قالیباف: انتقال از پلتفرم‌های خارجی به داخلی با دستور امکان‌پذیر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا انتقال کاربران و کسب و کارها از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان پذیر نیست و باید با انجام تسهیل‌گری و ایجاد انگیزه بستر این انتقال را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر ارتباطات پیرامون اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: امروز در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها دو موضوع حائز اهمیت است. امروز مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت مهم‌ترین خواسته‌شان و توقع آنها این است که یک پلت‌فرم در حوزه شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم که پرسرعت و ارزان‌قیمت و با کیفیت باشد. بحث هزینه اینترنت حائز اهمیت است. امروز در حوزه شبکه داخلی گاهی قیمت‌ها سوال‌برانگیز است. ما باید مزیت‌هایی را ایجاد کنیم که کسب و کارها تشویق به حضور در پلت‌فرم‌های داخلی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر تضمین امنیت کاربران بسیار مهم است، اخیرا رئیس قوه قضاییه آیین‌نامه‌ای را براساس فتوای مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از اطلاعات کاربران به همه دستگاه‌های نظارتی ابلاغ کرده است.

قالیباف گفت: قطعا انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان پذیر نیست بلکه ما باید یکسری تسهیل‌گری و انگیزه‌ای را برای انتقال کاربران و کسب و کارها به پلتفرم‌های داخلی فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر پلتفرم داخلی با سرعت و با امنیت باشد قطعا همه نیز ترجیح می‌دهند که از پلتفرم داخلی استفاده کنند. از سویی دیگر در حوزه پیام رسان‌ها یک موضوع حائز اهمیت است دسترسی به بخش خارجی برای برخی از حوزه ها مانند دانشگاه و تجار حائز اهمیت است. امروز سوال آقای رضاخواه و بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان این بود که می‌خواهیم پلت‌فرم‌های داخلی ارتقاء یافته و انگیزه لازم برای انتقال کاربران به آنها فراهم شود.

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 35373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha