جدال مراکش - کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه F چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۱۳:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم مراکش و کرواسی روز چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال مراکش و کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ ، چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه البیت برگزار شد.
 

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! / کرواسی صفر - مراکش صفر + ویدیو خلاصه بازی

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه F:

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش - کرواسی، ورزشگاه البیت

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ بلژیک - کانادا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ بلژیک - مراکش، ورزشگاه الثمامه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ کرواسی - کانادا، ورزشگاه خلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کرواسی - بلژیک، ورزشگاه احمد بن علی

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کانادا - مراکش، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی اگر شانس نخست صعود از گروه F رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ نباشد اما حداقل می‌تواند پس از بلژیک به عنوان مدعی دوم صعود لقب گیرد. کروات‌ها با توجه به درخشش در دوره قبلی، سقف آرزوهای‌شان را بسیار بالاتر از صعود از مرحله گروهی قرار داده‌اند و امیدوارند در ششمین حضورشان در این تورنمنت، بتوانند برای سومین بار به نیمه نهایی برسند و حتی یک بار دیگر حضور در فینال را تجربه کنند.

فیلم خلاصه بازی کرواسی و فرانسه

۵ حضور، ۲ نیمه نهایی و یک فینال

کرواسی سابقه چندانی در حوزه حضور در جام جهانی ندارد. پس از جدایی از یوگسلاوی سابق، کرواسی در ۱۹۹۸ اولین حضورش در این تورنمنت را تجربه کرد و با درخشش نفراتی همچون داور شوکر، اسلاون بیلیچ و ... تا نیمه نهایی صعود کرد اما به فرانسه باخت و در رده‌بندی نیز هلند را مغلوب کرد تا به مقام سوم دست یابد.

حضور در ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ با ناکامی همراه بود و کروات‌ها در همان مرحله گروهی حذف شدند. جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بدون حضور کرواسی برگزار شد و این کشور در ۲۰۱۴ برزیل باز هم ناکامی در همان مرحله گروهی را تجربه کرد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کرواسی ,

جام جهانی ۲۰۱۸ برای کوکاستا (لقب کرواسی به معنای شطرنجی‌ها) بسیار متفاوت بود؛ چرا که این تیم با رهبری لوکا مودریچ به فینال رسید که باز هم فرانسه سد راهش شد تا به نایب قهرمانی بسنده کند.

انجام ۲۳ بازی، ۱۱ برد، ۴ تساوی، ۸ باخت، ۳۵ گل زده و ۲۶ گل خورده، عملکرد کامل کرواسی در تاریخ جام جهانی است.

* مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کرواسی در رقابت‌های انتخابی کار سختی در پیش ندارد و یک صعود نسبتاً آسان را داشت. همگروهی با روسیه، اسلواکی، اسلوونی، قبرس و مالت باعث شد تا شاگردان زلاتکو دالیچ در ۱۰ بازی صاحب ۲۳ امتیاز شوند و به‌عنوان تیم نخست گروه H جواز سفر به قطر را به دست بیاورند.

دالیچ، همچنان روی نیمکت کرواسی

هدایت کرواسی در جام جهانی بر عهده زلاتکو دالیچ ۵۶ ساله است؛ مربی‌ای که برای دومین دوره پیاپی این تجربه را کسب خواهد کرد و امیدوار است مانند ۲۰۱۸ روسیه باز هم به همراه نسل طلایی فوتبال کرواسی خاطرات خوشی را رقم بزند.

دالیچ پنج سال قبل یعنی ۷ اکتبر ۲۰۱۷ سرمربی کرواسی شد. او که عمده فعالیت‌هایش در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و چندین بار نیز به ایران سفر کرده است، تاکنون ۶۲ بار روی نیمکت کرواسی نشسته که حاصل آن ۳۱ برد، ۱۴ تساوی و ۱۷ شکست بوده است.

زمانی که دالیچ این پست را قبول کرد، کرواسی شرایط خوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ نداشت و نتایج ضعیفی کسب کرده بود، اما او عنوان کرد که اگر نتواند تیمش را به این تورنمنت برساند، هر تصمیمی که برایش بگیرند، قبول خواهد کرد.

کرواسی با این مربی به جام جهانی رفت و در آنجا اتفاقی رخ داد که تحسین بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشت. امتناع نیکولا کالینیچ از انجام تمرینات به بهانه کمر درد، باعث شد تا دالیچ او را به خانه بفرستد و به نوعی از اردو اخراج کند؛ تصمیمی که نشان‌دهنده اقتدار دالیچ به‌عنوان سرمربی بود. جالب اینکه کرواسی همه رقبایش را یکی پس از دیگری شکست داد و فقط در فینال به فرانسه قدرتمند باخت تا با کسب عنوان نایب قهرمانی، اتفاقی تاریخی در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.

عملکرد کرواسی به واسطه کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های اروپا تا حدی باعث افزایش انتقادات از دالیچ شد اما او به هر شکل برای دومین بار روی نیمکت این تیم می‌نشیند تا شاید باز هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کرواسی ,

مودریچ، ستاره‌ای که شاید آخرین تورنمنتش را تجربه کند

بدون شک لوکا مودریچ چهره‌ای است که بیش از سایر بازیکنان کرواسی مورد توجه قرار خواهد گرفت. بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ جهان، در ۳۷ سالگی همچنان یکی از ستون‌های رئال مادرید و تیم ملی کرواسی است اما به نظر می‌رسد آخرین تورنمنتش را تجربه می‌کند و هرگز نمی‌خواهد با خاطره‌ای تلخ از تیم کشورش کنار برود.

در کنار مودریچ می‌توان به نفراتی همچون یوسکو گواردیول مدافع لایپزیگ، جوزپ استانیسیچ مدافع بایرن مونیخ، متئو کواچیچ از چلسی، مارسلو بروزوویچ از اینتر، ایوان پریسیچ از تاتنهام، آنته بودیمیر از اوساسونا اشاره کرد که هر کدام عملکرد خوبی در سال جاری تاکنون داشته‌اند و می‌تواند این روند را در جام جهانی نیز تکرار کنند.

* عملکرد سال ۲۰۲۲

کرواسی در سال ۲۰۲۲ میلادی هشت بازی دوستانه و رسمی داشته که حاصل آن پنج برد از جمله برتری مقابل فرانسه در پاریس، دو تساوی و یک شکست بوده است. این تیم با برگزاری یک دیدار دوستانه با عربستان، خود را آماده حضور در جام جهانی قطر می‌کند.

* فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دومینیک لیواکوویچ، ایویکا ایووشیچ و ایوو گربیچ
مدافعان: دوماگوی ویدا، دژان لوورن، بورنا باریشیچ، جوزیپ یورانوویچ، جوشکو گواردیول، بورنا سوسا، جوزیپ استانیشیچ، مارتین ارلیچ و جوزیپ شوتالو
هافبک‌ها: لوکا مودریچ، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ، ماریو پاشالیچ، نیکولا ولاشیچ، لوورو ماجر، کریستیان یاکیچ و لوکا سوچیچ
مهاجمان: ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ، برونو پتکوویچ، میسلاو اورشیچ، آنته بودیمیر و مارکو لیوایا.

معرفی تیم ملی مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش که در حال حاضر در رده بیست‌ودوم رده‌بندی فیفا قرار دارد، ششمین حضورش در مسابقات جام جهانی را تجربه خواهد کرد.این تیم آفریقایی که اولین حضورش در تاریخ این رقابت‌ها به جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک بازمی‌گردد، در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، ۱۹۹۴ آمریکا، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۸ روسیه حضور داشته اما به غیر از جام جهانی ۱۹۸۶ که به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد - و این بهترین عملکرد این تیم در تاریخ این رقابت‌ها بوده - دیگر هرگز موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است.

فیلم خلاصه بازی مراکش و شیلی

الرکراکی و موقعیتی که به او هدیه شد

سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش در جام جهانی ولید الرکراکی ۴۷ ساله خواهد بود؛ کسی که در ماه آگوست ۲۰۲۲ در پی اخراج وحید حلیل‌هودزیچ به عنوان سرمربی جدید این تیم آفریقایی معرفی شد. حلیل‌هودزیچ موفق شد مراکش را به جام جهانی برساند اما اختلاف او با رئیس فدراسیون فوتبال مراکش سبب شد تا طرفین در فاصله سه ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یکدیگر قطع همکاری کنند، درست همان اتفاقی که برای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران افتاد و کارلوس کی‌روش جایگزینش شد.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال مراکش , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

الرکراکی که سابقه هدایت تیم های الدحیل قطر و الوداد مراکش را در کارنامه مربیگری‌اش دارد، حالا به دنبال اثبات خود به عنوان سرمربی تیم ملی مراکش در گروه F جام بیست‌ودوم و در مصاف با تیم‌های بلژیک، کرواسی و کانادا خواهد بود.

صعود مقتدرانه شیرهای اطلس به جام جهانی

مراکش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آفریقا عملکرد فوق‌العاده‌ای را با سرمربیگری حلیل‌هودزیچ از خود ارائه داد و هر ۶ بازی خود در مرحله گروهی را با برد به پایان رساند و ضمن به ثمر رساندن ۲۰ گل، تنها یک گل دریافت کرد. در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا یا همان مرحله پلی‌آف، شیرهای اطلس به مصاف کنگو رفتند و پس از تساوی یک - یک خارج از خانه، در بازی برگشت با نتیجه ۴ بر یک کنگو را در شهر کازابلانکا شکست دادند و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با برتری ۵ بر ۲ جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را گرفتند.

حسرت ۳۶ ساله و مچ‌اندازی با دو غول

مراکشی‌ها ۳۶ سال است که موفق به صعود از مرحله گروهی نشده‌اند و خب طبیعتا این هدفی است که باید در این جام جهانی برای رسیدن به آن تلاش کنند اما در این راه یک مشکل اساسی برای الرکراکی و تیمش وجود دارد؛ همگروهی با دو غول مدعی به نام‌های بلژیک و کرواسی که بخت‌های اصلی صعود از گروه F محسوب می‌شوند.

اشرف حکیمی؛ ستاره‌ای خوشنام

ترکیب تیم ملی فوتبال مراکش مملو از استعدادهایی است که در لیگ‌های معتبر اروپا بازی می‌کنند اما ستاره این تیم بدون شک اشرف حکیمی است که در سال‌های اخیر توانمندی و کیفیت بالای خود را در تیم‌های باشگاهی بوروسیا دورتموند، اینتر و پاری‌سن‌ژرمن به نمایش گذاشته است. این دفاع راست که علاقه زیادی هم برای شرکت در کارهای هجومی دارد، در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ و در برتری ۴ بر صفر مراکش مقابل کانادا اولین بازی ملی‌اش را انجام داد و در ادامه اولین حضورش در جام جهانی را با این تیم مراکشی در سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند، جایی که شیرهای اطلس در گروه B در جایگاه چهارم به کار خود پایان دادند و از صعود بازماندند.

مدافع فعلی پاری‌سن‌ژرمن که حالا باتجربه‌تر شده، می‌تواند به کمک بازیکنانی همچون نصیر مزراوی، حکیم زیاش، سفیان بوفال، یوسف النصیری نتایج بهتری را برای مراکش در قطر رقم بزنند و تلاش خواهند کرد تا این تیم را پس از ۳۶ سال به مرحله یک‌هشتم نهایی برسانند.

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 35348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha