گردش مالی اقتصاد دانش‌بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان برابر یک سوم پول دولت است که خرج می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا منادی سفیدان امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با اشاره به بحث تولید علم گفت: ایران دو درصد تولید علم دنیا را دارد و در بین ۵۷ کشور اسلامی میزان بالایی است. شاید این ۵۶ کشور به اندازه ۲ درصد هم تولید علم نداشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در حال حاضر در دنیا مسئله دانش‌بنیانی جدی است و اگر دانش‌بنیان نباشد باید به دنبال کار دیگری برود.

وی با بیان اینکه اساس هر کاری دانش‌بنیانی است، گفت: بر اساس برنامه ۵ ساله کشور، یک سوم (۳ درصد) از رشد اقتصادی کشور ما از بهره‌وری است؛ محقق شدن این موضوع تنها به دست شرکت‌های دانش بنیان امکان‌پذیر است.

منادی سفیدان ادامه داد: حاکمیت امروز اگر دید درستی از دانش بنیان‌ها نداشته باشد باید تعطیل کند؛ اکنون همه چیز مبنای دانش بنیانی پیدا کرده و رهبری هم با شعار سال مؤکد این موضوع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۸ هزار شرکت دانش بنیان داریم که خروجی‌های خوبی دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه می‌گویند دانشجویان شریف از کشور می‌روند اما ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۶۰۰ شرکت دانش بنیان این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

به گفته منادی سفیدان کل گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان برابر یک سوم پول دولت است که خرج می‌کند.

وی تاکید کرد: ما باید شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کنیم و هر چقدر در توان داریم به آنها اختصاص دهیم چون این وطن پرستی، عین ثواب و خدمت است.

منادی سفیدان اضافه کرد: اکنون آمریکایی‌ها می‌ترسند که ما به آنها واکسن استنشاقی ندهیم زیرا هنوز به مرحله تحقیق نرسیده‌اند و تنها کشور ما، چین و هند واکسن کرونای استنشاقی داریم.

این نماینده مجلس گفت: اولویت خدمت همیشه با دانش بنیان هاست و اولویت دار تر از اینجا نیست زیرا این حوزه اشتغال آفرین و عزت آفرین است.

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 35318
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha