استرالیا - دانمارک از گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ / چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۸:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم استرالیا و دانمارک روز چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و دانمارک در جام جهانی ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۹ آذر در ورزشگاه الجنوب برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی استرالیا و دانمارک از سیما

لینک پخش بازی استرالیا و دانمارک از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه D:

اول آذر : دانمارک - تونس، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

اول آذر : فرانسه - استرالیا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: تونس - استرالیا، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: فرانسه - دانمارک،ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: استرالیا - دانمارک، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۹ آذر: فرانسه - تونس، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی تیم ملی استرالیا

تیم ملی فوتبال استرالیا در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ششمین حضورش را در تاریخ این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد که در گروه D بیست‌ودومین دوره جام جهانی با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس همگروه است.

خلاصه بازی استرالیا و امارات را ببینید:

اولین دوره‌ای که ساکروس در جام جهانی حضور پیدا کرد به سال ۱۹۷۴ بازمی‌گردد که آنها با ثبت دو شکست و یک تساوی در همان مرحله گروهی حذف شدند. استرالیایی‌ها اما برای تجربه دومین حضورشان در این تورنمنت معتبر ۳۲ سال صبر کردند، یعنی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که اتفاقاً بهترین عملکرد آنها در تاریخ این رقابت‌ها در همان دوره رقم خورد و تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیشروی کردند. ساکروس پس از این دوره در تمامی جام‌های جهانی حضور داشته که در هر سه دوره قبل نتوانسته از دور گروهی فراتر برود، به همین دلیل شاگردان گراهام آرنولد در قطر به دنبال تغییر این رویه هستند و رسیدن به مرحله حذفی از این گروه دشوار اولین هدف آنها به شمار می‌رود.

گراهام آرنولد و مأموریتی دشوار

گراهام آرنولد که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون سیدنی اف‌سی و سنترال کوست مارینرز را دارد، در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا منصوب شد و همزمان هم هدایت تیم زیر ۲۳ سال استرالیا را هم برعهده گرفت و تا سال ۲۰۲۱ هم این مسؤلیت را برعهده داشت. این مربی ۵۹ ساله اما در چهار سال گذشته عملکرد قابل قبولی را از خود در تیم ملی استرالیا به جای گذاشته و در ۳۳ بازی آمار ۲۳ برد، چهار تساوی و ۶ باخت را از خود برجای گذاشته است. او حالا مأموریتی دشوار در پیش دارد و آن رساندن ساکروس به مرحله حذفی جام جهانی و این خواسته اصلی هواداران استرالیایی است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال استرالیا , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

صعودی ناپلئونی در مسیری دشوار

استرالیا که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا در رده سی‌وهشتم جهان جای دارد و در بین تیم‌های آسیایی پس از ایران، ژاپن، کره جنوبی پنجمین تیم برتر آسیایی این رده‌بندی است، پس از صعودی مقتدرانه به دور آخر مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منظقه آسیا، در گروه B با تیم‌های عربستان، ژاپن، عمان، چین و ویتنام همگروه شد و در نهایت پس از عربستان و ژاپن در رده سوم رده‌بندی این گروه ایستاد و این بدین معنا بود که ساکروس برای کسب جواز حضور در جام جهانی قطر بایستی راهی مرحله پلی‌آف می‌شد. آنها در پلی‌آف آسیایی موفق شدند امارات را از پیش‌رو بردارند و در ادامه در پلی‌آف بین قاره‌ای هم پس از تساوی بدون گل مقابل پرو در وقت‌های قانونی و اضافه موفق شدند در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ نماینده آمریکای جنوبی را شکست دهند و به عنوان تیم سی‌ویکم مسافر قطر شوند.

مشکل گلزنی استرالیا به تیم‌های بزرگ

به نظر می‌رسد استرالیا در گلزنی به تیم‌های بزرگ و سرسخت‌تر مشکلاتی دارد، به طوری که آنها در پنج بازی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل حریفان سرسخت‌تر یعنی ژاپن، عربستان سعودی و پرو تنها یک گل به ثمر رساندند. با توجه به وجود مصدومانی همچون کای رولز، ناتانیل اتکینسون و آجین هراستیک، استرالیا حالا کارش سخت‌تر هم خواهد شد. با این حال استرالیا یکی از اسب‌های سیاه (اشاره به تیمی که بخت اول پیروزی در بازی‌هایش نیست اما می‌تواند شگفتی‌ساز شود) جام جهانی قطر است و می‌تواند معادلات را به هم بزند.

آرون موی؛ ستاره و قلب تپنده ساکروس

سرشناس‌ترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال استرالیا، آرون موی است که از سال ۲۰۱۲ در عضویت ساکروس است. او که سابقه عضویت در تیم‌های ملبورن‌سیتی، منچسترسیتی، هادرزفیلد و برایتون را در کارنامه‌اش دارد و در حال حاضر نیز برای سلتیک اسکاتلند بازی می‌کند، تاکنون در ۵۳ بازی ملی به میدان رفته و هفت گل به ثمر رسانده است. این هافبک جنگنده، قلب تپنده خط میانی تیم تحت‌هدایت گراهام آرنولد به شمار می‌رود، اما این تیم آسیایی می‌تواند روی هافبک بازیساز خود یعنی آجین هراستیک و ستاره نوظهورش یعنی گارانگ کوئول نیز حساب باز کند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: مت رایان، اندرو ردماین و دنی ووکوویچ
مدافعان: میلوس دگنگ، عزیز بهیچ، جوئل کینگ، ناتانیل اتکینسون، فران کاراچیچ، هری سوتار، کای رولز، بایلی رایت و توماس دنگ
هافبک‌ها: آرون موی، جکسون اروین، آیدین هروستیچ، کینو باکوس، کامرون دولین و ریلی مک‌گری
مهاجمان: آور مابیل، متئو لکی، مارتین بویل، جیمی مک‌لارن، جیسون کامینگز، میچل دوک، کارانگ کوئول و کریگ گودوین

معرفی تیم ملی دانمارک

در میان باسابقه‌ترین تیم‌های ملی که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرده‌اند، دانمارک می‌تواند ادعا کند که جزو باقدمت‌ترین‌هاست. این تیم شاید در تراز مدعیان قهرمانی نباشد اما با عملکرد و آماری که در مرحله انتخابی این دوره از رقابت‌ها داشت، پتانسیل خود جهت دردسرسازی برای بزرگان فوتبال جهان را به اثبات رساند.

پیش از آن اتفاقی هم که برای دانمارکی‌ها در یورو ۲۰۲۰ رخ داد - سکته قلبی کریستین اریکسن در جریان اولین بازی قرمزهای اسکاندیناوی - قدرت روانی شاگردان کاسپر هیولماند برای مدیریت شایسته لحظات بحرانی بازی را به رخ رقبا کشید. اتفاقی که نه فقط هواداران حاضر در ورزشگاه بلکه تمامی اهالی دنیای فوتبال را شوکه کرد، نه تنها باعث نشد که دانمارک انگیزه و روحیه‌اش برای صعود به مرحله بعدی را از دست بدهد، بلکه انگیزه‌ای مضاعف به اعضای این تیم داد تا ولز و پس از آن جمهوری چک را در مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی حذف کند و به نیمه نهایی رقابت‌ها برسد. در واقع دانمارکی‌ها این بار قصد دارند رقبا را سکته دهند.

تیم ملی فوتبال دانمارک , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

اکثر بازیکنان همان تیم دوباره دور هم جمع شده‌اند و با هدایت همان مربی قبلی‌، یکی از قاطعانه‌ترین صعودهای تاریخ دانمارک به جام جهانی را رقم زدند. شاگردان هیولماند از ۱۰ بازی خود در گروه F مرحله انتخابی ۹ تا را بردند و تنها یکی را باختند تا با ۲۷ امتیاز - بیشترین امتیاز کسب شده در مرحله انتخابی به همراه آلمان - بلیت سفر به قطر را کسب کنند.

وضعیت تیم ملی دانمارک در بازی ‌های ۲۰۲۲

دانمارک پس از قطر و آلمان سومین تیمی بود که مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ شد. این تیم با پیروزی خانگی‌اش برابر اتریش در فاصله دو دور مانده به پایان مرحله انتخابی توانست صعود خود به جام جهانی را قطعی کند. آن بازی با ثبت هشتمین پیروزی متوالی دانمارکی در هشتمین دور مسابقات همراه بود آن هم در شرایطی که این تیم ۲۷ گل به حریفانش زده و حتی یک گل هم نخورده بود. این ششمین باری است که دانمارک در جام جهانی حضور پیدا می‌کند و در پنج مورد قبلی بهترین عملکرد این تیم صعود به مرحله یک چهارم نهایی در سال ۱۹۹۸ بود. بدترین عملکرد دانمارک در تمامی ادوار حضورش در جام جهانی مربوط به سال ۲۰۱۰ بود که نتوانست از گروهش صعود کند. در سه دوره دیگر هم این تیم تنها تا مرحله یک هشتم نهایی پیشروی کرد.

بیشتر بخوانید

دانمارک که در رتبه‌بندی فیفا در رده دهم قرار گرفته، در ترکیب خود بازیکنانی سرشناس مثل کریستین اریکسن، کسپر اشمایکل، سیمون کیائر، یواخیم مائله، آندریاس کریستنسن، کسپر دولبرگ و پیر امیل هویبرگ دارد که چهره‌های سرشناس در قاره سبز به شمار می‌روند. نکته مهم درباره تیم ملی دانمارک حضور غالب لژیونرهاست. از ۲۳ بازیکن آخرین لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی دانمارک تنها دانیل واس که در تیم بروندبی توپ می‌زند، در لیگ داخلی شاغل و سایر بازیکنان در لیگ‌های معتبرتر قاره سبز توپ می‌زنند. با تکیه بر تجربه و مهارت‌های این بازیکنان، دانمارک شانس زیادی دارد که از گروه D که فرانسه، استرالیا و تونس هم در آن حضور دارند، صعود کند.

دانمارک اگرچه تیمی متکی به کار گروهی است اما باز هم به یکی دو بازیکنش به طور ویژه برای باز کردن گره از کار تیم در لحظات دشوار امیدوار است. یکی از آنها کاپیتان سیمون کیائر است. کیائر با عملکردی که در یورو به ویژه پس از حادثه اریکسن داشت، توانایی مثال زدنی‌اش برای مدیریت تیم و از همه بیشتر خط دفاعی آن را به رخ کشید. او به دلیل مصدومیت برای مدتی طولانی از میادین دور ماند اما اکنون در شرایط کاملاً‌ مناسب برگشته و آماده فرماندهی دانمارکی‌ها در زمین بازی است. از بازیکنانی مانند کریستنسن، و دولبرگ و توماس دلانی که بگذریم، دیگر بازیکنی که مستعد تبدیل شدن به مهره کلیدی دانمارکی‌ها باشد، کریستین اریکسن است؛ ستاره منچستریونایتد که به دلیل سکته قلبی تنها چند دقیقه توانست کشورش را همراهی کند، حالا با انگیزه‌ای مضاعف برگشته تا تفاوت در بود و نبودش در ترکیب دانمارک را ثابت کند. اریکسن، در این فصل جزو مهره‌های ترکیب اصلی منچستریونایتد بوده و اکثر بازی‌ها اریک تن‌هاخ از او برای پوشش سمت چپ خط میانی استفاده کرده است.

تاریخچه

تیم ملی فوتبال دانمارک یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال دنیاست. این تیم سال ۱۸۸۹ تشکیل شد و سال ۱۹۰۶ اولین عنوان خود را با غلبه بر یک تیم یونانی و دو باشگاه از امپراتوری عثمانی کسب کند و یک مدال غیررسمی کسب کرد. دوسال بعد تیم ملی دانمارک در عرصه‌ای بزرگتر مثل المپیک شرکت کرد و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. این اتفاق در سال ۱۹۱۲ نیز تکرار شد. با این حال بدون تردید بزرگترین موفقیت تاریخ دانمارکی‌ها همان شگفتی‌ است که سال ۱۹۹۲ با فتح جام ملت‌های اروپا رقم زدند. در آن دوره از رقابت‌های، دانمارک نتوانست به صورت مستقیم به یورو صعود کند اما به لطف محروم شدن یوگسلاوی از سوی یوفا، جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌ها را کسب کرد. دانمارکی در مرحله گروهی بالاتر از رقبایی مانند انگلیس و فرانسه صعود کرد و در ادامه مسابقات هلند، مدافع عنوان قهرمانی را در مرحله نیمه نهایی و آلمان قهرمان جهان را شکست داد تا یکی از غیرمنتظره‌ترین و افسانه‌ای‌ترین قهرمانی‌های تاریخ فوتبال جهان به دست «دینامیت‌ها» خلق شود. تیم ملی دانمارک که در ماه می سال ۱۹۹۷ به بالاترین جایگاه تاریخ خود در رده‌بندی فیفا رسید (سوم)، سال ۱۹۰۸ یک اتفاق غیرمنتظره دیگر را هم رقم زد و با نتیجه عجیب ۱۷ بر یک فرانسه را شکست داد که بهترین برد تاریخ این تیم محسوب می‌شود. دیگر افتخار مهم تیم ملی دانمارک قهرمانی در جام کنفدراسیون‌های سال ۱۹۹۵ است که با غلبه بر آرژانتین در فینال رقم خورد.

تیم ملی فوتبال دانمارک , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,
در تاریخ تیم ملی دانمارک هیچ بازیکنی بیشتر از پیتر اشمایکل (پدر دروازه‌بان فعلی) بیشتر بازی نکرده است - او ۱۲۹ بازی ملی دارد - و هیچ بازیکنی هم به اندازه پل نیلسن و یان دال توماسون که هر دو ۵۲ گل ملی در کارنامه دارد، گل نزده است. این‌ها اما تنها بخش کوچکی از ستاره‌های پرآوازه‌ای هستند که دانمارک را به تیمی تاریخ‌ساز تبدیل کردند و بازیکنان دیگری مانند میشل لادروپ، پیتر اشمایکل، آلن سیمونسن و هنینگ ینسن، هم جایگاهی ویژه در تاریخ قرمزهای اسکاندیناوی دارند.

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 35341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha