ملی‌پوشانی که سرود نمی‌خوانند تهدید شدند

نماینده پیشین مجلس می‌گوید: اگر ورزشکاری در جام جهانی سرود ملی نخواند و پس از گل شادی نکرد، بعد از تذکر و توجیه باید او را حذف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن کوهکن نماینده سابق مجلس در گفت و گو با رویداد۲۴ به نکات خبرسازی درباره اقدام ملی‌پوشانی که سرود ملی ایران را نمی‌خوانند اشاره کرده است. گزیده‌ای از صحبت‌های او را در زیر از نظر می‌گذرنید.

* معتقدم با آن گروه از ورزشکارانی که متوجه اظهارات و عملشان نیستند، باید برخورد توجیهی انجام داد؛ البته مرور زمان هم کمک می‌کند.

* اقدام ورزشکارانی که سرود ملی را پیش از شروع بازی نمی‌خوانند، ناشی از جو سنگین روانی تبلغیاتی است که روی همه جامعه وجود دارد. برخی فکر می‌کنند کار نظام تا دی‌ماه تمام است، اما این خوابی است که یقین داشته باشند هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

* بازیکنی که این همه تبلیغ ابوسفیانی را شنیده را باید توجیه کنند. اما اگر معاند بود و اصرار داشت همین مسیر را ادامه دهد، طبیعی است مانند همه کشورهای دنیا اگر زیر سقف سیاست‌های حاکم بر آن نظام نرفت، حفظش نمی‌کنند. طبیعتا بعد از تذکر و توجیه، آخرین مرحله حذف شدن است.

* ما بعد از انقلاب فردی را داشتیم که مسیر دیگری را رفته و حذف شده، حالا دیگر یک بازیکن که سهل سهل است. البته ما دوست نداریم یک ورزشکار، یک هنرمند، یک بازیگر از این جرگه خارج شود، اما اگر کسی خودش را به خواب زد دیگر نمی‌توان او را بیدار کرد و طبیعتا باید برخورد قانونی با او صورت بگیرد و هیچ راه دیگری هم نیست.

* (با اشاره به نزدیک بودن بازی‌های جام جهانی): ما از بازیکنان انتظار بازی قوی، با اخلاق و حرفه‌ای داریم، حالا این بازی اگر در مقابل تیم‌هایی مانند انگلیس و آمریکا بود که نعم المطلوب، اگر شادی هم نکردند، مردم و ورزش‌دوستان شادی خواهند کرد.

* پیش‌بینی نمی‌کنم که شادی بعد از پیروزی نداشته باشند چرا که فرض بر این است که انسان‌های عاقلی هستند و خوب می‌دانند که نظام آنجایی که پای مصالح اصلی کشور در پیش باشد، با احدی تعارف ندارد. از آن طرف هم می‌دانند که مردم از آن‌ها چه انتظاری دارند. یک فوتبالیست که کف عقلانیت را داشته باشد و مطالبات ورزش‌دوستان و چارچوب‌های نظام را بداند و بفهمد که نظام با کسی شوخی ندارد، چنین کاری را نمی‌کنند. حالا اگر خدایی نکرده مرتکب چنین خطایی شدند، حاکمیت با آن‌ها طبق قانون برخورد می‌کند. ما از این مسائل در گذشته مانند سال ۸۸ هم داشتیم.

* اینکه این رفتار را در بازی با نیکاراگوئه را انجام ندادند، نمی‌توان ملاک قرار داد، چون بازی تمرینی بود، اما اگر در بازی‌های جام جهانی بخواهند چنین کارهایی انجام دهند، بدانند که نظام با آن‌ها شوخی ندارد و من نوعی باید بدانم اگر مسیر دیگری را بروم، باید این پنبه را از گوشم دربیارم که نظام در مقابل اشتباهاتم کوتاه بیاید.

چند نکته درباره نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران

علیرضا دبیر: در صنف لات‌ها هم این کار بد است!

بی‌حرمتی به سرود و پرچم ملی بی‌پاسخ نماند

بی احترامی پیاپی به نماد و نشان ملی و وزارت ورزشی که سردرگم است/روسری حمید سجادی هم افتاده ولی عذرخواهی بلد نیست/ چه کسی سجادی را به درب خروج سئول نزدیک خواهد کرد؟

بی‌احترامی به سرود ملی این بار در فینال والیبال نشسته + ویدیو

بسکتبالیست‌ها هم سرود ملی کشور را نخواندند + فیلم

اقدام توهین آمیز بازیکنان ایران هنگام خواندن سرود ملی + فیلم

حرکت جنجالی ملی‌پوشان فوتبال ساحلی دردسرساز شد + فیلم

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 35320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شایان IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 1
      بخدا عجیبه که همه رو با تهدید و اجبار میخوان کاری رو که دوست دارن مردم انجام بدن
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 0
      واقعا مردم ورزشکارابایدازادباشند هرکس دوست داشت بخونه هرکی خواست نخوانه زوری که نیست بابا اینقدزورنزنیدبگید همه چیز خوبه چون هیچی خوب نیس هیچی درست نیست مردم از نظر فرهنگی اقتصادی مالی همه چیزتوفشارندوناراضی بجا کارای بیهوده اگر میتونید کاری کنید همه چیزا درست کنید وگرنه ویا بدیددست کاردان والله مردم خسته شدند ازفشار وزور
    • مجید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 0
      به زور نمیشه اخوی مردم رو مجبور کنی تو که سهلی گنده تر از تو هم نمیتونه
    • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 0
      جناب آقای کوهکن شما مدت کوتاهی دراوایل سال 61 از طریق بسیج زرین شهر به جبهه اعزام شدید. بر طبق دفتر خاطرات یکی از شهدای عملیات بیت المقدس ، شب عملیات وقتی شنیدید که قرار بر عملیات هست ، شبانه به خانه برگشتید و البته هرگز به جبهه نرفتید و این تمام دوران جبهه رفتن شما شد. باید شرم کنید از کسانی که ماندند و جنگیدند و قهرمانانه خود را فدای ایران کردند.
    • حسن IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      2 0
      این بابا فامیلش کوه کنه، به خدا اگه بتونه شلوارشو از پاش بدون اینکه انگشت شصت پاش تو چشمش بره بکنه