تعداد شاغلان شرکت ایران‌خودرو طی یکسال ۱۴۰۰ نفر افزایش یافت !

بررسی آمارهای جهانی نشان می‌دهد سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر میانگین آن در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزارش جدید شرکت ایران‌خودرو نشان می‌دهد تعداد شاغلان شرکت اصلی ایران‌خودرو (به‌جز گروه) طی یکسال اخیر با افزایش ۱۴۲۵ نفری از ۲۰ هزار و ۵۲۱ نفر در شهریور سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار و ۹۴۶ نفر در شهریور امسال رسیده است.
تعداد شاغلان شرکت ایران‌خودرو طی یکسال ۱۴۰۰ نفر افزایش یافت !
قابل ذکر است با توجه به اینکه گروه ایران‌خودرو صورت مالی تلفیقی خود را منتشر نکرده؛ هنوز مشخص نیست تعداد شاغلان گروه چه تغییراتی در این مدت داشته است.
در ماه‌های اخیر یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد خودروسازی کشور ۲۵ هزار نیروی مازاد دارد که توسط دولتی‌ها، مجلس و افراد با نفوذ به این صنعت تحمیل شده است.
تعداد شاغلان شرکت ایران‌خودرو طی یکسال ۱۴۰۰ نفر افزایش یافت !
همچنین بررسی آمارهای جهانی نیز نشان می‌دهد سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر میانگین آن در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین است؛ به طوریکه در شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو درحالی سالانه به ازای هر پرسنل ۹ تا ۱۰ دستگاه خودرو ساخته می‌شود که این میزان در جهان ۳۰ تا ۳۵ دستگاه خودرو و در شرق آسیا نیز ۴۵ تا ۶۵ دستگاه خودرو است.

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 35335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha