جام جهانی ۲۰۲۲ / مصاف لهستان - مکزیک؛ گروه C سه شنبه یک آذر ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم لهستان و مکزیک روز سه شنبه یک آذر ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال لهستان و مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه یک آذر در ورزشگاه ۹۷۴ برگزار شد.

تساوی لهستان و مکزیک/ آه و حسرت برای لواندوفسکی + ویدیو

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه C:

اول آذر : آرژانتین - عربستان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه لوسیل

اول آذر : مکزیک - لهستان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۵ آذر: لهستان - عربستان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن سیتی

۵ آذر: آرژانتین - مکزیک،ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

۹ آذر: لهستان - آرژانتین، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: عربستان - مکزیک، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی مکزیک

در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی و حوزه دریای کارائیب، هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که از مکزیک بزرگتر و پرافتخارتر است. از این رو حضور در جام جهانی برای مکزیک نه تنها یک امر عادی، بلکه یک الزام بوده است. آزتک‌ها یکی از میهمان‌های همیشگی جام جهانی بوده‌اند.

آنها در 16 دوره از 21 دوره قبلی جام جهانی حضور داشته‌اند. آنها تنها 5 بار در این رویداد شرکت نکردند که سه بار آن موفق به صعود نشدند (1934، 1974 و 1982) و در دو مورد بعدی به میل خود از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند و سپس محروم شدند (به ترتیب سال‌های 1938 و 1990). موفقیت‌های این کشور اما غیرعادی نیست. در مکزیک برخلاف همسایه شمالی‌اش مهمترین ورزش، فوتبال است و مانند بسیاری دیگر از کشورهای قاره آمریکا، دویدن دنبال توپ جزو اولین کارهایی است که پسر بچه‌های مکزیکی می‌آموزند.

وضعیت آزتک‌ها در جام جهانی 2022

مکزیک که به خاطر رنگ‌بندی پیراهنش علاوه بر آزتک‌ها با لقب «ال‌تری» نیز شناخته می‌شود، در حالی به قطر می‌آید که اکنون در رده سیزدهم رنکینگ فیفا قرار دارد. با کسب 11 قهرمانی در 24 حضورش در جام ملت‌های کونکاکاف یا همان گلدکاپ، مکزیک پرافتخارترین تیم منطقه آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در جام جهانی اما آزتک‌ها هرگز نتوانسته‌اند از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر بروند که آخرین بار این اتفاق سال 1986 رخ داد. شاگردان خراردو مارتینس اگرچه در مسیر صعود به جام جهانی 2022 با مشکلاتی مواجه شدند اما در نهایت هم‌امتیاز با کانادا و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در رده دوم به کار خود در جدول رده‌بندی بازی‌ها پایان دادند و به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا کردند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال مکزیک , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال ,

مکزیک در جام جهانی 2022 در گروه C با رقبایی مانند آرژانتین، عربستان و لهستان همگروه شده است که در میان آنها تنها آرژانتین جایگاه بالاتری نسبت به آزتک‌ها در رده‌بندی فیفا دارد. با در نظر گرفتن این موضوع و البته ستاره‌هایی که زیر نظر تاتا مارتینو توپ می‌زنند – از مکزیک انتظار می‌رود که حداقل به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی راه پیدا کند. اکثر بازیکنان تیم ملی مکزیک در باشگاه‌های داخلی توپ می‌زنند اما این تیم لژیونرهای شاغل در اروپا هم کم ندارد. خورخه سانچس و ادسون آلوارس در آژاکس، اریک گوتیرس در آیندهون، آندرس گواردادو در رئال بتیس، رائول خیمنس در در ولورهمپتون، خسوس مانوئل کورونا در سویا و اروینگ لوسانو در ناپولی سرشناس‌ترین بازیکنان مکزیکی شاغل در لیگ‌های اروپایی هستند.

تاریخچه تیم ملی مکزیک

فوتبال برای اولین بار در اوایل قرن بیستم و به لطف مهاجران اروپایی به خصوص معدنچیان شهر کورنوال انگلیس به مکزیکی‌ها معرفی شد. مهاجران اسپانیایی‌ که به دلیل وقوع جنگ در کشورشان از آنجا فرار کرده بودند؛ در سروسامان دادن به‌ فوتبال مکزیک کمک زیادی کردند. سال 1927 مکزیک به‌طور رسمی فدارسیون فوتبالش را افتتاح و یک سال بعد از آن در المپیک تابستانی سال 1928 شرکت کرد. تیم ملی مکزیک در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما همواره یکی از بزرگان فوتبال جهان و بدون شک قدرت اول فوتبال منطقه کونکاکاف بوده است. در تاریخ تیمی که از ماه ژانویه سال 2019 هدایتش به خراردو مارتینو سپرده شده، آندرس گواردادوی 36 ساله با 177 بازی ملی که اولین آن سال 2005 بود، رکورددار بیشترین حضور است و شرکت در جام جهانی نیز به کاپیتان حال حاضر آزتک‌ها این فرصت را خواهد داد که رکوردش را ارتقا دهد.

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی مکزیک خاویر هرناندس ملقب به چیچاریتو است که تاتا مارتینو از سال 2019 او را به این تیم دعوت نکرده است؛ البته با توجه به عملکرد خوب این بازیکن در تیم لس‌آنجلس گلکسی طی یک سال اخیر و در عین حال مشکلاتی که خط حمله مکزیک در بازی‌های اخیرش داشته، باید دید که مارتینو سرانجام به ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید فرصتی دوباره برای حضور در تیم ملی کشورش خواهد داد یا نه.

در تاریخ کادر فنی تیم ملی مکزیک که مربیان بزرگی در آن حضور داشته‌اند، نام دو مربی بیش از سایرین برجسته شده؛ یکی از آنها بورا میلوتینوویچ است و دیگری خاویر دلاتوره. این دو نفر مربیانی بودند که مکزیک زیر نظر آنها بهترین نتایجش را در جام جهانی کسب کرد و به یک چهارم نهایی رسید؛ البته مکزیک مربیان بزرگ دیگری مانند خاویر آگیره، ایگناسیو تریس و رائول کاردناس هم داشته است.

افتخارات و دستاوردها

تیم ملی مکزیک بیشترین تعداد قهرمانی را در جام ملت‌های کونکاکاف را دارد. این تیم 11 بار فاتح مهمترین رویداد فوتبالی در آمریکای شمالی و مرکزی شده است و علاوه بر آن قهرمانی درجام کنفدراسیون‌های سال 1999، هم در کارنامه دارد . آخرین افتخار ثبت شده در کارنامه مکزیکی‌ها اما به سال 2019 برمی‌گردد که فاتح رقابت‌های گلدکاپ شدند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال مکزیک , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال ,

ال‌تری در جام جهانی 2018 جزو تیم‌هایی بود که از مرحله گروهی صعود کردند، همان دستاوردی که در 6 حضور قبلی‌شان در این رقابت‌ها کسب کردند. آخرین باری که مکزیک از مرحله یک شانزدهم نهایی فراتر رفت، سال 1986 بود که خودش میزبان مسابقات بود و در جمع 8 تیم برتر جام قرار گرفت. در واقع مکزیک در هر دو موردی که از مرحله یک هشتم نهایی بالاتر رفت، خودش میزبان بوده است. این کشور 4 سال دیگر هم در کنار آمریکا و کانادا میزبان جام جهانی خواهد بود. باید دید که امسال ازتک‌ها خواهند توانست طلسم 36 ساله‌شان برای بازگشت به مرحله یک چهارم نهایی را بشکنند یا نه.

معرفی تیم ملی لهستان

تیم ملی فوتبال لهستان که نهمین حضورش در رقابت‌های جام جهانی را تجربه خواهد کرد، اولین حضورش در این تورنمنت معتبر به سال 1938 بازمی‌گردد، دوره‌ای که تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیشروی کرد. دومین حضور این تیم اروپایی در جام جهانی 36 سال به طول کشید، جایی که آنها موفق شدند در جام جهانی 1974 آلمان به عنوان سومی دست یابند و این اتفاق در جام جهانی 1982 اسپانیا هم تکرار شد که بهترین عملکرد لهستان در تمامی ادوار جام جهانی بوده است.

فیلم خلاصه بازی ولز و لهستان

لهستانی‌ها در سه دوره آخری که در جام جهانی بوده‌اند، یعنی در سال‌های 2002، 2006 و 2018 هرگز موفق به صعود از گروه‌شان نشده‌اند و حالا چالش اصلی آنها در قطر شکستن این طلسم و راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها پس از 36 سال است.

چسلاو میچنویش و چالش دشوار پیش‌رو

چسلاو میچنویش که در کارنامه حرفه‌ای‌اش هدایت تیم زیر 21 سال لهستان و تیم لژیا ورشوی لهستان دیده می‌شود، در ماه ژانویه 2022 جانشین پائولو سوسا در تیم ملی فوتبال لهستان شد؛ سوسایی که در فاصله سه ماه مانده به آغاز بازی‌های مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2022 تصمیم به جدایی از لهستان و قبول پیشنهاد هدایت تیم فلامنگوی برزیل را گرفت. میچنویش قرار بود در مرحله پلی‌آف راهیابی به جام جهانی در بازی مقابل روسیه برای اولین بار روی نیمکت لهستان بنشیند اما در پی محرومیت روس‌ها از حضور در این مسابقات به خاطر حمله نظامی به اوکراین، او در فینال پلی‌آف انتخابی جام جهانی هدایت لهستان را برعهده داشت و با پیروزی 2 بر صفر مقابل سوئد، تیمش را به جام جهانی رساند. حالا باید دید که آیا این مربی 52 ساله می‌تواند این تیم اروپایی را برای اولین بار از سال 1986 به مرحله حذفی جام جهانی برساند یا خیر!

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعود از مسیری دشوار به جام جهانی قطر

لهستان که در حال حاضر در رده بیست‌وششم رده‌بندی فیفا قرار دارد، در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در گروه I در 10 بازی خود آمار 6 برد، 2 تساوی و 2 شکست را تجربه کرد و پس از انگلیس در رده دوم ایستاد و راهی پلی‌آف شد و در آنجا با توجه به محروم شدن روسیه، در فینال پلی‌آف به مصاف سوئد رفت و با برتری 2 بر صفر در آن دیدار بلیت سفر به قطر را دریافت کرد. شاگردان میچنویش حالا باید در گروه C جام جهانی با رقبای باتجربه‌ای همچون آرژانتین و مکزیک و البته عربستان به عنوان یکی از نمایندگان آسیا رقابت کند که به نظر چالش سختی در انتظار آنها است.

لواندوفسکی؛ ستاره و ماشین گلزنی لهستان

روبرت لواندوفسکی نه‌ تنها ستاره فعلی تیم ملی لهستان است، بلکه نامداترین و شناخته شده‌ترین بازیکن تاریخ این تیم به شمار می‌رود، بازیکنی که در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه اروپا 9 گل برای لهستان به ثمر رساند و در جدول گلزنان این دوره از رقابت‌ها تنها هری کین از انگلیس با 12 گل‌زده را بالای سر خود داشت. مهاجم بارسلونا که در طول دوران حرفه‌ای‌اش بیش از 600 گل در مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده و عناوین تیمی و انفرادی زیادی در رده باشگاهی کسب کرده، در رده ملی اما به افتخار خاصی دست نیافته است. لواندوفسکی 34 ساله که 76 گل‌زده در 134 بازی ملی به نامش به ثبت رسیده، حالا الهام‌بخش نسل جوان لهستان خواهد بود.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

زالفسکی؛ استعدادی که باید بازی‌اش را دید

بازیکنی که در ترکیب تیم ملی فوتبال لهستان و در جریان جام جهانی 2022 باید بازی‌اش را دید، به طور حتم نیکولا زالفسکی است، بازیکنی که قابلیت بازی در پست‌های دفاع، بال و هافبک را دارد و برای بازی در سمت چپ یا راست زمین هم مشکلی ندارد. این هافبک چپ 20 ساله که در یک سال اخیر در ترکیب تیم فوتبال رُم و زیرنظر ژوزه مورینیو عملکرد خوبی از خود نشان داده، مورد توجه تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و تاتنهام قرار دارد. زالفسکی که نامش در بین نامزدهای کسب جایزه پسر طلایی اروپا 2022 بود، می‌توانند عاملی تعیین‌کننده برای لهستان در قطر باشد.

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: 35325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha