جام جهانی ۲۰۲۲ / بازی بلژیک - کانادا در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲؛ چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم بلژیک و کانادا روز چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲ ، چهارشنبه ۲ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی بلژیک و کانادا از سیما

لینک پخش بازی بلژیک و کانادا از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه F:

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش - کرواسی، ورزشگاه البیت

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ بلژیک - کانادا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ بلژیک - مراکش، ورزشگاه الثمامه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ کرواسی - کانادا، ورزشگاه خلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کرواسی - بلژیک، ورزشگاه احمد بن علی

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کانادا - مراکش، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی بلژیک

تیم ملی بلژیک به‌ عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود. شیاطین سرخ فوتبال اروپا یکی از بهترین نسل‌های تاریخ خود را در اختیار دارند و می‌توان گفت امسال فرصت خوبی برای نخستین قهرمانی آنها در تاریخ جام جهانی مهیا است.

فیلم خلاصه بازی بلژیک و هلند

کسب اولین جایگاه در مهمترین رویداد فوتبالی دنیا

قطر میزبان چهاردهمین حضور بلژیک در ادوار مختلف جام جهانی خواهد بود. اولین جایگاه معتبر بلژیک در این رقابت‌ها به هفتمین حضور این تیم و سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد که بلژیکی‌ها پس از غلبه بر شوروی و اسپانیا، خود را به نیمه‌نهایی مسابقات رساندند. شاگردان گای تیس در نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین شکست خوردند و در بازی رده‌بندی، قافیه را به فرانسه باختند تا به رتبه چهارم جام جهانی دست یابند.

نسل طلایی و ۲ جام جهانی درخشان

پس از ۶ حضور متوالی، بلژیک از صعود به جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بازماند و در سال ۲۰۱۴ با سرمربیگری مارک ویلموتس، به مهمترین رویداد فوتبال جهان بازگشت. بلژیک با نفرات جوانی چون تیبو کورتوا، ادن اِزار، کوین دی‌بروینه و روملو لوکاکو که سال‌هاست در سطح اول فوتبال جهان می‌درخشند، در یک‌ چهارم نهایی ۲۰۱۴ تسلیم آرژانتین شد و از مسابقات کنار رفت. این تیم چهار سال بعد از مسیر دشوار حذفی عبور کرد و پس از شکست ژاپن و برزیل؛ در نیمه‌ نهایی به مصاف فرانسه رفت که مغلوب شد. بلژیک در بازی رده‌بندی با قضاوت علیرضا فغانی، همگروه خود یعنی انگلیس را شکست داد و مدال برنز را به گردن آویخت.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال بلژیک ,

صعود مقتدرانه و راحت

بلژیک در گروه E انتخابی جام جهانی در قاره اروپا، ۲۰ امتیاز از ۸ مسابقه به دست آورد و با اختلافی پنج امتیازی نسبت به ولزِ رده دومی، صعود خود را به جام جهانی مسجل کرد. برتری ۸ بر صفر مقابل بلاروس و پیروزی ۳ بر صفر مقابل جمهوری چک، مقتدرانه‌ترین بردهای بلژیک در راه قطعی کردن بلیت سفر به قطر بود.

مربی شگفتی‌ساز و پاسخ منفی به پیشنهادهای وسوسه‌کننده

روبرتو مارتینس در فصل ۱۳-۲۰۱۲ دست به کار بزرگی زد و با قهرمانی جام حذفی انگلیس همراه با ویگان، نام خود را در فوتبال جهان بر سر زبان‌ها انداخت. وی سپس به مدت سه سال هدایت اورتون را بر عهده گرفت و پس از یورو ۲۰۱۶، به‌عنوان سرمربی بلژیک انتخاب شد. این مربی اسپانیایی پس از درخشش شیاطین سرخ در جام جهانی ۲۰۱۸، با پیشنهاد سرمربیگری تیم‌های مطرح جهان مانند بارسلونا مواجه شد که ترجیح داد در بلژیک بماند.

فرصت طلایی بلژیک با وجود ستاره‌های ناآماده

کوین دی‌بروینه یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای فوتبال امروز جهان است. وی در فصل اخیر آمار ۱۳ پاس گل و سه گل از خودش به جای گذاشته و در کنار ارلینگ هالند غایب بزرگ جام جهانی، یکی از پایه‌های اصلی تیم ترسناک منچسترسیتی به شمار می‌رود. روملو لوکاکو که با پنج گل بهترین گلزن بلژیک در راه صعود به جام جهانی بود، اخیراً‌ دچار مصدومیت شده و ادن اِزار چهار سال است که میانه‌ای با ستاره سال‌های قبل چلسی ندارد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال بلژیک ,

مارتینس اکنون دو دروازه‌بان آماده به نام‌های تیبو کورتوا و سیمون مینیوله دارد که در لیگ قهرمانان اروپای این فصل درخشیده‌اند. نفراتی چون لوکاکو، کورتوا، ازار و دی‌بروینه که دوران اوج و پختگی خود را پشت سر می‌گذارند، در جام جهانی ۲۰۲۶ آخرین سال‌های فوتبالی خود را پشت سر خواهند گذاشت و شاید ناآماده‌تر از امروز هم باشند. پس می‌توان گفت این دوره بلژیک فرصتی طلایی در اختیار دارد تا اتفاقی تاریخی با نسل طلایی رقم بزند و فینال جام جهانی را هم تجربه کند.

لغزش از قله دنیا

بلژیک از سال ۲۰۱۸ به صدر جدول رده‌بندی تیم‌های ملی جهان قرار گرفت و تا ماه فوریه ۲۰۲۲ هم این جایگاه را در اختیار داشت. با این حال برزیل در ماه مارس این سال، جای بلژیک را گرفت و شیاطین سرخ اروپا در رتبه دوم ایستادند. مهمترین عناوین تاریخ فوتبال بلژیک به قهرمانی المپیک ۱۹۲۰، نایب قهرمانی یورو ۱۹۸۰ و مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد.

تکرار مسیر دشوار تا فینال

بلژیک در گروه F مقابل تیم‌های ملی کانادا، مراکش و کرواسی صف‌آرایی خواهد کرد. کانادا دومین دوره حضور خود را در جام جهانی پشت سر می‌گذارد و مراکش تنها یک بار به مرحله حذفی صعود کرده است. در این میان، کرواسی جدی‌ترین رقیب تیم روبرتو مارتینس به شمار می‌رود. کروات‌ها نایب قهرمان جام بیست‌ویکم هستند و در روسیه افتخاری به دست آورد که بلژیک تاکنون از کسب آن بازمانده است. بلژیک در صورت صعود، به احتمال فراوان مقابل آلمان یا اسپانیا به میدان می‌رود و در مجموع مسیر سختی تا بهبود جایگاه سوم جام جهانی خواهد داشت.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بان‌ها: کئون کاستیلز (ولفسبورگ)، تیبو کورتوا (رئال مادرید) و سیمون مینیوله (کلوب بروژ)
مدافعان: توبی آلدروایرلد (آنتورپ)، زنو دباست (اندرلشت)، لئاندر دندونکر (استون‌ویلا)، ووت فائز (لسترسیتی)، آرتور تئات (رن) و یان فرتونگن (اندرلشت)
هافبک‌ها: کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی)، آمادو اونانا (اورتون)، یوری تیلمان (لسترسیتی)، هانس واناکن (کلوب بروژ)، اکسل ویتسل و یانیک کاراسکو (اتلتیکومادرید)، تیموتی کاستانیه (لسترسیتی)، تورگان ازار و توماس مونیه (بوروسیا دورتموند)
مهاجمان: میچی باتشوایی (فنرباغچه)، شارل دکتلاره (میلان)، ژرمی دوکو (رن)، ادن ازار (رئال مادرید)، روملو لوکاکو (اینتر)، دریس مرتنس (گالاتاسرای)، لوئی اوپندا (لانس) و لئونادرو تروسار (برایتون)

معرفی تیم ملی کانادا

اگر در میان همه تیم‌های راه یافته به جام جهانی 2022 بخواهیم به یک تیم لقب میهمان ناخوانده بدهیم، بدون شک تیم ملی کانادا یکی از بهترین گزینه‌هاست. تیم ملی کشوری که همیشه زیر سایه همسایگان قدرتمندی مانند آمریکا و مکزیک قرار داشته، امسال به عنوان یکی از 4 تیم منطقه کونکاکاف به جام جهانی صعود کرده است آن هم به عنوان تیم اول منطقه!

فیلم خلاصه بازی کانادا و اروگوئه

این تیم در حالی بلیت سفر به قطر را به دست آورد، که پیش از این تنها یک بار در جام جهانی حضور پیدا کرده است. اولین حضور کانادایی‌ها در جام جهانی به 36 سال قبل یعنی سال 1986 باز می‌گردد که کانادا با سه شکست متوالی در دوره مقدماتی از گردونه مسابقات حذف شد. در دومین حضورش اما کانادا با وضعیتی متفاوت و با حضور ستارگانی مانند آلفونسو دیویس، ماکسیم کریپو، میلان بورخان، ریچی لاریا و مربیگری جان هردمن آمده و حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

تیم ملی فوتبال کانادا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

وضعیت کانادا در جام جهانی 2022

نسل جدید تیم ملی کانادا با نسل‌های قبلی این تیم و حتی تیمی که برای اولین بار راهی جام جهانی شد تفاوت‌های زیادی دارد. کانادایی‌ها با تیمی راهی قطر می‌شوند که در آن تعدادی از ستارگان شاغل در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند که بدون شک آلفونسو دیویس دفاع چپ بایرن مونیخ گل سرسبد آنهاست. به لطف او، تیم ملی این کشور صاحب بازیکنی شده که تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. او اما تنها یکی از بازیکنان تأثیرگذار کانادا در جام جهانی است. جاناتان دیوید، بازیکنی که سال 2020 در ازای 30 میلیون یورو به تیم لیل فرانسه پیوست و به گران قیمت‌ترین بازیکن کانادایی تاریخ تبدیل شد نیز دیگر نماینده آمریکای شمالی است که در قطر باید نیم نگاهی به او داشت. با این حال شاید مهمترین عاملی که به کانادا برای کسب جواز حضور در جام جهانی کمک کرد، تشکیل لیگ برتر فوتبال به عنوان اولین لیگ حرفه‌ای فوتبال در این کشور در سال 2019 بود.

کانادا در دور اول انتخابی جام جهانی 2022، هر 4 بازی خود را در گروه دوم مسابقات برد. در دور دوم، کانادایی‌ها در یک نبرد رفت و برگشتی، هائیتی را در مجموع با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند و به این ترتیب به دور نهایی رسیدند، جایی که رقبای اصلی‌شان یعنی آمریکا، مکزیک و کاستاریکا هم وارد گود شدند. با وجود تساوی ناامید کننده در اولین بازی‌شان برابر پاناما در خانه،‌ مردان هردمان در ادامه مسیر، 11 بازی بدون باخت متوالی را ثبت کردند به لطف آن روند خوب - که شامل اولین بردشان برابر مکزیک پس از دو دهه می‌شد - برای دومین بار در تاریخ‌شان به جام جهانی صعود کردند.

تاریخچه

شکل‌گیری رسمی تیم ملی کانادا به سال 1877 باز می‌گردد، زمانی که این کشور اتحادیه فوتبال خود را تاسیس کرد. اولین بازی رسمی این کشور هم سال 1924 برابر استرالیا انجام شد. بالاترین جایگاهی که کانادا تا کنون در رده‌بندی فیفا داشته رتبه سی‌وسوم در ماه فوریه سال جاری بوده و پایین‌ترین رده هم یکصدوبیست‌ودوم در ماه آگوست سال 2014.
کانادا 18 بار در جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی حضور داشته است که اولین آن سال 1977 بوده است. تاریخ این تیم در جام‌های جهانی نیز محدود به همان یک بار حضورش در سال 1986 مکزیک می‌شود که در مرحله گروهی کنار رفت.

افتخارات

تیم ملی کانادا با وجود قدمتی که دارد، هرگز جزو قدرت‌های فوتبال منطقه خودش هم نبوده است چه برسد به آنکه توان رقابت با ابرقدرتهای اروپایی یا آمریکای جنوبی داشته باشد. از این رو منهای دو قهرمانی در جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی (گلدکاپ) در سال‌های 1985 و 2000، افتخار دیگری در کارنامه آن دیده نمی‌شود.

در این دوره جام جهانی نیز با توجه به قرار گرفتن کانادا در گروهی سخت که مدعیان مانند بلژیک پرستاره، کرواسی (نایب قهرمان دوره قبل) و مراکش نیز در آن حضور دارند، کمتر کسی انتظار دارد که شاگردان هردمان به مرحله بالاتر صعود کنند.

لیست تیم ملی کانادا برای جام جهانی 2022 به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: میلان بوریان، جیمز پانتمیس و داین سنت‌کلیر

مدافعان: ساموئل آدکوگبه، درک کورنلیوس، آلیستیر جانستون، ریچی لاریا، کمال میلر، استیون ویتوریا و جوئل واترمن

هافبک‌ها: استفن یوستاکیو، لیام فریزر، آتیبا هاتچینسون، مارک‌آنتونی کایه، اسماعیل کونه، جاناتان اوسوریو، ساموئل پیته و دیوید ووترسپون

مهاجمان: تاجون بوچانان، لوکاس کاوالینی، جاناتان دیوید، آلفونسو دیویس، جونیور هویلت، کایل لارین، لیام میلار و ایکه اوگبو

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 35347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha