبود
مهاجمان: هیثم عسیری، فراس البریکان و صالح الشهری

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 35388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha