صندوق توسعه بازار سرمایه، خریدهای حمایتی خود را افزایش می‌دهد

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به آمار خرید حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی سهام خرد از هفته گذشته تاکنون، گفت: این صندوق از نمادهایی را که طبق آیین‌نامه داخلی باید از آنها حمایت کند، حمایت کرده و اگر سهامی جدیدی نیازمند حمایت باشد، مورد توجه این صندوق قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه اظهار کرد: پس از جلسه با اعضای هیات مدیره سازمان بورس و ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه، انجام بخشی از امور به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه سپرده شد و در همین راستا فارغ از مسئله کوچک، متوسط یا بزرگ بودن شرکت‌ها (نمادهای معاملاتی) و اثر آنها بر شاخص، حمایت‌های خود را به‌طور ویژه و محسوس تداوم بخشیدیم.

وی تشریح کرد: البته طی هفته گذشته، عمدتا سهام متوسط و کوچک را خریداری کردیم و مطابق گزارش‌هایی که پیش‌تر اعلام شده بود، حدود ۳۲۰ نماد را به طور حمایتی خریداری کردیم و در مقابل فروش اندکی را به ثبت رساندیم.

معصومی خانقاه بیان کرد: طبق آخرین برآوردها صندوق توسعه بازار سرمایه از هفته گذشته حدود هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان سهام به صورت خرد خریداری کرده است. همچنین این صندوق حدود ۴۰ میلیارد تومان سهم را به صورت خرد و ۸۱۵ میلیارد تومان هم به صورت بلوک به فروش رسانده و در مجموع خرید خالص صندوق توسعه بازار سرمایه به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه مطرح کرد: بی‌شک اگر بازار سرمایه نیازمند حمایت‌های بیشتری باشد، میزان خریدهای خود را افزایش داده و تا زمانی که بازار به شرایط تعادلی برسد، این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در مورد پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چه رویکرد و سیاستی در انجام این معاملات حمایتی در پیش گرفته خواهد شد؟ پاسخ داد: صندوق توسعه بازار سرمایه چه پیش از ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه و چه پس از آن، از نمادهایی را که طبق آیین‌نامه داخلی باید از آنها حمایت کند را حمایت کرده و اگر سهامی جدیدی نیازمند حمایت باشد، مورد توجه این صندوق قرار خواهد گرفت.

معصومی خانقاه گفت: بعضا به اشتباه قلمداد می‌شود که صندوق توسعه بازار سرمایه تنها سهام شاخص‌ساز را خریداری می‌کند، در حالی که چنین تصوری صحیح نیست و بر اساس وضعیت بازار عمل می‌شود؛ گاهی خرید نمادهای بزرگ و گاهی نمادهای کوچک را در راس وظایف خود قرار می‌دهیم. فعالیت این صندوق تنها معطوف به نمادها خاص نیست و وضعیت کلی بازار نیز رصد می‌شود، به‌ طور نمونه در هفته‌های گذشته گپ و تفاوت رفتاری در روند شاخص کل و شاخص‌ هم‌وزن دیده می‌شد و در کنار رشد شاخص کل، شاخص هم‌وزن روند نزولی را پیش گرفته بود؛ از این‌رو نسبت به حمایت از نمادهای کوچک و اثرگذار در شاخص هم وزن به صورت خاص اقدامات لازم را انجام دادیم.

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 34971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha