بازدهی دوج کوین در قله شش ماهه/بازدهی بیت کوین صفر!

بازدهی بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی تقریبا صفر درصد بوده است. دوج‌کوین به بالاترین سطح شش‌ماهه خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بیت‌کوین یک هفته بعد از فتح کانال ۲۰ هزار دلار، کماکان در همین محدوده معامله می‌شود. چهارشنبه چهارم آبان بیت‌کوین به روند کسل‌کننده خود پایان داد و از کانال ۱۹ هزار دلار پا به محدوده ۲۰ هزار دلار گذاشت، اما از آن روز مجالی برای عبور از مرز ۲۱ هزار دلار پیدا نکرده است. کارشناسان بازار ارز دیجیتال تداوم این روند را مصادف با از دست رفتن سنگرهای فعلی بیت‌کوین می‌دانند. علی‌الحساب بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر بازدهی تقریبا صفر درصدی داشته و نزدیک مرز ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار خرید و فروش شده است. اتریوم به تبع رهبر بازار ارز دیجیتال، بدون افت‌وخیز چشمگیری حوالی مرز هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده، اما دوج‌کوین با یک قدم کوچک، رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد و در بالاترین ارتفاع شش‌ماهه خود ایستاد.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۰ هزار و ۵۳۵ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ۲۰ هزار و ۵۳۵ دلار به ثبت رسید. رقمی که معادل افزایش ۲۰ دلاری قیمت بیت‌کوین نسبت به دیروز است و به این ترتیب باید بازدهی رهبر بازار را در شبانه‌روز اخیر تقریبا مثبت ۱۵ صدم‌درصد درنظر بگیریم. البته در این مدت کف قیمت بیت‌کوین ۲۰ هزار و ۳۹۰ دلار بوده و بالاترین سطح آن ۲۰ هزار و ۶۴۷ دلار تثبیت شده است. نسبت به هفته قبل نیز افت‌وخیز بیت‌کوین محدود و معادل مثبت ۱.۵ درصد برآورد می‌شود. چون چهارشنبه هفته قبل یعنی چهارم آبان، بیت‌کوین ۲۰ هزار و ۲۶۰ دلار ارزش داشت. اما اگر به آبان پارسال برگردیم، متوجه ریزش ۷۰ درصدی ارزش آن می‌شویم. تقریبا یک سال پیش در چنین روزهایی بیت‌کوین تا قله تاریخی ۶۸ هزار دلار پیشروی کرده بود. از طرفی حجم ۳۹۴ میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین، معادل تسلط ۳۷ درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است و در شبانه‌روز اخیر حجم خرید و فروش‌های رهبر بازار نزدیک ۳۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۵۹۲ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را تقریبا صفر درصد نشان می‌دهد. هر واحد اتریوم صبح امروز چهارشنبه ۱۱ آبان درحالی هزار و ۵۹۲ دلار ارزش داشت که دیروز این ارز دیجتال هزار و ۵۹۱ دلار ارزش داشت. در روزی که شاهد ثبت بازدهی مثبت ۱۶ صدم‌درصدی اتریوم بودیم، کف و سقف قیمت لحظه‌ای آن به ترتیب هزار و ۵۷۰ دلار و هزار و ۶۰۶ دلار محسوب می‌شود. باوجود افت‌وخیز محدود اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی هفتگی آن نزدیک هفت درصد تخمین زده می‌شود. چون چهارشنبه چهارم آبان، اتریوم هزار و ۴۸۵ دلار خرید و فروش می‌شد. اما درمقایسه با آبان پارسال که اتریوم به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی چهار هزار و ۸۵۱ دلار رسیده بود، الان ارزش آن نزدیک ۶۷ درصد آب رفته است. همچنین حجم ۱۹۴ میلیارد دلاری معاملات اتریوم به معنی سهم ۱۸ درصدی آن از کل بازار است و میزان خرید و فروش‌های آن در شبانه‌روز گذشته نزدیک ۱۴ میلیارد دلار بوده.

قیمت انواع ارز دیجیتال

دوج‌کوین در شبانه‌روز گذشته روند صعودی خود را ادامه داد. در ۲۴ ساعت اخیر بالاترین قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین ۰.۱۵۶ دلار بوده که این رقم بیشترین سطح این ارز دیجیتال از روز پنجم اردیبهشت امسال محسوب می‌شود. البته قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین صبح امروز چهارشنبه ۱۱ شهریور ۰.۱۴۴ دلار بود که معادل بازدهی روزانه مثبت سه درصدی آن تلقی می‌شد. درمقایسه با هفته قبل اما رشد قیمت دوج‌کوین نزدیک ۱۱۰ درصد برآورد می‌شود. شیبا اینو که الان از نظر تسلط به بازار سیزدهین ارز دیجیتال دنیاست، در شبانه‌روز اخیر بدون تغییر قیمت خرید و فروش شده، اما بازدهی هفتگی آن کمی بیش از ۲۰ درصد است. ارزش ترون با افت جزئی نیم‌درصدی در ۲۴ ساعت قبلی به ۰.۰۶۲ دلار تقلیل پیدا کرد و کاردانو هم که صبح امروز ۰.۳۹۹ دلار ترید می‌شد، درقیاس با دیروز افت قیمت دو درصدی را تجربه می‌کرد. همچنین ترا کلاسیک یا همان لونا کلاسیک با ثبت بازدهی منفی پنج درصد، بدترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس به ثبت رساند.

تغییر قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۲۰ هزار و ۲۶۰ دلار

۲۰ هزار و ۵۱۵ دلار

۲۰ هزار و ۵۳۵ دلار

اتریوم

هزار و ۴۸۵ دلار

هزار و ۵۹۱ دلار

هزار و ۵۹۲ دلار

کاردانو

۰.۴۰۰ دلار

۰.۴۰۷ دلار

۰.۳۹۹ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۶۵ دلار

۰.۱۴۱ دلار

۰.۱۴۴ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۱۰ دلار

۰.۰۰۰۰۱۳ دلار

۰.۰۰۰۰۱۳ دلار

ترون

۰.۰۶۲ دلار

۰.۰۶۳ دلار

۰.۰۶۲ دلار

ترا کلاسیک

۰.۰۰۰۲۴۱ دلار

۰.۰۰۰۲۴۱ دلار

۰.۰۰۰۲۳۰ دلار

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 34824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha