بازیکن پولی در همدان / من خبرنگاران ورزشی را خریده‌ام!

تیم والیبال سروقامتان همدان فصل گذشته با انگیزه‌های بسیار بالا در رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال کشور حاضر شد اما در نهایت با کسب نتایج بسیار ضعیف در قامت یک مدعی ظاهر نشد و از صعود جا ماند و مربی اسبق سروقامتان همدان ضمن افشاگری از حواشی و اتفاقات درون تیمی در رابطه با دلایل افول والیبال در استان همدان صحبت کرد و با انتقاد از عملکرد رئیس هیأت والیبال و مدیران باشگاه سروقامتان از حضور پررنگ بازیکنان پولی در این تیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ایسنا همدان نوشت: رافع محمدظاهری مربی اسبق سروقامتان ، با بیان اینکه روی والیبال همدان تعصب دارم و تاکنون تلاش‌های بسیاری در راستای حل مشکلات انجام داده اما مسئولان والیبال نسبت به این موضوعات بی توجه بودند، مطرح کرد: مدیرعامل‌های باشگاه سروقامتان همدان بازیکنان پولی وارد تیم کردند.

وی اظهار کرد: فصل گذشته تیم سروقامتان در کنار ترکیب اصلی خود با هفت بازیکن پولی جوان و نوجوان دیگر نیز وارد مسابقات شد، این بازیکنان با دادن پول به مدیرعامل وارد باشگاه شدند چراکه سطح فنی آنها در آن زمان از معیارهای لازم برای حضور در مسابقات کشوری و لیگ یک فاصله داشت، در بسیاری از باشگاه‌های خصوصی این اتفاق رخ می‌دهد و این بازیکنان در کنار دیگر بازیکنان خوب باشگاه در مسابقات لیگ یک حضور داشتند.

این مربی شناخته‌شده والیبال استان همدان افزود: بزرگترین مشکلی که در این رابطه وجود داشت این بود که برای حضور در مسابقات لیگ یک از بازیکنان و والیبالیست‌های مستعد استان انتخابی و تست‌گیری انجام نشد و شاید در حق بسیاری از والیبالیست‌ها اجحاف صورت گرفت.

وی تصریح کرد: به طور دقیق اطلاع ندارم که هیأت والیبال استان همدان پول‌هایی را که از اداره کل ورزش، شهرداری یا از حاجی بابایی، نماینده همدان دریافت کرده به این باشگاه تزریق کرده است یا در موارد دیگر والیبال هزینه کرده‌اند اما اگر بخشی از این پول‌ها به باشگاه تزریق شده حق ندارند امید و انگیزه‌های بازیکنان مستعد همدان را با این بودجه‌های دولتی نابود و بازیکن پولی وارد تیم کنند، اگر باشگاه واقعاً خصوصی بوده و هزینه‌ها از جیب مدیرعامل پرداخت شده، مختار است هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

محمدظاهری خاطرنشان کرد: ما هر بار مسئول دفتر و نماینده آقای حاجی بابایی را می‌دیدیم می گفت ۵۰۰ میلیون تومان پول به والیبال همدان کمک کرده‌ایم اما نمی‌دانیم منظورش هیأت استان بود یا باشگاه سروقامتان؛ هیأت ادعا می‌کند باشگاه سروقامتان خصوصی است اما قطعاً به این باشگاه کمک کرده است.

محمدظاهری با بیان اینکه در باشگاه والیبال سروقامتان همدان کمک مربی سیدعلی خبارگه و علیرضا نادی بوده و قراردادی ۳۲ میلیون تومانی برای حضور در لیگ یک با باشگاه منعقد کرده است، مطرح کرد: بعد از دو بازی نتیجه نگرفتن مدیران باشگاه آقای خبارگه مربی بومی شهر را به سرعت کنار گذاشتند و آقای نادی را آوردند و تا نیم فصل فقط به بازیکنان دادن وعده پول را می‌دادند.

بازیکن پولی در همدان / من خبرنگاران ورزشی را خریده ام!

وی ادامه داد: طرف قرارداد ما مهدی محبی‌مسعود؛ مدیرعامل باشگاه بود و بعد از آن شخصی غیروالیبالی به نام امید رحیمیان وارد باشگاه شد و مدیرعاملی باشگاه را برعهده گرفت و با دادن وعده‌های فضایی همچون وارد کردن اسپانسرهای بزرگ و نام‌آشنا و تزریق ده‌ها میلیارد پول سعی در راضی کردن بازیکنان و کادرفنی داشت.

مربی اسبق تیم والیبال سروقامتان تأکید کرد: یکی از علت‌های اصلی اُفت تیم، امید رحیمیان بود چراکه او یک طبل توخالی بود و پول‌های بازیکنان و کادر فنی را هم نتوانست پرداخت کند و مقصر بعدی مدیرعامل یعنی مهدی محبی‌مسعود بود.

وی اضافه کرد: علیرضا نادی، سرمربی باشگاه وقتی متوجه شد که مدیرعامل‌ها نمی‌توانند هزینه‌های معمولی تیم را پرداخت کنند با بازیکنی وارد صحبت نشد و با همان ترکیب سابق فصل را ادامه دادیم و همچنان به ترکیب سابق امید داشتیم تا صعود کند.

محمدظاهری اظهار کرد: نمی‌دانم مهدی محبی‌مسعود و امید رحیمیان به عنوان مدیرعاملان باشگاه به چه نیتی ضمانت و سفته در فدراسیون نگذاشتند، حتماً علتی داشته! چندین بار از سوی فدراسیون به این افراد گفته شد سفته در فدراسیون بگذارید تا باخت فنی در مسابقات برایتان ثبت نشود اما این دو نفر اصلاً توجه نکردند.

وی در ادامه گفت: در یک مسابقه به میزبانی همدان برابر حریف گیلانی، ناظر بازی از ورود ما به زمین به دستور فدراسیون جلوگیری کرد و یک آبروریزی بزرگ در استان خودمان برای ما ثبت شد و حتی جدل و التماس کادرفنی برای ناظر بازی نتوانست وی را راضی کند.

این مربی والیبال همدان خاطرنشان کرد: باخت فنی برایمان ثبت شد و امتیازها از دستمان پرید و تنها کورسوی امیدمان برای صعود نابود شد و کم کم بازیکنان طی روزهای بعد از تیم قهر کردند و دست کادرفنی خالی ماند.

وی افزود: در مسابقات آخر از کل کادرفنی فقط من باقی ماندم و تیم را رها نکردم، به تنهایی سرمربی، آنالیزور، کمک مربی، سرپرست، تاکسی، تدارکات و ... تیم شدم و با تعداد محدودی از بازیکنان باقی مانده و بومی مسابقات را به زور و جانانه ادامه داده و به اتمام رساندیم تا حداقل آبروی همدان حفظ شود.

محمدظاهری تأکید کرد: بازیکنان نهایتاً به زور ۵۰ درصد مبالغ خود را دریافت کردند، آخر مسابقات از بچه‌ها بابت قراردادشان با خواهش و اجبار می‌خواستند رضایت بگیرند و مثلاً من که قراردادی ۳۲ میلیونی داشتم را می‌خواستند با شش میلیون تومان راضی کنند تا رضایت بدهم که من هم قبول نکردم و به آنها گفتم این کار نامردی است چراکه حتی یک جلسه هم غیبت نداشتم و برخلاف بسیاری از اعضای تیم کم‌کاری نکرده و تیم را در بازی‌های آخر رها نکردم.


بازیکن پولی در همدان / من خبرنگاران ورزشی را خریده ام!

وی در ادامه بیان کرد: شش میلیون پول را نگرفتم و آنها هم تهدید کردند که نمی‌دهیم بنابراین رفتم پیش آقای بادامی‌نجات، رئیس هیأت و ماه‌ها من را سرکار گذاشت و صرفاً آن اوایل وعده می داد که مدیرعامل اشتباه کرده و من پول شما را از آنها می گیرم اما هیچ وقت این وعده عملی نشد و من از آقای محبی‌مسعود شکایت کردم و چند وقت دیگر وقت دادگاه من و آقای محبی‌مسعود است تا در دادگاه به شکایت و اظهارات من پاسخ دهد.

مربی مطرح والیبال همدان گفت: به اداره کل ورزش و جوانان هم رفتم، به دفتر بازرسی آقای تقی رحیمی و به معاون اداره آقای ضمیری کامل و همچنین به معاون حقوقی و دکتر سیفی مدیرکل آن زمان هم این مسائل را گفتم اما هیچ توجهی نکردند. به تازگی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید سعی کردم به آقای حقیقی هم این مسائل را بگویم اما به طور کامل موفق نشدم و امیدوارم مدیرکل جدید به حرف‌های ما گوش کند و برخلاف مدیران قبلی این موضوعات را مورد توجه قرار دهند تا حداقل از فعالیت غیرقانونی این افراد که به ما در والیبال ظلم کردند، جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه هیأت والیبال استان همدان از دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته آموزش فدراسیون پیروی نمی‌کند، اظهار کرد: یکی از مصوبات کمیته آموزش فدراسیون سمینارها و کلاس‌های دانش‌افزایی است و اگر مربیان و داوران در این کلاس‌ها حضور نداشته باشند نمی‌توانند در دوره‌های بالاتر و مبحث مربیگری و داوری حضور مستمر و ثابت داشته باشند و از ارتقای مدرک آنها و همچنین فعالیت استانی آنها جلوگیری می‌شود. چه دلیلی دارد اگر کسی در کلاس‌های دانش‌افزایی شرکت نکند در دوره‌های بالاتر حضور داشته باشد؟ این موضوع غیرقانونی است.

محمدظاهری با بیان اینکه از سمت مسئولیت کمیته آموزش هیأت والیبال استان به علت عدم رعایت قوانین از سوی اعضای هیأت استعفا دادم، افزود: متأسفانه این موضوعات به طور جدی در هیأت والیبال استان از سوی اعضاء و رئیس این هیأت پیگیری نمی‌شود و زمانی که مسئولیت کمیته آموزش هیأت استان را برعهده داشتم بارها این موضوع را به آقای بادامی نجات رئیس هیأت گفتم که گفت پیگیری می‌کنم اما در عمل اهمیتی نداد.

بازیکن پولی در همدان / من خبرنگاران ورزشی را خریده ام!

وی با انتقاد از رئیس هیأت والیبال استان همدان گفت: آقای بادامی‌نجات را به علت مشغله زیاد در شورای شهر سه ماه یک بار به زور می دیدیم، رئیس استان و رئیس شهرستان و دبیر هیأت استان و منشی هیأت و برخی از اعضاء غیرتخصصی هستند و تمام زیرساخت‌های رشد والیبال در استان به لطف این موضوعات در شرف نابودی است.

محمدظاهری بیان کرد: حضور مربیان غیرتخصصی و عدم توجه به آموزش علت اصلی اُفت والیبال و فقر حضور مستعدین و پدیده‌های بومی در مسابقات است، باید هر ماه مربیان خود را به‌روز کنند و کلاس‌های دانش‌افزایی و سمینار برگزار شود اما هیچ اهمیتی به این موضوعات داده نمی‌شود و اعضای غیرتخصصی که در رأس هیأت والیبال استان هستند، نباید صرفاً به یک کارت معمولی مربیگری اکتفا کنند و افرادی که شرکت نکردند همچنان آکادمی‌های خود را برگزار می‌کنند و سانس‌های ورزشی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه همیشه سعی کرده‌ام در عناوین و جایگاه‌های مختلف همچون مسئولیت کمیته آموزش هیأت والیبال، بازیکن، مربی، داور و حتی استاد دانشگاهی در زمینه ورزش و والیبال به استان خودم خدمت کنم، گفت: دوست داشتم حرف‌ها و درددل‌های ما در رسانه‌ها گفته شود، امید رحیمیان مدام به ما می گفت من خبرنگاران ورزشی را خریده‌ام و آنها رابطه خوبی با من دارند و کسی به حرف شما توجه نمی‌کند!

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 35055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha