آمریکا - انگلستان از گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ / جمعه ۴ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + فیلم بازی

دو تیم فوتبال آمریکا و انگلستان روز جمعه ۴ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲، جمعه ۴ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت برگزار شد.

انگلیس ۰ - ۰ آمریکا،کانتر پرس کشنده برهالتر علیه سه شیرها

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه B:

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس - ایران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه
دوشنبه ۳۰ آبان: آمریکا - ولز، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر: ولز - ایران، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر:انگلیس - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه البیت
سه شنبه ۸ آذر: ولز - انگلیس، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
سه شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی آمریکا

آمریکا که به همراه مکزیک، موفق‌ترین تیم‌های منطقه کونکاکاف محسوب می‌شوند، تنها کشور در آمریکای شمالی و مرکزی است که به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کرده است.

خلاصه بازی آمریکا ۰ - عربستان سعودی ۰

زمانی که صحبت از فوتبال آمریکا به میان می‌آید، بسیاری به یاد افتخاراتی می‌افتند که زنان فوتبالیست این کشور در عرصه‌های بین‌المللی رقم زده‌اند و خب این هم طبیعی است؛ چرا که تیم ملی بانوان آمریکا تیم اول رنکینگ فیفا است. از نظر افتخارات و دستاورد تیم ملی مردان آمریکا شاید به پای زنان این کشور نرسد اما تیم کوچکی هم نیست. یانکی‌ها در کنار مکزیک، از بزرگترین و پرافتخارترین تیم‌های کونکاکاف محسوب می‌شوند. این کشور در یک دهه گذشته بازیکنان بزرگی را به فوتبال اروپا معرفی کرده است. کریستین پولیسیچ و زک استفن جزو سرشناس‌ترین بازیکنان تیم ملی آمریکا به شمار می‌روند که در تیم‌های بزرگ انگلیس، آلمان و ایتالیا بازی‌ می‌کنند. تیم ملی آمریکا در ۱۱ دوره جام جهانی حضور داشته که اولین آنها در سال ۱۹۳۰ با ثبت مهمترین افتخارش در این تورنمنت همراه بود و موفق به کسب مقام سوم شد. آمریکایی‌ها که جزو غایبان غیرمنتظره دوره قبلی جام جهانی در روسیه بودند، این بار به عنوان تیم سوم منطقه کونکاکاف پس از کانادا و آمریکا، جواز حضور مستقیم در مرحله نهایی را کسب کردند و در کنار انگلیس و ولز یکی از سه رقیب تیم ملی ایران در مرحله گروهی هستند.

وضعیت آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی آمریکا به لطف عملکرد خوب ستارگان جوان خود جواز سفر به قطر را کسب کرد. شاگردان گرگ برهالتر در سومین و آخرین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از ۱۴ بازی خود ، نیمی را بردند و در ۷ تای دیگر ۴ تساوی و ۳ شکست داشتند تا با ۲۵ امتیاز (فقط ۳ امتیاز کمتر از کانادا و مکزیک) به صورت مستقیم صعود کنند، البته تنها به دلیل ۷ گل زده بیشتر نسبت به کاستاریکای رده چهارمی بود که آمریکا از رفتن به پلی‌آف بین قاره‌ای نجات پیدا کرد. همین موضوع هم موجب به وجود آمدن انتقاداتی از عملکرد تیم ملی آمریکا شد.

تیم ملی فوتبال آمریکا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا برای رساندن تیمش به جام جهانی قطر از بازیکنان مستعد و جوانان آینده‌داری مانند زک استفن، شان جانسون، سرجینیو دست، آرون لانگ، مارک مکنزی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، یونس موسی، کریستین پولیسیچ، پل آریولا و … استفاده کرد. از تیمی که در میان همگروهانش در گروه B جام جهانی فقط از انگلیس رتبه‌ای پایین‌تر دارد (در آخرین رده‌بندی فیفا) و از وجود لژیونرهای مطرحی مانند مت‌ترنر (آرسنال)، سرجینیو دست (میلان)، جو اسکالی (مونشن‌گلادباخ)، جورجو بیو (انگلیس) و وستون‌مک‌کنی (یوونتوس) بهره می‌برد، انتظار می‌رود که بتواند به مرحله یک شانزدهم جام جهانی صعود کند.

تاریخچه تیمی که عنوان «فوتبال» ندارد!

با اینکه در آمریکا فوتبال جزو سه ورزش محبوب محسوب نشده و حتی به این اسم هم شناخته نمی‌شود - در آمریکا فوتبال به ورزشی مشابه راگبی اطلاق می‌شود و به فوتبال، ساکر می‌گویند - این کشور از جمله کشورهایی بود که خیلی زود فوتبال در آن توسعه یافت. آمریکا جزو ۱۳ کشوری بود که تیم ملی آن در اولین دوره جام جهانی شرکت داشت و پس از کسب دو پیروزی ۳ بر صفر برابر بلژیک و پاراگوئه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و تنها با قبول شکست برابر آرژانتین از صعود به فینال باز ماند. یکی از دستاوردهای تاریخی آمریکا در جام جهانی ثبت اولین هت‌تریک این رقابت‌ها توسط یکی از بازیکنان اسبق این تیم، برت پاتندو است، موضوعی که فیفا سال ۲۰۰۳ تأیید کرد.

افتخارات تیم ملی آمریکا اما به ۱۰ حضورش در جام جهانی و مقام سومی‌اش در اولین دوره این رقابت‌ها محدود نمی‌شود. این تیم که در حضورهای قبلی‌اش در جام جهانی ۶ بار حداقل به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته است، ۱۶ بار نیز در جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکز شرکت داشته و ۷ مرتبه موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

در تاریخ تیم ملی آمریکا کوبی جونز با انجام ۱۶۴ بازی ملی رکورددار پوشیدن پیراهن یانکی‌هاست و عنوان برترین گلزن تاریخ این تیم هم به طور مشترک در اختیار کلینت دمپسی و لاندن دوناوان است که هر کدام ۵۷ بازی انجام داده‌اند.

بهترین بازیکن

از نسل فعلی بازیکنان تیم ملی آمریکا به عنوان یکی از بهترین نسل‌های تاریخ این تیم یاد می‌شود. تیمی که گرگ برهالتر هدایتش را برعهده دارد، از وجود بازیکنانی بهره می‌برد که بسیاری از آنها در سطح اول فوتبال اروپا توپ می‌زنند. درون دروازه این تیم مت ترنری قرار دارد که از سنگر آرسنال هم محافظت می‌کند. یک خط جلوتر، در دفاع سرجینیو دست قرار دارد که تابستان امسال به صورت قرضی از بارسلونا به میلان پیوست. دیگر لژیونر خط دفاعی یانکی‌ها جو اسکالی است که در مونشن‌گلادباخ توپ می‌زند. کوین پاردس از ولفسبورگ را هم یکی دیگر از لژیونرهای سرشناس آمریکا در فوتبال اروپا است هرچند او در قیاس با نفرات مانند مارک مک‌کنزی از تیم خنک بلژیک، سم واینز از آنتورپ بلژیک و اریک پامر از براون از تیم تراو (این افراد در آخرین اردوی تیم ملی آمریکا برای بازی مقابل عربستان حضور داشتند) از شانس کمتری برخوردار است. در خط میانی تیم ملی آمریکا بدون شک مک‌کنی هافبک تیم فوتبال یوونتوس سرشناس‌ترین چهره است. تایلر آدام از لیدزیونایتد، لوکا دلاتوره از سلتاویگو، یونس موسی از والنسیا و جیمز سندز از رنجرز هم از دیگر لژیونرهای سرشناس خط میانی آمریکاست. سرشناس‌ترین بازیکن تیم ملی آمریکا اما کریستین پولیسیچی است که در چلسی بازی می‌کند و در ۵۲ بازی ملی ۲۱ گل زده است. جیووانی رینا از بوروسیا دورتموند، تیمونی وه‌آ از لیل از نام‌های مطرحی هستند که با تجربه بازی در قاره سبز، می‌توانند به آمریکا در قطر کمک کنند.

تیم ملی فوتبال آمریکا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

همه این افراد زیر نظر گرگ برهالتری کار می‌کنند که روز انتصابش کمتر کسی فکر می‌کرد که او روزی از نظر آماری به موفقترین مربی تاریخ این کشور تبدیل شود. تیم ملی آمریکا در دو سال و نیم برهالتر هدایتش کرده ۷۷ درصد از بازی‌ هایش را با برد پشت سر گذاشته است؛ این شامل ۲۵ برد، ۶ تساوی و ۳ شکست ۳۴ بازی می‌شود.

افتخارات و دستاوردها

بدون شک مهمترین افتخار تیم ملی آمریکا مقام سومی جام جهانی ۱۹۳۰ است اما در کارنامه این تیم دستاوردهای دیگری هم دیده می‌شود. مقام سوم جام کنفدراسیون‌ها (۱۹۹۹)، نایب قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها (۲۰۰۹)، و هفت قهرمانی در جام ملت‌های کونکاکاف در سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۲۱ دیگر افتخارات تیم ملی آمریکا است.

آمریکا در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از حریفان تیم ملی ایران محسوب می‌شود که به همراه انگلیس و ولز چهار تیمی خواهند بود که برای صعود به مرحله حذفی تلاش خواهند کرد.

آمریکایی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۸ نیز با ایران همگروه بودند و بدین ترتیب حریفی تکراری برای این تیم محسوب می‌شوند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: اتان هوروات (لوتون تاون)، سین جانسون (نیویورک سیتی) و مت ترنر (آرسنال)
مدافعان: کامرون کارتر ویکرز (سلتیک)، سرجینیو دست (میلان)، آرون لانگ (نیویورک ردبولز)، شک مور (نشویل اس‌سی)، تیم ریم و آنتونی رابینسون (فولام)، جو اسکالی (بوروسیا مونشن‌گلادباخ)، ده‌آندره یلدین (اینتر میامی) و واکر زیمرمن (نشویل اس‌سی)
هافبک‌ها: برندان آرونسون (لیدز یونایتد)، کلین آکوستا (لس‌آنجلس اف‌سی)، تایلر آدامز (لیدزیونایتد)، لوکا دلاتوره (سلتاویگو)، وستون مک‌کنی (یوونتوس)، یونس موسی (والنسیا) و کریستیان رولدان (سیاتل ساندرز)
مهاجمان: خسوس فریرا (اف‌سی دالاس)، جردن موریس (سیاتل ساندرز)، کریستین پولیشیچ (چلسی)، جیووانی رینا (بوروسیا دورتموند)، جان سرجنت (نورویچ سیتی)، تیم وه‌آ (لیل) و هاجی رایت (آنتالیا اسپور)

معرفی تیم ملی انگلستان

تیم ملی فوتبال انگلیس در حالی شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را در قطر تجربه خواهد کرد که اولین حضور آنها در این تورنمنت معتبر به سال ۱۹۵۰ بازی می‌گردد. سه‌شیر که در رده‌بندی فعلی فیفا در رده پنجم برترین تیم‌های جهان است، در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. انگلیسی‌ها که از آن سال تاکنون دیگر فاتح تورنمنت معتبر دیگری نشده‌اند، امیدوارند بتوانند در قطر به حسرت ۵۶ ساله خود پایان بدهند.

خلاصه بازی انگلیس ۳ - آلمان ۳ را ببینید:

انگلیس که در جام‌های جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و ۲۰۱۸ روسیه در رده چهارم به کار خود پایان داد، در یورو ۲۰۲۰ هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد. بازگشت سه‌شیر به روزهای خوبش در چند سال اخیر باعث شده تا هواداران این تیم نسبت به نتیجه گرفتن تیم‌شان در جام جهانی ۲۰۲۲ خوشبین باشند و باید دید که آیا امسال سالی است که جام بالاخره به خانه می‌آید یا خیر؟

ساوت‌گیت و بازگشت امیدواری دوباره هواداران انگلیس

گرت ساوت‌گیت که در دوران حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های کریستال‌پالاس، استون‌ویلا و میدلزبرو بازی کرد و بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ هم در ۵۷ بازی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت، در سال ۲۰۰۶ و بلافاصله پس از اعلام بازنشستگی‌اش به مربیگری روی آورد و در اولین گام هدایت آخرین تیم دوران حرفه‌ای‌اش یعنی میدلزبرو را برعهده گرفت و سه سال در این تیم فعالیت کرد. این مربی انگلیسی در ادامه وقفه‌ای چهار ساله در کارش به وجود آمد و در سال ۲۰۱۳ هدایت تیم زیر ۲۱ سال انگلیس را برعهده گرفت و سه سال بعد هم به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی شد و حضورش روی نیمکت این تیم تا به امروز ادامه دارد. کسب عنوان چهارمی جام جهانی ۲۰۱۸ و نایب‌قهرمانی در مسابقات یورو ۲۰۲۰ دستاورد ساوت گیت در تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربی بوده است. ساوت‌گیت که محبوبیت نسبتاً خوبی در بین هواداران انگلیس دارد، به نظر نمی‌رسد تیمش کار سختی برای صعود از مرحله B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد، جایی که با تیم‌های ایران، آمریکا و ولز همگروه هستند اما آنها در راه قهرمانی رقبای سرسختی از اروپا و آمریکای جنوبی را پیش‌روی خود می‌بینند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال انگلیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از مرحله انتخابی

انگلیس در حالی جواز حضور در بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی را به دست آورد که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منقطه اروپا عملکرد خوبی از خود در گروه I این رقابت‌ها و در مصاف با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن‌مارینو داشت و با کسب ۸ برد و دو تساوی از ۱۰ بازی خود به عنوان صدرنشین گروه مسافر قطر شد. شاگردان ساوت‌گیت که در این مرحله شکستی را متحمل نشدند، ۳۹ گل به رقبا زدند و تنها سه بار دروازه‌شان باز شد. هری کین مهاجم تاتنهام با ۱۲ گل‌ زده بهترین گلزن سه‌شیر در مرحله انتخابی جام جهانی بود.

مصدومیت‌های لحظه آخری بلای جان ساوت‌گیت

انگلیس یکی از تیم‌هایی اروپایی است که بیشترین ضربه را از بازی‌های پرفشار باشگاهی قاره سبز در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی قطر خورده و چند بازیکن این تیم به خصوص بازیکنان خط دفاعی به دلیل مصدومیت شانس حضور در این تورنمنت را از دست می‌دهند. ب ن چیلول از چلسی به دلیل مصدومیت همسترینگ شانس حضور در جام جهانی را از دست داد، این در حالی است که ریس جیمز از چلسی، کایل واکر از منچسترسیتی، کالوین فیلیپس از منچسترسیتی و امیل اسمیت رو از آرسنال نیز به دلیل مصدومیت‌های مختلف حضورشان در این تورنمنت در هاله‌ای از ابهام است.

هری کین؛ ستاره سه‌شیر

بهترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس به طور حتم کاپیتان این تیم یعنی هری کین است. مهاجم ۲۹ ساله تاتنهام که از سال ۲۰۱۵ در عضویت تیم ملی فوتبال انگلیس است، تاکنون در ۷۵ بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار ۵۱ گل‌زده را از خود برجای گذاشته است. او که تنها به دو گل‌ دیگر نیاز دارد تا به رکورد وین رونی به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس برسد، به نظر می‌رسد بتواند در این دوره از رقابت‌ها این رکورد را بشکند و تبدل به بهترین گلزن سه‌شیر در تمامی ادوار شود. در کنار هری کین، انگلیسی‌ها خوشبین به درخشش بازیکنان جوانی همچون فیل فودن، بوکایو ساکا و جود بیلینگهام هستند.

عملکرد انگلیس در سال ۲۰۲۲

شاگردان گرت ساوت‌گیت در سال ۲۰۲۲ در مجموع در ۸ بازی به میدان رفته‌اند که حاصلش دو برد، سه تساوی و سه شکست بوده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
کد خبر: 35380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha