جام جهانی ۲۰۲۲ / سنگال - هلند؛ گروه A دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم سنگال و هلند روز دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال سنگال و هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۳۰ آبان در ورزشگاه الثمامه برگزار شد.

هلند ۲ - سنگال صفر/ پیروزی سخت لاله‌های نارنجی در اولین گام + ویدیو

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه A:

یکشنبه ۲۹ آبان: قطر - اکوادور، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه البیت
دوشنبه ۳۰ آبان: سنگال - هلند، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه الثمامه
۴ آذر: قطر - سنگال، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه الثمامه
۴ آذر: هلند - اکوادور، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه خلیفه
۸ آذر: هلند - قطر، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه البیت
۸ آذر: اکوادور - سنگال، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

معرفی تیم ملی هلند

هلند سه بار تا یک قدمی جام جهانی راه یافته ولی هر بار شکست خورده و نتوانسته قهرمان شود. اولین بار در سال ۱۹۷۴ تیم ملی هلند با توتال فوتبال معروف شد و به فینال رسید ولی برابر آلمان غربی میزبان شکست خورد. نسل طلایی هلند "توتال فوتبال" را به نمایش می‌گذاشتند؛ روشی که در آن مدافع‌ها حمله و مهاجم‌ها دفاع می‌کردند. در راس آن‌ها کاپیتان یوهان کرویف دیده می‌شد که الگویی برای دیگر بازیکنان بود. او در همه نقاط زمین حضور داشت و هر زمان پا به توپ می‌شد تیم حریف احساس خطر می‌کرد. با این حال نقطه قوت هلند، انسجام تیمی بود که در شرایط سخت بیش از همه به چشم می‌خورد. حضور نیسکنس در تیم هلند حیاتی بود اما نباید راب رنسنبرینک را فراموش کرد و بازیکن سریعی مانند یانی رپ را نادیده گرفت. همچنین رود کرول در خط حمله فوق العاده عمل می‌کرد. با وجود چنین بازیکنانی تیم فراموش نشدنی هلند نتوانست فاتح جام جهانی شود.


ُُجام جهانی ۲۰۲۲ / سنگال - هلند؛ گروه A دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

هلند نایب قهرمان جام ۷۴ در جام جهانی ۷۸ بدون یوهان کرویف بازی‌ها را خوب شروع کرد. این تیم با تحمیل شکست ۵ بر یک به اتریش، شکست ایتالیا با نتیجه ۲ بر یک و تساوی ۲ بر ۲ برابر آلمان غربی که مدافع قهرمانی بود، به فینال راه یافت. تیم ملی ایران نیز برای اولین بار در این رقابت‌ها حضور داشت و در نهایت با دو شکست برابر هلند و پرو و یک تساوی برابر اسکاتلند به کار خود پایان داد. در نهایت دو تیم آرژانتین و هلند به دیدار نهایی راه یافتند و میزبان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. ماریو کمپس ۲ بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند.


فیلم خلاصه بازی هلند ۱ - بلژیک ۰

هلند برای سومین بار در سال ۲۰۱۰ به فینال جام جهانی رسید و در این دوره نیز با گل آندرس اینیستا در وقت‌های اضافه بازنده شد تا در شکست در دیدارهای فینال جام جهانی هت‌تریک کرده باشد. لاله های نارنجی در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بودند و در کنار ایتالیا غایب های بزرگ جام لقب گرفتند ولی در یورو ۲۰۲۰ توانست بازی‌ها را خوب شروع کند. جمهوری چک با برتری ۲ بر صفر برابر هلند ۱۰ نفره، حریف دانمارک در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد تا هلندی ها در یک هشتم نهایی به کار خود در یورو پایان دهند.

پس از کسب نتایج مقدماتی، هلند با ۲۳ امتیاز در رده اول گروه قرار گرفت و مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد. نروژ با ۱۸ امتیاز سوم شد و حذف شد. از این گروه ترکیه راهی پلی‌آف شد که در نهایت نتوانست به جام جهانی برسد.

ستاره: فیرجیل فان دایک

مدافع مستحکم تیم لیورپول و یکی از بهترین مدافعان مرکزی جهان در یورو ۲۰۲۰ غایب بود و به دلیل مصدومیت نتوانست برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کند. او حالا اولین تورنمنت بزرگ خود را در پیش دارد و امیدوار به مستحکم کردن دیوار دفاعی تیمش در قطر است. کاپیتان هلندی‌ها از محبوبیت بالایی بین سایر بازیکنان تیمش برخوردار است و حضور او در این جام می‌تواند قدرت دفاعی تیم لوئیس فان خال را بیشتر از قبل کند.

سرمربی: لوئیس فان خال

فان خال در سال ۲۰۰۰ دوباره به هلند برگشت تا تیم ملی هلند را در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت کند. هلند موفق به راه‌یابی به جام جهانی نشد و دیک ادووکات جای فان خال را در تیم ملی گرفت. وی نیز به بارسلونا بازگشت که پس از نیم سال از این تیم اخراج شد و جایش را به رادومیر آنتیچ داد. او در جام جهانی ۲۰۱۴ روی نیمکت تیم ملی هلند بود و با این تیم در رده سوم جهان قرار گرفت.

فان‌خال که سابقه مربیگری در تیم ملی هلند را در ۲ مقطع دیگر و برای ۴ سال داشته، در بایرن‌مونیخ، بارسلونا، منچستریونایتد و آژاکس هم مربیگری کرده است. او سال ۲۰۱۶ پس از جدایی از منچستریونایتد اعلام کرده بود بازنشسته شده ولی بار دیگر به دنیای مربیگری بازگشت.

تیم ملی فوتبال هلند در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰

بیشترین بازی: وزلی اسنایدر با ۱۳۴ بازی

بیشترین گل: روبین فان پرسی با ۵۰ گل

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد در دوره قبل: غایب

لباس هلند برای جام جهانی ۲۰۲۲

جام جهانی ۲۰۲۲ / سنگال - هلند؛ گروه A دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

معرفی تیم ملی سنگال

یکی از مدعیان صعود از گروه A رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم سنگال است؛ تیمی که به لطف ستاره‌هایش امیدوار است بتواند خاطرات خوش گذشته را تکرار کند و یک بار دیگر حداقل به مرحله یک‌چهارم نهایی بزرگترین تورنمنت فوتبال در دنیا برسد.

سومین حضور سنگال در جام جهانی

سنگال سومین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. اولین حضور این تیم به جام جهانی ۲۰۰۲ بازمی‌گردد؛ رویدادی که با درخشش سنگال همراه بود و این تیم در حضور فرانسه، اروگوئه و دانمارک به مقام دوم گروهش رسید و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

برتری در دیدار افتتاحیه مقابل فرانسه باعث شد تا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، نام سنگال بر سر زبان‌ها بیفتد، البته شگفت‌سازی‌های شیرهای ترانگا تداوم داشت و سوئد نیز مغلوب این تیم شد اما ترکیه با گلی که در وقت‌ اضافه اول به ثمر رساند، پرونده درخشش سنگال را در مرحله یک‌چهارم نهایی را بست.

فیلم خلاصه بازی ایران و سنگال

بین اولین و دومین حضور سنگال ۱۶ سال فاصله افتاد؛ تا اینکه این تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافت. یک برد، یک تساوی و یک باخت در گروه H باعث شد تیم تحت هدایت «آلیو سیسه» شرایط کاملاً برابری با ژاپن پیدا کند. تنها نکته‌ای که باعث صعود ژاپن و ایستادن سنگال در رده سوم و حذف در مرحله گروهی شد، موضوع بازی جوانمردانه و تعداد کارت‌های دو تیم بود که سامورایی‌ها کارت کمتری داشتند و صعود کردند.

حالا سنگال قرار است برای سومین بار در جام جهانی حضور پیدا کند و یک بار دیگر به قاره آسیا بیاید تا شاید بتواند عملکرد سال ۲۰۰۲ را در سال ۲۰۲۲ نیز تکرار کند.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

مسیر حضور در جام جهانی

سنگال برای حضور در جام جهانی؛ ۸ بازی انجام داد و با ۶ برد، یک تساوی و یک باخت جواز حضور در قطر را به دست آورد. این تیم در دور دوم مسابقات انتخابی با توگو، نامیبیا و کنگو در گروه H همگروه شد و با ۱۶ امتیاز و ایستادن در صدر گروه، راهی مرحله سوم شد.

مرحله سوم انتخابی با رویارویی سنگال و مصر همراه شد؛ دو تیمی که چند ماه قبل در فینال جام ملت‌های آفریقا نیز به مصاف هم رفته بودند. مصر در بازی رفت یک بر صفر پیروز شد اما سنگال همین نتیجه را در بازی برگشت تکرار کرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضیافت پنالتی‌ها، هواداران سنگال با انداختن لیزر روی صورت بازیکنان مصر، تمرکز آنها را کاملاً به هم ریختند تا سه بازیکن این تیم از جمله محمد صلاح پنالتی‌شان را خراب کنند. در نهایت سنگال ۳ بر یک پیروز شد و گام به جام جهانی ۲۰۲۲ گذاشت.

آلیو سیسه به دنبال آرزوهای بزرگ

هدایت تیم ملی سنگال در جام جهانی بر عهده «آلیو سیسه» خواهد بود؛ مربی ۴۶ ساله‌ای که دومین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند و به دنبال رقم زدن اتفاقات جدید است.

سیسه در مارس ۲۰۱۵ سرمربی سنگال شد و این تیم را پس از برتری ۲ بر صفر مقابل آفریقای جنوبی به جام جهانی ۲۰۱۸ رساند. او در سال ۲۰۱۱۹ موفق شد سنگال را به فینال جام ملت‌های آفریقا برساند، هر چند که شاگردانش در دیدار نهایی مغلوب الجزایر شدند و دست‌شان به جام نرسید. سیسه دو سال بعد یعنی در ۲۰۲۱ باز هم الجزایر را فینالیست Africa Cup کرد و این بار تیمش با برتری مقابل مصر، برای نخستین بار در تاریخ قهرمان آفریقا شد.

سیسه که در جام جهانی ۲۰۰۲ کاپیتان شیرهای ترانگا بود، امیدوار است بتواند عملکرد خوبش روی نیمکت سرمربیگری سنگال را با عملکردی خوب در جام جهانی تداوم بدهد.

تیمی پر از ستاره

سنگال بازیکنان زیادی در لیگ‌های معتبر اروپایی دارد که هر کدام در تیم‌های خود تاثیرگذار هستند. ادوارد مندی دروازه‌بان چلسی، کالیدو کولیبالی مدافع چلسی، ادریسا گانا گوئه هافبک اورتون، فوده بالو توره بازیکن ۲۴ ساله میلان، سادیو مانه مهاجم بایرن مونیخ و ... از جمله ستاره‌های سنگال در جام جهانی هستند. قطعا در میان این بازیکنان، نام سادیو مانه بیشتر از سایرین بر سر زبان‌ها خواهد بود.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

سنگال در سال جاری تا کنون ۲۰ بازی رسمی و دوستانه انجام داده است که حاصل آنها، ۱۴ برد، ۳ تساوی و ۳ باخت است. آخرین بازی این تیم نیز دیدار دوستانه با ایران بود که یک بر یک خاتمه یافت.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: ادوارد مندی، آلفرد گومیس و سنی دینگ

مدافعان: کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، یوسف سابالی، فوده بالو توره، پاپه عبو سیسه، اسماعیل جیکوبز و فورموزه مندی

هافبک‌ها: ادریسا گانا گویه، چیکو کویاته، نامپالیس مندی، کرپین دیاتا، پاپه گویه، پاپه مطر سار، پاته سیسه، مصطفی نام و لوم اِن‌دیایه

مهاجمان: سادیو مانه، اسماعیل سار، بولایه دیا، بامبا دینگ، فامارا دیه‌دیو، نیکلاس جکسون و ایلیمان اِن‌دیایه

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 35257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha