نگرانی تل‌آویو از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» + فیلم

منابع صهیونیستی در گزارش هایی از ارسال موفق موشک ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، به شدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وبگاه المیادین، منابع صهیونیستی در گزارش‌هایی درباره ارسال موفق موشک ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، به شدت ابراز نگرانی کردند.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که پرتاب موشک ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به فضا، یک پیشرفت چشمگیر و نمایش قدرت است که تل آویو را بسیار نگران کرده است.

دانا وایس گوینده کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: پرتاب این موشک ماهواره‌بر از سوی ایران بیانگر این واقعیت است که ایران به توانمندی پرتاب موشک‌های بالستیک (قاره پیما) دست یافته است و طبیعتاً اسرائیل از این رخدادها و تحولات بسیار نگران است.

در همین رابطه، نیر دفوری تحلیلگر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: چند روز طول می‌کشد تا متوجه شویم که این موشک ماهواره‌بر در فضا قرار می‌گیرد و اینکه توانمندی‌هایش در چه سطحی است. اما پرتاب چنین موشک‌هایی به فضا بیانگر قدرت ایران برای پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیماست، این نمایش قدرت ایران در برابر چشمان اسرائیل است!

وی افزود: مثلث ایران، روسیه و اسرائیل در روزهای آینده داغ خواهد شد و تل آویو از اینکه روس‌ها در نهایت چه چیزی را به ایرانی‌ها ارائه خواهند کرد، به شدت نگران هستند. ممکن موضوعی درباره توافق هسته‌ای یا آزادی عمل نیروی هوایی ارتش اسرائیل در سوریه و یا هر دوی آنها باشد.

شبکه صهیونیستی کان نیز در گزارشی پرتاب موفق موشک ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران را پیام تهدیدآمیز واضحی از سوی تهران به تل آویو توصیف و اعلام کرد: جنگ اوکراین ممکن است در پشت پرده به میدانی برای تقابل ایران و اسرائیل تبدیل شود.

گفتنی است روز گذشته نیز شبکه تلویزیونی کان با قطع برنامه‌های روزانه خود، خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک‌ماهواره بر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را، دستیابی ایران به تکنولوژی موشک‌های قاره پیما عنوان کرد.

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 34985
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha