منتشرکنندگان تصاویرم باید به خدا پاسخ دهند/ بسیاری از خانواده‌های ایرانی در چادر و زیر پله زندگی می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه می‌دانید مسکن در کشور شرایط خوبی ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر مسکن سهم قابل توجهی در درآمد خانوار دارد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از خانواده‌ها در چادر و زیر پله زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کارهای بزرگی در حال انجام است، گفت: هر هفته یک دیدار خارجی داریم که این مذاکرات منجر به اجرای ترانزیت و افزایش درآمدهای ترانزیتی می‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا در هفته دو بار با رئیس‌جمهور جلسه مرتبط با مسکن داریم و اخیرا هم طرح جدید مسکنی در معاونت اقتصادی را مورد بررسی قرار دادیم که به زودی این طرح به رئیس‌جمهوری ارائه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه می‌دانید مسکن در کشور شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر مسکن سهم قابل توجهی در درآمد خانوار دارد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از خانواده‌ها در چادر و زیر پله زندگی می‌کنند. از این‌رو باید به اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت دهیم و سرعت در اجرای این پروژه بسیار اهمیت دارد.

به گفته قاسمی، مستاجران در تابستان در جابجایی مسکن بسیار کلافه هستند چراکه در پیک نقل و انتقال اجرایی با کمبود در عرضه و قیمت‌های بالای اجاره مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از این کنترل بازار مسکن در اختیار وزارت صمت بود، تصریح کرد: از امسال کنترل و ساماندهی بازار اجاره برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است. از این‌رو، سامانه جدیدی را در دست طراحی داریم تا بازار اجاره به طور دقیق مورد رصد قرار بگیرد.

این عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه از تمام همکاران در وزارت راه و شهرسازی خواهش می‌کنم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن نگاه جهادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن تصور مسئولان و دست‌اندرکاران این باشد که برای یک خانواده فقیر خانه‌سازی می‌کنند که سریعا باید به خانه و مسکن دسترسی داشته باشند.

قاسمی با اشاره به شرایط نامساعد مسکن در کشور ابراز داشت: در ملاقات مردمی و درخواست‌های مردم در بخش مسکن، نگران ادامه زندگی خانواده‌ها در این شرایط هستم چراکه در شرایط بسیار سختی در حال زندگی کردن هستند و از این‌رو، باید با گزینه جهادی پروژه نهضت مسکن را به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای کنترل پروژه نهضت ملی مسکن بیان کرد: با این سامانه می‌توان سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه را در نقاط بررسی کنیم. در حال حاضر ۹۰۰ شهر زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داریم و این اراضی در حال واگذاری مردم هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنده در خدمت همکارانم در وزارت راه و شهرسازی هستم، یادآور شد: امیدوارم این ۱۰۰ هزار واحد مسکن هرچه زودتر به مرحله تحویل برسد.

قاسمی با بیان اینکه گام اول نهضت ملی مسکن ۱۶ درصد پیشر بسیاری از خانواده‌های ایرانی در چادر و زیر پله زندگی می‌کنند/ در خدمت همکارانم در وزارت راه و شهرسازی هستم فت فیزیکی دارد، عنوان کرد: ۶۰ اراضی مورد نیاز برای اجرای گام اول نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی با بیان اینکه سامانه اسکان املاک هنوز تکمیل نشده است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه شب گذشته با رئیس‌جمهور همین موضوع تکمیل سامانه املاک و اسکان بوده است. قرار بر این است که تا پایان سال این سامانه تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین گزارش‌ها از مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌ها در حال حاضر ۵۶۰ هزار واح مسکونی خالی در کشور وجود دارد که این تعداد واحد شناسایی شده و برای آن مالیات صادر شده است. البته ۶۰ هزار نفر نسبت به این گزارش اعتراض کردند که اعتراض این افراد در دست بررسی است اما مابقی مالکان ۵۰۰ هزار واحد خالی باید مالیات خود را بپردازد.

قاسمی در خصوص تصاویر منتشر شده از او در فضای مجازی و تصمیم برای شکایت از این افراد تصریح کرد: این افراد باید به خدا پاسخ بدهند.

۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 34851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha