عربستان - آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲؛ گروه C سه شنبه یک آذر ساعت ۱۳:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم عربستان و آرژانتین روز سه شنبه یک آذر ساعت ۱۳:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال عربستان و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۳:۳۰ روز سه شنبه یک آذر در ورزشگاه لوسیل برگزار شد.

این عربستان غول‌کُش و پیروزی دو بر یک برابر آرژانتین + ویدیوی خلاصه بازی

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه C:

اول آذر : آرژانتین - عربستان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه لوسیل

اول آذر : مکزیک - لهستان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۵ آذر: لهستان - عربستان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن سیتی

۵ آذر: آرژانتین - مکزیک،ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

۹ آذر: لهستان - آرژانتین، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: عربستان - مکزیک، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم آرژانتین

آرژانتین بدون شک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. دلیل این ادعا نیز قهرمانی سال گذشته در کوپا آمه‌ریکا و همچنین روند شکست‌ناپذیری در سال ۲۰۲۲ است.

آلبی سلسته هت‌تریک می‌کند؟

در جریان بیست و یک دوره برگزاری جام جهانی، آرژانتین فقط در ۴ داره حضور نداشته که رکورد خوبی محسوب می‌شود. در طول ۱۷ باری که این تیم در جام جهانی حضور داشته، ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان و ۳ بار در سال‌های ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ نایب قهرمان شده است.

خلاصه بازی آرژانتین جامائیکا

بهترین عملکرد آرژانتین به جام جهانی ۱۹۷۸ بازمی‌گردد که در خاک مکزیک ۷ بازی انجام داد و با ۶ برد و یک تساوی قهرمان شد. بدترین عملکرد نیز در سال ۱۹۳۴ بود که با یک باخت در همان دور اول حذف شد و خیلی زود با جام خداحافظی کرد.

این بار شرایط متفاوت از گذشته است و هواداران آرژانتینی که در ایران نیز بسیار زیاد هستند، امیدوارند لیونل مسی بتواند سرانجام جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر ,

مسیر حضور در جام جهانی

آرژانتین بدون حتی یک باخت، عملکرد موفقی در رقابت‌های انتخابی داشت و پس از برزیل که دست نیافتنی بود، به عنوان تیم دوم از منطقه آمریکای جنوی جواز صعود به جام جهانی را کسب کرد. این تیم ۱۷ بار به میدان رفت که حاصل آن ۱۱ برد، ۶ تساوی، ۲۷ گل زده، ۸ گل خورده و کسب ۳۹ امتیاز بود؛ ضمن اینکه لائوتارو مارتینس و لیونل مسی هر کدام با ۷ گل زده بهترین گلزن تیم‌شان در این مسابقات بودند.

موفقیت‌های اسکالونی تداوم پیدا می‌کند؟

هدایت آرژانتین بر عهده لیونل اسکالونی است. این مربی ۴۴ ساله که فقط ۷ بار پیراهن این تیم را در دوران بازیگری بر تن کرد، از روز سوم آگوست ۲۰۱۸ سرمربی آلبی سلسته شد تا نخستین تجربه سرمربیگری‌اش بسیار بزرگ باشد. او تاکنون ۴۹ بار روی نیمکت نشسته که حاصل آن ۳۳ برد، ۱۲ تساوی و ۴ شکست بوده است.

اسکالونی در همین مدت توانست تیمش را یک بار به مقام قهرمانی کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۱ و یک بار نیز قهرمان جام بین قاره‌ای در سال ۲۰۲۲ کند. نکته مهم درباره کادر فنی آرژانتین حضور سه بازیکن سابق تیم ملی این کشور به نام‌های پابلو آیمار، روبرتو آیالا و والتر ساموئل در کنار اسکالونی است.

تیم ملی فوتبال آرژانتین , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر ,

مسی؛ رهبر لشگر ستاره‌ها در جام جهانی

همه بازیکنان آرژانتین به جز یک نفر، همگی در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند و از تجربه کافی در دیدارهای بزرگ برخوردارند. املیانو مارتینس دروازه‌بان استون ویلا، نیکولاس اوتامندی مدافع بنفیکا، گونسالو مونتیل مدافع سویا، رودریگو دی‌پائول هافبک اتلتیکومادرید، آنخل دی‌ماریا بازیکن یوونتوس و لائوتارو مارتینس مهاجم اینتر از جمله ستاره‌های این تیم هستند اما قطعاً همه نگاه‌ها به یک بازیکن معطوف خواهد بود؛ بازیکنی به نام «لیونل مسی» که می‌خواهد در آخرین حضورش در جام جهانی طلسم‌شکنی کند و جام قهرمانی را بالاخره بالای سر ببرد. مسی در ۴ دوره قبلی حضورش در جام جهانی فقط یک بار فینالیست شده که آن هم با ناکامی مقابل آلمان در سال ۲۰۱۴ همراه بود. سال ۲۰۲۲ برای مسی در عرصه ملی و باشگاهی به خوبی سپری شده و همین مسئله او را امیدوار به درخشش در جام جهانی قطر کرده است.

عملکرد سال ۲۰۲۲

آرژانتین در سال ۲۰۲۲ تاکنون ۸ بازی دوستانه و رسمی انجام داده که حاصل آن، ۷ برد، یک تساوی، ۲۰ گل زده و فقط ۲گل خورده بوده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: املیانو مارتینز، گرنیمو رولی و فرانکو آرمانی

مدافعان: گونزالو مونتیل، ناهوئل مولینا، خوان فویث، جرمن پتزلا، کریستین رومرو، لیساندرو مارتینز، نیکولاس اوتامندی، مارکوس آکونا و نیکولاس تاگلیافیکو

هافبک‌ها: گویدو رودیگز، لیندرو پاردس، رودریگو دی‌پائول، انزو فرناندز، ازگوئل پالاسیوس، پاپو گومز و الکسیس مک‌آلیستر

مهاجمان: لیونل مسی، پائولو دیبالا، آنخل دی ماریا، نیکولاس گونزالز، خواکین کوره‌آ، لائوتارو مارتینز و خولیان آلوارز

معرفی تیم ملی عربستان سعودی

عربستان سعودی یکی از امیدهای قاره آسیا برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. فدراسیون فوتبال عربستان تدارک بسیار خوبی برای شاهین سبز (لقب تیم ملی عربستان) فراهم کرده و این تیم از خرداد تاکنون در ۶ بازی دوستانه به میدان رفته است. همچنین عربستان روز ۱۹ آبان به مصاف پاناما می‌رود و روز ۲۵ آبان نیز مقابل کرواسی صف‌آرایی خواهد کرد.

ورود از دهه ۹۰

عربستانی‌ها پس از نسل درخشان دهه ۸۰ قرن بیستم که به قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ رسیدند؛ برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ طعم شرکت در یک دوره جام جهانی را چشیدند.

تیم ملی فوتبال عربستان سعودی , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 ,

آنها در مرحله گروهی شگفتی‌ساز ظاهر شدند و با شکست مراکش و بلژیک، خود را به جمع ۱۶ تیم پایانی رساندند. گل مارادونایی سعید العویران به بلژیک که صعود عربستان به یک‌هشتم نهایی را قطعی کرد؛ به یکی از صحنه‌های ماندگار تاریخ جام جهانی تبدیل شده است. باخت مقابل سوئد به جاه‌طلبی سعودی‌ها پایان داد اما این نسل دو سال بعد به افتخار دیگری دست یافت و جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ را نیز فتح کرد.

تلاش‌های ناکام

عربستان در سه دوره بعدی جام جهانی هم شرکت کرد که توفیق خاصی به دست نیاورد و ظرف ۹ مسابقه، نتیجه‌ای بهتر از ۷ شکست و ۲ تساوی نگرفت. تیم ناصر الجوهر در جام جهانی ۲۰۰۲ یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در تاریخ جام‌های جهانی بود و دریافت ۸ گل از آلمان، نمایانگر اوج ضعف آنها در ژاپن بود. عربستان در دو دوره بعدی جام جهانی غیبت داشت و صعود بعدی این تیم به یک دوره از مسابقات به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. شاگردان خوان آنتونیو پیتسی در بازی افتتاحیه ۵ گل از روسیه خوردند و سپس مغلوب اروگوئه شدند اما با شکست مصر در رتبه سوم گروه A ایستادند.

نفرات کلیدی؛ بدون لژیونر

صالح الشهری، یاسر الشهرانی، سالم الدوسری، سلمان الفرج و فراس البریکان، نفراتی هستند که در دور انتخابی جام جهانی درخشیدند و فوتبال‌دوستان عربستانی به درخشش مجدد آنها امیدوارند. هیچ‌یک از بازیکنان لیست ۳۲ نفره ابتدایی عربستان لژیونر نیستند و ۱۳ بازیکن از این فهرست در تیم الهلال به میدان می‌روند. سبزپوشان با سیستمی چهار دفاعه و عمدتاً ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌روند.

تیم ملی فوتبال عربستان سعودی , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از گروه‌های دشوار

عربستان یکی از چهره‌های ویژه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت که مقتدرانه به مرحله گروهی این جام صعود کرد. تیم اروی رنار در گروهی که ژاپن، استرالیا و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان را داشت، با هفت پیروزی و به‌عنوان صدرنشین گروه A مسافر قطر شد. عربستان در دور مقدماتی هم قرعه سختی داشت و همگروه ازبکستان و فلسطین شد که به رتبه نخست جدول این گروه رسید. این تیم اکنون جایگاه ۵۱ رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد.

مرد نام‌آشنایی که به‌ جای ایران مسافر عربستان شد

اروی رنار نامی آشنا برای مردم ایران است. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ به حسرت ۲۰ ساله مراکش در صعود به جام جهانی پایان داد و در دور گروهی رقیب ایران شد. مراکش با رنار تنها یک امتیاز از اسپانیا گرفت و از دور مسابقات کنار رفت. فدراسیون فوتبال ایران پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با این مربی مذاکره کرد که نتیجه‌ای در پی نداشت و رنار به‌جای ایران، هدایت عربستان را بر عهده گرفت. مرد ۵۴ ساله فرانسوی توانست عربستان را بدون دردسر به جام جهانی برساند و حالا دومین جام جهانی متوالی خود را تجربه می‌کند.

رکوردداران تاریخ فوتبال عربستان

ماجد عبدالله با ۷۲ گل زده، بهترین گلزن تیم ملی عربستان به شمار می‌رود و محمد الدعایه، دروازه‌بان افسانه‌ای این کشور که در چهار جام جهانی پیراهن شاهین سبز را بر تن کرد؛ با ۱۷۲ بازی ملی از این حیث رکورددار است.

احتمال رویارویی با فرانسه در یک‌هشتم نهایی

آرژانتین، لهستان و مکزیک، رقبایی هستند که عربستان در مرحله گروهی با آنها روبرو می‌شود. سعودی‌ها سال ۲۰۱۲ در دیداری تدارکاتی برابر آرژانتین به تساوی صفر - صفر رسیدند و در سال ۲۰۰۶ با نتیجه ۲ بر یک مغلوب لهستان شدند اما سابقه تقابل رو در رو با مکزیک را در کارنامه ندارند. در صورتی که عربستان پایین‌تر از یاران لیونل مسی قرار بگیرد و خاطره شیرین جام جهانی ۱۹۹۴ را با صعود به‌عنوان تیم دوم تکرار کند، در یک‌هشتم نهایی مقابل صدرنشین گروه D صف‌آرایی می‌کند که به احتمال فراوان، فرانسه خواهد بود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: محمد العویس، نواف العقیدی و محمد الیامی‌
مدافعان: حسان التمبکتی، عبدالاله العمری، علی البلیهی، عبدالله مادو، سعود عبدالحمید، سلطان الغنام، محمد البریک، یاسر الشهرانی، علی الحسن و عبدالله المالکی
هافبک‌ها: محمد کنو، عبدالله عطیف، ناصر الدوسری، ریاض شراحیلی، سلمان الفرج، سامی النجعی، سالم الدوسری، هتان باهبری، فهد المولد و عبدالرحمن العبود
مهاجمان: هیثم عسیری، فراس البریکان و صالح الشهری

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 35304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha