بیت کوین در قلمرو ناآشنا/ پادشاه رمز ارزها به سطح ۲۵ هزار دلار می رسد؟

برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهد بیت‌کوین (BTC) احتمالاً قبل از پایان سال ۲۰۲۲ ارزش ۲۵هزار دلاری خود را باز می‌گرداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از کریپتو، بیت‌کوین در چند روز گذشته عملکردی نسبتاً قدرتمند ثبت و سلطه بازار خود را که اکنون ۳۷ درصد افزایش یافته، اندکی بیشتر کرده است. در واقع، بیت‌کوین توانست با افزایش ارزش کلی خود به ۴۰۸.۲۸ میلیارد دلار به ۲۱ هزار دلار برسد و در نهایت از آن فراتر رود.

با توجه به قیمت ۲۱ هزار و ۲۶۵ دلاری، بیت‌کوین در هفت روز گذشته ارزش خود را ۲.۳ درصد افزایش داده است. در یک بازه زمانی دو هفته‌ای، بیت‌کوین ۱۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۳۰ روز گذشته دارایی دیجیتال ۶.۷ درصد رشد کرد. سال گذشته در همین ماه بود که این ارز دیجیتال به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۶۹ هزار و ۰۴۴ دلار رسید.

به نظر می‌رسد در حال حاضر بیت‌کوین در قلمروی ناآشنا قرار دارد، تحلیلگران، کارشناسان و اعضای جامعه گسترده‌تر ارزهای دیجیتال سعی می‌کنند نظر خود را در این مورد بیان کنند که بیت‌کوین در چند هفته آینده و تا پایان سال در کجا قرار خواهد گرفت.

با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط نمودار قیمت رنگین‌کمان بیت‌کوین سنتر، برخی از تحلیلگران می‌گویند که نمایش فعلی بیت‌کوین احتمالاً آن را قادر می‌سازد تا سطح حمایت حیاتی را درست قبل از پایان سال ۲۰۲۲ پس بگیرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان بر این باور هستند که این احتمال وجود دارد بیت‌کوین قبل از ورود به بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳، بتواند بار دیگر در سطح ۲۵ هزار دلار معامله شود. اگر این اتفاق رخ دهد، شاخص‌های کیفی نمودار ذکر شده قبلی نشان می‌دهد که دارایی در قسمت فروش انفجاری قرار می‌گیرد.

این مورد می‌تواند پیشرفت قابل‌توجهی باشد زیرا آخرین باری که بیت‌کوین در اطراف آن منطقه معلق بود، به مارس ۲۰۲۰ بازمی‌گردد؛ شروع یک صعود باورنکردنی برای بیت‌کوین که باعث شد آن را در نوامبر سال بعد به یک ارزش نقطه عطف برسد.

یکی دیگر از چیزهای خوب که در حال حاضر به کریپتو کمک می‌کند، این واقعیت است که قیمت آن در حال تثبیت شدن است زیرا سطح نوسان آن در شرف کاهش قرار دارد به این معنی که دارایی دیجیتال به آرامی در حال پایدار شدن است و خود را برای یک دوره صعودی دیگر آماده می‌کند.

به هر اندازه که فرضیه بالا خوب باشد، اعضای جامعه کوین مارکت کپ چندان متقاعد نشده‌اند که بیت‌کوین سال را با قیمت ۲۵هزار دلار معامله کند. در واقع، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که شامل ۱۲هزار و۹۵۳ پاسخ‌دهنده بود، پیش‌بینی می‌شود که بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار از دسامبر ۲۰۲۲ با میانگین تغییر قیمت ۲۱هزار و۲۳۷ دلار خارج شود.

با توجه به آنچه گفته شد، بیت‌کوین باید بار دیگر ثابت کند که شک‌کنندگان در اشتباه هستند، زیرا خطرات برای رهبر واقعی همه ارزهای دیجیتال بیشتر از همیشه است. کارشناسان بر این باورند که اگر بیت‌کوین موفق شود سال را با حفظ شاخص روانی ۲۵ هزار دلار به پایان برساند، سطح قیمت بالاتری که در راه رسیدن به بالاترین قیمت خود در سال گذشته ثبت کرده بود را مجدداً بررسی خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۸۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۹ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۹۳ میلیارد دلار است که ۵.۷۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۹۳ میلیارد دلار است که ۵.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۵.۶۸ میلیارد دلار است که ۹۱.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۳۶ به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۰ هزار و ۹۰۲.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۹۰.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۳ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۳۳۸.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۵ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۴۷۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۴۰ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۴۰۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۲ درصد کاهش

۸- سولانا

قیمت: ۳۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۶ درصد کاهش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۱۱۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۵ درصد کاهش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۸ درصد کاهش

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 35033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha