با ۹۰۰ روز پرواز مداوم / هواپیمای فضایی مرموز آمریکا رکورد حضور در فضا را شکست

هواپیمای فضایی رباتیک نظامی X-۳۷B در آخرین ماموریت سری خود بیش از ۹۰۰ روز را در فضا گذرانده است. این رکوردی در مدت زمان پرواز برنامه هواپیمای مذکور به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، این ششمین مأموریت X-۳۷B است و به همین دلیل OTV-۶ نام گرفته است. هواپیمای فضایی مذکور در ۱۷ می ۲۰۲۰ میلادی از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا آمریکا از زمین برخاست و هنوز مشخص نیست مأموریت آن چه زمان پایان می‌یابد.

OTV-۶ نخستین پرواز هواپیمای X-۳۷B است که یک ماژول سرویس رسانی مخصوص برای انجام آزمایش‌های مختلف دارد. این ماژول به عقب هواپیما متصل است و باکمک آن می‌توان محموله‌های آزمایشی اضافی را به مدار زمین برد.

در مأموریت مذکور که با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوای آمریکا انجام شد، یک ماهواره کوچک به نام FalconSat-۸ متعلق به آکادمی همین شاخه از ارتش به فضا ارسال شد تا چند آزمایش در مدار زمین انجام دهد.

علاوه بر آن دو آزمایش دیگر ناسا در هواپیمای فضایی قرار دارند که هدف آنها بررسی نتایج تابش اشعه‌ها و تأثیرات فضایی بر نمونه‌های موجود در ظرف‌های آزمایشگاهی و دانه‌هایی است که برای تولید مواد خوراکی به کار می‌روند.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 35004
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha