پخش زنده بازی ژاپن - کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه E یکشنبه ۶ آذر ساعت ۱۳:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم ژاپن و کاستاریکا روز یکشنبه ۶ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال ژاپن - کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۳:۳۰ روز یکشنبه ۶ آذر در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی ژاپن - کاستاریکا از سیما

لینک پخش بازی ژاپن - کاستاریکا از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه E:

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ آلمان - ژاپن، ورزشگاه خلیفه

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ اسپانیا - کاستاریکا، ورزشگاه الثمامه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ ژاپن - کاستاریکا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ اسپانیا - آلمان، ورزشگاه البیت

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ژاپن - اسپانیا، ورزشگاه الخلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آلمان - کاستاریکا، ورزشگاه البیت

معرفی تیم ملی کاستاریکا

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ششمین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، تیمی که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا جایگاه سی‌ویکم جهانی را به خود اختصاص داده است. اولین حضور این تیم آمریکای شمالی در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد که موفق شدند در اولین حضورشان تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

فیلم خلاصه بازی کاستاریکا و کره جنوبی

کاستاریکا در ادامه در جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم حضور داشته که بهترین نتیجه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای‌شان رقم خورد، جایی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند. آنها اما در دوره قبلی این رقابت‌ها در روسیه، در مرحله گروهی حذف شدند و حالا به دنبال جبران در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

مأمویت سختِ فرناندو سوارس

هدایت تیم ملی فوتبال کاستاریکا بر عهده یک مربی کلمبیایی به نام لوئیس فرناندو سوارس است، کسی که سابقه هدایت تیم‌های ملی اکوادور و هندوراس را نیز در کارنامه‌اش دارد. این مربی ۶۲ ساله که در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی جدید کاستاریکا معرفی شد، در ۲۳ بازی، آمار پنج تساوی و پنج شکست را از خود بر جای گذاشته است. فرناندو سوارس و شاگردانش حالا مأموریتی غیرممکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پیش دارند، جایی که در گروه E با اسپانیا (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰) و آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴) و ژاپن به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا همگروه هستند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کاستاریکا , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

صعود از مسیر پلی‌آف

کاستاریکا در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب) از ۱۴ بازی ۲۵ امتیاز کسب کرد و در رتبه چهارم به کار خود پایان داد و این بدین معنا بود که این تیم آمریکای شمالی برای کسب جواز حضور در جام جهانی باید راهی دیدار پلی‌آف بین‌قاره‌ای می‌شد و در آنجا موفق شدند با نتیجه یک بر صفر نماینده اقیانوسیه یعنی نیوزیلند را شکست دهند و بلیت سفر به قطر را از فیفا بگیرند.

ستاره‌ای که آخرین جام جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد

ترکیب تیم ملی کاستاریکا را بیشتر بازیکنانی شکل می‌دهند که در لیک داخلی این کشور بازی می‌کنند اما در این بین چند بازیکن از جمله کلیور ناواس، فرانسیسکو کالوو و براندون آگیلرا در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ستاره تیم کاستاریکا را اما می‌توان برایان رویس نامید، کاپیتان و هافبک نفوذی که سابقه بازی در تیم‌های خنت، فولام، پی‌اس‌وی آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون و سانتوس را در کارنامه‌اش دارد. او که با ۳۷ سال سن آخرین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش را در قطر تجربه خواهد کرد، از سال ۲۰۰۵ در عضویت تیم ملی کاستاریکا است و تاکنون در ۱۴۵ بازی برای این تیم ۲۹ گل به ثمر رسانده است. در کنار او کیلور ناواس دروازه‌بان باتجربه پاری‌سن‌ژرمن هم می‌تواند نقش مهمی برای کاستاریکا در بیست‌ودومین دوره جام جهانی ایفا کند.

تیمی متکی به کارهای دفاعی

از کاستاریکا نمی‌توان انتظار ارائه بازی‌های هجومی داشت، تیمی که با تکیه بر همین دفاع سرسخت خود موفق به کسب جوار حضور در بیست‌ودومین دوره جام جهانی شد. کاستاریکا در واقع گل‌های زیادی دریافت نمی‌کند و در مقابل زیاد هم گل نمی‌زند. گواه این امر این است که آنها در هشت بازی از ۱۴ بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بازی‌های کم‌گلی را تجربه کردند، به طوری که در سه بازی به تساوی بدون گل رسیدند و پنج بازی‌شان با نتیجه یک بر صفر (سه برد و دو شکست) پایان یافت.

معرفی تیم ملی ژاپن

تیم ملی ژاپن از سال ۱۹۹۸ به پای ثابت مسابقات جام‌های جهانی تبدیل شده و در آخرین جام جهانی ۳۲ تیمی نیز حضور دارد. سامورایی آبی در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف دو قهرمان دوره‌های گذشته رقابت‌ها یعنی اسپانیا و آلمان می‌رود.

فیلم خلاصه بازی ژاپن و اکوادور


صعود نوبرانه با شکست ایران

ژاپنی‌ها جایی در ۱۵ دوره نخست جام جهانی نداشتند و در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ با غلبه بر ایران،‌ طعم اولین حضور در این بازی‌ها را چشیدند. آنها در این دوره متحمل سه شکست شدند و در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. با دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۰۲ همراه با کره جنوبی، ژاپن با فیلیپ تروسیه برای اولین بار به دور حذفی صعود کرد اما در یک‌هشتم نهایی مغلوب ترکیه شگفتی‌ساز شد و نتوانست همانند کره به مراحل پایانی جام برسد.

نوبت حذف در مرحله گروهی است!

سامورایی‌ها در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ در مرحله گروهی حذف شدند و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ به یک‌هشتم نهایی راه یافتند. ژاپن در گروه H جام جهانی ۲۰۱۸ شرایط کاملاً برابری با سنگال داشت و تنها به‌ خاطر کارت زرد کمتر از این تیم، به جمع ۱۶ تیم برتر اضافه شد. شکست دراماتیک شاگردان آکیرا نیشینو برابر بلژیک اما به کار ژاپن در روسیه پایان داد. این تیم از سال ۱۹۹۸ به‌صورت یک دوره در میان، در مراحل گروهی و یک‌هشتم نهایی حذف شده و در صورت ادامه این روند، امسال نوبت به حذف ژاپن رسیده است.

تیم ملی فوتبال ژاپن , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

مسیر آسان و سپس پُرچالش تا قطر

ژاپن در هر هشت دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی پیروز شد و مقتدرانه به دور انتخابی صعود کرد. تیم دوم قاره آسیا در اولین بازی این مرحله، در خانه خود مقابل عمان شکست خورد تا آغازی چالش‌برانگیزی داشته باشد. ژاپن در ادامه به دوران خوب خود بازگشت و با ۲۲ امتیاز، به‌عنوان تیم دوم گروه B پایین‌تر از عربستان راهی قطر شد. استرالیا دیگر تیم این گروه بود که به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرده است.

ستاره‌های اروپایی در ترکیب ژاپن

تاکومی مینامینو در مراحل انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ موفق شد ۱۰ بار دروازه رقبا را باز کند و یکی از موثرترین بازیکنان ژاپن بود. وی که در تابستان ۲۰۲۲ از لیورپول جدا شد و به عضویت موناکو درآمد، در این فصل آمار موفقی ثبت نکرده و یک گل و سه پاس گل در ۱۴ مسابقه از خودش به جای گذاشته است. کائورو میتوما از برایتون، تاکهیرو تومیاسو از آرسنال، مایا یوشیدا از شالکه، جونیا ایتو از رمس و دایچی کامادا از اینتراخت فرانکفورت، سایر نفراتی هستند که می‌توانند توفیق دیگری برای ژاپن در ادوار مختلف جام جهانی رقم بزنند.

تلاش نافرجام برای سبقت از ایران

ژاپن در سه ماه اخیر جایگاه ۲۴ رده‌بندی جهانی فیفا و رتبه دوم قاره ‌آسیا (پس از ایران) را به خود اختصاص داده است. سامورایی آبی در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت داشت که با شکست ویتنام، جای ایران را در رده اول آسیا بگیرد که از این امر بازماند.

مربی ۵۴ساله، سومین ژاپنی تاریخ‌ساز می‌شود؟

هاجیمه موریاسو که بخش عمده دوران فوتبال خود را در سانفرس هیروشیما گذراند و در جامه مربیگری هم پنج قهرمانی با این تیم به دست آورد، مرداد ۱۳۹۷ هدایت تیم‌های ملی بزرگسالان و امید ژاپن را بر عهده گرفت. وی پس از شکست ۳ بر صفر ایران در نیمه‌نهایی، توانست سامورایی آبی را به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برساند که در این مسابقه شاهد شکست ۴ بر یک تیمش بود.

زمانی که موریاسو سکاندار نیمکت ژاپن شد، این تیم میان رده‌های ۴۰ تا ۵۰ جهان قرار داشت که حالا به جایگاه ۲۴ دنیا رسیده است. تاکنون تاکشی اوکادا و آکیرا نیشینو به‌عنوان یک سرمربی بومی توانسته‌اند ژاپن را به مرحله حذفی جام جهانی برسانند و موریاسو کار سختی برای دنباله‌روی آنها پیشِ‌رو دارد.

تیم ملی فوتبال ژاپن , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

سخت‌ترین گروه تاریخ ژاپن در جام جهانی

ژاپن در مرحله گروهی جام جهانی قطر با اسپانیا، آلمان و کاستاریکا همگروه است که سخت‌ترین گروه کشور آفتاب تابان در تاریخ این مسابقات به شمار می‌رود. اسپانیا و آلمان که جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را فتح کردند، در رده‌های هفتم و یازدهم رده‌بندی فیفا قرار دارند و دو بخت اصلی صعود از گروه E محسوب می‌شوند. شاگردان موریاسو برای اینکه بالاتر از یکی از این تیم‌ها و نیز کاستاریکا قرار بگیرند، مقابل صدرنشین گروه F صف‌آرایی می‌کنند که به‌احتمال فراوان بلژیک خواهد بود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: شیوچی گوندا، دنیل اشمیت و ایجی کاواشیما
مدافعان: میکی یامانه، هیروکی ساکایی، مایا یوشیدا، تاکهیرو تومیاسو، سوگو تانیگوچی، کو ایتاکورا، یوتو ناگاتومو، یوتا ناکایاما و هیروکی ایتو
هافبک‌ها: واتارو اندو، هیدماسا موریتا، آئو تاناکا، گاکو شیباساکی، کائورو میتوما، دایچی کامادا، ریتسو دوان، یونیا ایتو، تاکومی مینامینو، تاکفوسا کوبو و یوکی سوما
مهاجمان: دایزن مائدا، تاکوما آسانو و آیاسه اوئدا

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 35342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha