گاوبندی ایرلاین ها برای افزایش نرخ بلیت هواپیما

طبق نرخ نامــه مورد توافــق ایرلاین ها، کف قیمــت بلیط هواپیمــا افزایش یافته اســت، بر اساس گفته برخی از فعاالن شرکت های خدمات گردشــگری، این افزایش مورد توافق ایرلاین ها بوده و اگر شــرکت هواپیمایی این نــرخ نامه را رعایت نکــرده و بلیط را با قیمــت پایین تر ارائه کند، از سوی ایرلاین ها تحریم خواهد شد.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طبق نرخ نامــه مورد توافــق اایرلاین ها کف قیمــت بلیط هواپیمــا افزایش یافته اســت، بر اساس گفته برخی از فعاالن شرکت های خدمات گردشــگری، این افزایش مورد توافق ایرلاین هابوده و اگر شــرکت هواپیمایی این نــرخ نامه را رعایت نکــرده و بلیط را با قیمــت پایین تر ارائه کند، از سوی ایرلاین ها تحریم خواهد شد.

در اواسط مهر ماه سال جاری، انجمن شرکت های هواپیمایی اعالم کرد که بر اســاس تصمیم ستاد مقابله با کرونا قرار اســت هواپیماها از ۶۰ درصد از ظرفیت خود برای حمل و نقل مسافران استفاده کرده و ما به التفاوت آن از محل افزایش قیمت بلیط جبران خواهد شد.

پس از این تصمیــم، نرخ نامــه جدید بلیط پروازهای داخلی منتشر شد که طبق آن، قیمت بلیط هواپیما از آبان ماه سال جاری حداقل ۱۵۵ درصد افزایش پیدا می کرد، بر اســاس این نرخ نامه حداقل قیمت ۴۹۱ هــزار تومان و حداکثر ۶.۲ میلیون تومان مربوط به مسیر بندرعباس- تبریز بود.

در پی اعلام این نرخ نامه، نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت تصمیم صورت گرفته برای افزایش چشــمگیر قیمت بلیط هواپیما واکنش نشــان داده و اعالم کردند کــه افزایــش ۱۵۵ درصدی نــرخ بلیط غیرواقعی و تخلف است.

از طرفی پــس از اعتــراض و واکنش جدی مجلس نسبت به تصمیم ایرلاین هابرای افزایش قیمت بلیط، وزیر راه و شهرســازی نیز نسبت به این مســئله واکنش نشــان داده و اعالم کرد که قیمت های جدید اعتبار ندارد و لغو شــده است. پس از آن، سازمان هواپیمایی مطرح کرد که این قیمت ها تا پایان آبان سال جاری افزایش نخواهد داشت. ا

افزایش مخفیانه قیمت بلیط هواپیما بر خالف دستور صریح وزیر راه و شهرسازی

پرونده افزایش قیمت بلیــط هواپیما، از آنجا جالب می شــود که بر اســاس اطلاعات واصله از ســوی برخی شــرکت خدمات گردشگری، ایرلاین هابر خالف دســتور صریــح وزیر راه و شهرســازی به صورت مخفیانه و چراغ خاموش اقدام به افزایش قیمت ها و بالا بردن حداقل نرخ بلیط هواپیما کرده اند.

طبق نرخ نامه جدید و مورد توافق ایرلاین ها کف و حداقل قیمت بلیط هواپیما نسبت به نرخ نامه قبلی حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، بر اســاس گفته برخی از فعاالن شــرکت های خدمات گردشــگری، این افزایــش مورد توافق ایرلاین هابوده و اگر شرکت هواپیمایی این نرخ نامه را رعایت نکرده و بلیــط را با قیمت پایین تر ارائه کند، از سوی ایرلاین هاتحریم خواهد شد.

نرخ نامه قدیم و جدید پروازهای داخلی

با بررسی دو نرخ نامه مشاهده می کنیم که به طور مثال نرخ حداقل پرواز تهران-اهواز از ۱۹۰ هزار تومان به ۴۳۰ هزار تومــان یا نرخ حداقلی پرواز تهران-تبریز از ۱۹۰ هــزار تومان به ۴۱۷ هزار تومان افزایش یافته است.

وزیــر راه مراقب اقدامــات مخفیانه ایرلاین ها باشد

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیســیون عمران مجلــس در واکنش به انتشــار نرخ نامه جدید ایرلاین ها و افزایــش مخفیانه قیمت، گفت: قطعا این مســئله به هیچ وجه قابل قبول نیست و وزیر راه و شهرسازی باید مراقب اقدامات مخفیانه زیرمجموعه های خود باشد، زیرا به نظر می رســد که ایرلاین ها به دنبال افزایش چراغ خاموش قیمت ها هستند.

وی گفت: وزیر راه و شهرســازی نباید اجازه افزایش قیمت بلیط هواپیماها را دهد، به نظر می رسد که مخالفت وزیر راه ضمانت اجرایی ندارد و سازمان هواپیمایی نتوانســته به درستی در این رابطه عمل کند.

به گفته رئیس کمیســیون عمــران مجلس، پرونده افزایش قیمــت بلیط هواپیما و همچنین اقدام اخیر ایرلاین ها در افزایش مخفیانه قیمت در نشســت فردای ایــن کمیســیون، با حضور اســالمی وزیر راه و شهرســازی مــورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

منبع اقتصاد پویا

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 3525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha