سخنان عجیب علیرضا دبیر: من گردن آدم‌های بی‌ربط را می‌شکنم/بالا و پائین سرمربی تیم ملی را یکی کردم!

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: بچه‌های ما از سیاست چه می‌دانند؟ من با این سابقه شورا جرات تحلیل سیاسی ندارم. این موبایل شیطان است، گولش را نخورید. هر کس از گوشی رد شد، موفق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آئین تجلیل و تقدیر از مدال‌آوران تیم‌های ملی کشتی در مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان و زیر ۲۳ سال جهان، امروز به همت شرکت همراه‌اول، حامی مالی فدراسیون کشتی در هتل همای تهران با حضور کشتی‌گیران تیم ملی، اعضای کادرفنی و رئیس فدراسیون صورت گرفت.

علیرضا دبیر در این مراسم گفت: من اول از همه از اسپانسر تشکر می‌کنم چرا که زمانی که به فدراسیون آمدم اسپانسر قبلی را خیلی یک طرفه با فدراسیون در ارتباط بود و مفت همه چیز را به آن‌ها داده بودند. این برای ما شکل خوبی نداشت. روزی که کشتی هیچی نداشت، همراه اول پای کار ما ایستاد و ما توانستیم روزهای خوبی را برای کشتی رقم بخورد.

روزی که ما هیچی نداشتیم، پای کار ما بودند نه امروز که ۷، ۸ مدال در هر رده داریم. یک روزی تیم امید ما سوم جهان می‌شد، همه کیف می‌کردند، اما دیروز من در جلسه کمیته انظباطی بالاوپائین سرمربی تیم ملی و مدیر تیم را یکی کردم که چرا تیم دوم شده است. این نشان می‌دهد که کشتی در راه درست خود قرار دارد.

وی در ادامه گفت: کشتی فراتر از ورزش ایران و جزوی از فرهنگ ماست. در هر حوزه‌ای می‌توانیم اثرگذار باشیم؛ حتی اقتصادی و سیاسی. سخت می‌گیرم، چون بچه‌های ما با هر ننه‌قمری نباید بگردند، من گردن آدم‌های بی‌ربط را می‌شکنم. پای بچه‌هایم هستم و از این فضای اخبر ناراحت می‌شوم. از هر کسی آن کاری را که باید انجام بدهد، بخواهید. کار رحمان عموزاد کشتی است، نه تحلیل فرهنگی. ما در همه حوزه‌ها کارشناس نیستیم، همه در فوتبال و سیاست فکر می‌کنند کارشناسند. یک جراح در فرودگاه چند روز پیش به من گفت کشتی را بیش‌تر از تو می‌فهمم، گفتم دروغ می‌گویی؛ انگار من بگویم جراحی را بیش‌تر می‌فهمم!

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اتفاقات اخیر کشور و هجمه علیه کشتی گیران عنوان کرد: یعنی چی بچه‌های ما در هر حوزه‌ای اظهارنظر کنند؟ بچه ۲۵ ساله در چه حوزه‌ای حرف بزند؟ این شرعاً مشکل دارد. یعنی چی بیایید و صحبت کنید؟ کشتی گیران باید درباره کشتی، مبارزه یا رئیس فدراسیون حرف بزنند. تا روزی که کشتی می‌گیرید، فقط به کشتی فکر کنید. زندگی، مادر و پدرتان باید کشتی باشد تا موفق شوید. کشتی‌گیر تا روزی که سرباز است و بگوید چشم، مدال می‌گیرد، ولی ادای سردارها را در بیاورد، مدال نمی‌گیرد. من گفتم ۸۶ کیلوگرم را تیم امیدها نبرید، چون حقش نیست، غلامی را به ناحق بردند. کاوه و درستکار یادشان رفت، ولی من فنی بلدم و دیگر بیش‌تر ورود می‌کنم.

دبیر در ادامه افزود: رضا اطری باید درباره ماشین بحث کند یا کشتی؟ بچه‌های ما از سیاست چه می‌دانند؟ من با این سابقه شورا جرات تحلیل سیاسی ندارم، الان کشتی مملکت دست ماست و باید به آن برسیم. شماها الان نمایمده مردم کشورمان هستید و باید افتخارآفرینی کنید. تشویق مردم مرا خوش‌حال نمی‌کند و فحش‌شان هم ناراحت. به این‌جا برسید و چیزی که خدا دوست دارد را انجام بدهید. کشتی برای آحاد مردم ایران است، نه یک قشر سیاسی خاص. اولویت در هر زمینه‌ای باید با فاصله کشتی باشد. این موبایل شیطان است، گولش را نخورید. هر کس از گوشی رد شد، موفق شده است. رحمان عموزاد در ۲۰ سالگی مدالش را گرفته و عقد کرده، چون از موبایل عبور کرده، او الگوی‌تان باشد. هم آن‌ور بگذارند بچه‌ها کشتی بگیرند و هم بچه‌ها کارشان را بکنند.

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 34830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha