برای ۵۸ نفر ویزای کانادا درخواست شده بود / افشاگری بعد از ۵ ماه

رسانه کانادایی با اشاره به جزئیاتی از لغو بازی دوستانه ایران با کانادا اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران درخواست صدور ویزا برای ۵۸ نفر را داده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال ایران قرار بود با سفر به کشور کانادا روز ۱۵ خرداد دیداری تدارکاتی با تیم ملی این کشور برگزار کند. این مسابقه اما بعد از کش و قوس‌های زیاد، سرانجام از سوی فدراسیون فوتبال کانادا لغو شد تا برنامه‌های آماده سازی تیم ایران با چالش مواجه بشود. ایران بعد از لغو اردوی کانادا، فرصت زیادی برای انتخاب اردوی دیگر نداشت و در نهایت مجبور شد سفر پرحاشیه و جنجالی به کشور قطر را با سرمربیگری «دراگان اسکوچیچ» تجربه کند.

شبکه CBC کانادا اخیراً جزئیات کاملی از پروسه لغو این بازی را با دسترسی به ایمیل‌های مختلف منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش تاکید شده است کانادا درخواست صدور ۵۸ ویزا را از سوی ایران دریافت کرده است در حالی که توافق روی صدور ۴۵ ویزا بوده است.

در آن مقطع زمانی، حتی گفته می‌شد فدراسیون فوتبال ایران برای صدور ۸۰ ویزا و سفر با کاروانی شلوغ به کانادا اقدام کرده است.

یکی از این ایمیل‌ها، به نگرانی کانادایی‌ها نسبت به لغو بازی با ایران و تاثیر آن روی نظر فیفا برای میزبانی این کشور در جام جهانی ۲۰۲۶ اشاره شده است. در نامه امور جهانی کانادا آمده است: «اگر ویزا -برای تیم ایران- صادر نشود، ایران می‌تواند به صورت رسمی از فدراسیون کانادا شکایت و استدلال کند که این تیم نباید میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ باشد. همچنین فدراسیون کانادا ممکن است از سوی فیفا جریمه و تحریم شود.»

با این حال به نوشته رسانه کانادایی، فدراسیون فوتبال این کشور اکنون تایید می‌کند که پس از لغو بازی با هیچ جریمه ای از سوی فیفا روبرو نشده است.

همچنین رسانه‌های ایرانی به نقل از سرپرست تیم ملی ایران اعلام کردند که فدراسیون فوتبال کانادا برای این بازی ۴۰۰ هزار دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌کند اما فدراسیون کانادا در نهایت گفت که هیچ پولی به ایران پرداخت نکرده است.

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 35144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha