پخش زنده جام جهانی ۲۰۲۲ / هلند - اکوادور؛ گروه A جمعه ۴ آذر ساعت ۱۹:۳۰ + فیلم بازی

دو تیم هلند و اکوادور روز جمعه ۴ آذر ساعت ۱۹:۳۰ مصاف خود در جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم های ملی فوتبال هلند و اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۹:۳۰ روز جمعه ۴ آذر در ورزشگاه خلیفه برگزار شد.

هلند ۱ - اکوادور ۱ ، صعود به روز آخر کشید + فیلم خلاصه بازی

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه A:

یکشنبه ۲۹ آبان: قطر - اکوادور، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه البیت
دوشنبه ۳۰ آبان: سنگال - هلند، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه الثمامه
۴ آذر: قطر - سنگال، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه الثمامه
۴ آذر: هلند - اکوادور، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه خلیفه
۸ آذر: هلند - قطر، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه البیت
۸ آذر: اکوادور - سنگال، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

معرفی تیم ملی هلند

هلند سه بار تا یک قدمی جام جهانی راه یافته ولی هر بار شکست خورده و نتوانسته قهرمان شود. اولین بار در سال ۱۹۷۴ تیم ملی هلند با توتال فوتبال معروف شد و به فینال رسید ولی برابر آلمان غربی میزبان شکست خورد. نسل طلایی هلند "توتال فوتبال" را به نمایش می‌گذاشتند؛ روشی که در آن مدافع‌ها حمله و مهاجم‌ها دفاع می‌کردند. در راس آن‌ها کاپیتان یوهان کرویف دیده می‌شد که الگویی برای دیگر بازیکنان بود. او در همه نقاط زمین حضور داشت و هر زمان پا به توپ می‌شد تیم حریف احساس خطر می‌کرد. با این حال نقطه قوت هلند، انسجام تیمی بود که در شرایط سخت بیش از همه به چشم می‌خورد. حضور نیسکنس در تیم هلند حیاتی بود اما نباید راب رنسنبرینک را فراموش کرد و بازیکن سریعی مانند یانی رپ را نادیده گرفت. همچنین رود کرول در خط حمله فوق العاده عمل می‌کرد. با وجود چنین بازیکنانی تیم فراموش نشدنی هلند نتوانست فاتح جام جهانی شود.


ُُجام جهانی ۲۰۲۲ / سنگال - هلند؛ گروه A دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

هلند نایب قهرمان جام ۷۴ در جام جهانی ۷۸ بدون یوهان کرویف بازی‌ها را خوب شروع کرد. این تیم با تحمیل شکست ۵ بر یک به اتریش، شکست ایتالیا با نتیجه ۲ بر یک و تساوی ۲ بر ۲ برابر آلمان غربی که مدافع قهرمانی بود، به فینال راه یافت. تیم ملی ایران نیز برای اولین بار در این رقابت‌ها حضور داشت و در نهایت با دو شکست برابر هلند و پرو و یک تساوی برابر اسکاتلند به کار خود پایان داد. در نهایت دو تیم آرژانتین و هلند به دیدار نهایی راه یافتند و میزبان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. ماریو کمپس ۲ بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند.


فیلم خلاصه بازی هلند ۱ - بلژیک ۰

هلند برای سومین بار در سال ۲۰۱۰ به فینال جام جهانی رسید و در این دوره نیز با گل آندرس اینیستا در وقت‌های اضافه بازنده شد تا در شکست در دیدارهای فینال جام جهانی هت‌تریک کرده باشد. لاله های نارنجی در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بودند و در کنار ایتالیا غایب های بزرگ جام لقب گرفتند ولی در یورو ۲۰۲۰ توانست بازی‌ها را خوب شروع کند. جمهوری چک با برتری ۲ بر صفر برابر هلند ۱۰ نفره، حریف دانمارک در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد تا هلندی ها در یک هشتم نهایی به کار خود در یورو پایان دهند.

پس از کسب نتایج مقدماتی، هلند با ۲۳ امتیاز در رده اول گروه قرار گرفت و مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد. نروژ با ۱۸ امتیاز سوم شد و حذف شد. از این گروه ترکیه راهی پلی‌آف شد که در نهایت نتوانست به جام جهانی برسد.

ستاره: فیرجیل فان دایک

مدافع مستحکم تیم لیورپول و یکی از بهترین مدافعان مرکزی جهان در یورو ۲۰۲۰ غایب بود و به دلیل مصدومیت نتوانست برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کند. او حالا اولین تورنمنت بزرگ خود را در پیش دارد و امیدوار به مستحکم کردن دیوار دفاعی تیمش در قطر است. کاپیتان هلندی‌ها از محبوبیت بالایی بین سایر بازیکنان تیمش برخوردار است و حضور او در این جام می‌تواند قدرت دفاعی تیم لوئیس فان خال را بیشتر از قبل کند.

سرمربی: لوئیس فان خال

فان خال در سال ۲۰۰۰ دوباره به هلند برگشت تا تیم ملی هلند را در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت کند. هلند موفق به راه‌یابی به جام جهانی نشد و دیک ادووکات جای فان خال را در تیم ملی گرفت. وی نیز به بارسلونا بازگشت که پس از نیم سال از این تیم اخراج شد و جایش را به رادومیر آنتیچ داد. او در جام جهانی ۲۰۱۴ روی نیمکت تیم ملی هلند بود و با این تیم در رده سوم جهان قرار گرفت.

فان‌خال که سابقه مربیگری در تیم ملی هلند را در ۲ مقطع دیگر و برای ۴ سال داشته، در بایرن‌مونیخ، بارسلونا، منچستریونایتد و آژاکس هم مربیگری کرده است. او سال ۲۰۱۶ پس از جدایی از منچستریونایتد اعلام کرده بود بازنشسته شده ولی بار دیگر به دنیای مربیگری بازگشت.

تیم ملی فوتبال هلند در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰

بیشترین بازی: وزلی اسنایدر با ۱۳۴ بازی

بیشترین گل: روبین فان پرسی با ۵۰ گل

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد در دوره قبل: غایب

لباس هلند برای جام جهانی ۲۰۲۲

جام جهانی ۲۰۲۲ / سنگال - هلند؛ گروه A دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

معرفی تیم ملی اکوادور

تیم ملی فوتبال اکوادور تاکنون سه بار در جام جهانی شرکت کرده و یک بار موفق به صعود از گروه خود شده است. این تیم اکنون برای چهارمین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر خواهد بود. اکوادور اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در جام جهانی حضور داشت که در همان دور گروهی از رقابت‌ها کنار رفت. با این حال چهار سال بعد اکوادوری‌ها به دور دوم جام جهانی راه یافتند ولی در این مرحله مقابل انگلیس شکست خوردند و بهترین عملکرد خودشان را در جام جهانی ثبت کردند. تیم ملی فوتبال اکوادور، اولین بازی خودش را درسال ۱۹۳۸ مقابل بولیوی برگزار کرد که آن دیدار با تساوی به پایان رسید. اما بهترین پیروزی اکوادور را می‌توان برد ۶ بر صفر مقابل پرو به حساب آورد و بدترین شکست اکوادور هم باخت با ۱۲ گل به آرژانتین است.

بعد از یک دوره غیبت، در سال ۲۰۱۴ اکوادور جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد ولی بار دیگر در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت و بعد از ناکامی در راه صعود به جام جهانی روسیه، این بار زردپوشان آمریکای جنوبی ملقب به "سه رنگ‌ها" توانستند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کنند.

ستاره: انر والنسیا

مهاجم ۳۲ ساله و عضو تیم فنرباغچه ترکیه بهترین گلزن تیم ملی فوتبال کشورش محسوب می‌شود. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفت و اکنون دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. او سابقه بازی در وستهام و اورتون را در لیگ برتر انگلیس دارد.

بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ / قطر - اکوادور؛ گروه A یکشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

سرمربی: گوستاوو آلفارو

این مربی ۵۹ ساله از سال ۲۰۲۰ هدایت اکوادور را بر عهده داشته است و توانست کار بزرگی در انتخابی انجام دهد و این تیم را به جام جهانی برساند. آلفارو ۵۹ ساله جانشین جوردی کرایف هلندی شد که در ژانویه این سمت را به عهده گرفت اما در ژوییه استعفا داد بدون این که تیم را در یک بازی رسمی هدایت کند.

* تیم ملی اکوادور در یک نگاه

افتخارات: -

بهترین گلزن: ارنر والنسیا (۳۵ گل)

بیشترین بازی: ایوان هورتادو (۱۶۸)

عملکرد دوره قبل: -

۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 35276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha