راهکار دانشگاه تربیت مدرس برای ایجاد سلف مختلط

فرهاد دانشجو نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: لازم است عامل نهفته خشم و بستری که برای آن مهیا بود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد،‌ مورد بررسی قرار گیرد و الگوهای ذهنی که باعث ایجاد خشم می‌شود، شناسایی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در نشست شورای دانشگاه، حوادث اخیر دانشگاه تربیت مدرس و نحوه رسیدگی به اعتراضات بررسی شد.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای این دانشگاه، اقدمات فرهنگی انجام شده از سوی برخی دانشکده ها را تشریح و بر لزوم برنامه ریزی برای اردوهای تفریحی، اردوهای علمی و بازدید های علمی با رعایت شئونات اسلامی و دانشگاهی تاکید کرد.

وی درباره سالن غذاخوری دانشجویی نیز گفت: به جز سلف غذاخوری دختران و پسران که به صورت مجزا مشغول به فعالیت است،‌ از ۵ ماه قبل رستوران شکرانه دانشگاه (در طبقه بالای سلف پسران )که برای صرف غذای اساتید و خرید غذا به صورت آزاد در نظر گرفته شده است برای استفاده مشترک خانم ها و آقایانی که حتی غذا را از سلف دانشجویی نیز تهیه کرده بودند،‌ در نظر گرفته شد و حتی فضایی بیشتر نیز برای این منظور اختصاص یافت. ما به دانشجویان اعتماد کامل داریم و حتی این فضا نیز از ماه ها قبل مهیا شده بوده و در حال حاضر نیز برای استفاده دانشگاهیان مهیاست و سلف مجزای دانشجویان نیز به روال قبل سرویس دهی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه درباره وقایع اخیر و اعتراضات هنجارشکنانه دانشجویان گفتگو و تبادل نظر شد.

مدیریت فعال به جای مدیریت انفعالی در این قضیه، ‌تمرکز بر روی مساله اصلی با سعه صدر،‌ تشکیل هسته های اصلی هم اندیشی استادان در دانشکده ها و بحث درباره مسائل روز جامعه،‌ برخورد انضباطی،‌ داشتن حداکثر جاذبه و حداقل دافعه از سوی استادان و مسئولان دانشگاه، ‌راه اندازی صندوقی برای انتقال پیشنهادات و انتقادات دانشجویان،‌ حذف درس در صورت غیبت بیش از حد مجاز و تشکیل کمیته ای متشکل از استادان از دیدگاه های گوناگون برای گفتگو و تبادل نظر با دانشجویان ‌از موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا بود.

براساس این گزارش، در ادامه با توجه به موارد مطرح شده مصوباتی با اکثریت آرا به تصویب شورای دانشگاه رسید.

فرهاد دانشجو نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: لازم است عامل نهفته خشم و بستری که برای آن مهیا بود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد،‌ مورد بررسی قرار گیرد و الگوهای ذهنی که باعث ایجاد خشم می شود، شناسایی شوند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین بر ایجاد رابطه صحیح با معترضین به جای فکر کردن درباره پیروزی بر طرف مقابل و عدم قضاوت و سرزنش آنها در این رابطه،‌ ایجاد آرامش از طرق مختلف برای اساتید و روسای دانشکده ها برای مدیریت بهتر موضوع از طریق صحبت و مشورت با افراد معتمد، ورزش و ...،‌ آرام بودن و واکنش همراه با عقل و منطق و استدلال، ‌سعی در ادراک طرف مقابل و شناسایی علل خشم، ‌به دنبال راه حل بودن و سعی در حل مشکلات مطرح شده،‌ برگزاری اردوهای مختلف علمی و تفریحی و ... تاکید کرد.

وی افزود: دفاع ما دفاع از فساد،‌ تبعیض و برخی مشکلات موجود نیست و ما نیز باید برای رفع این مشکلات بکوشیم اما دفاع ما دفاع از جمهوری اسلامی خواهد بود و کوچکترین ترسی در این زمینه نداریم زیرا جمهوری اسلامی قدرتمند است و همیشه قدرتمند و پایدار خواهد بود و همه ما سربازان امام خامنه ای هستیم و اغتشاشگران باید بدانند این اغتشاشات سبب تضعیف وجهه ایران در جامعه جهانی خواهد شد تا سایر کشورها بتوانند در مجامع مختلف امتیازهای بیشتری از ایران بگیرند به همین دلیل از سوی دشمنان مورد توجه و حمایت قرار می گیرد.

در ادامه گزارش تشکیل دور سیزدهم هیات ممیزه دانشگاه و کمیسیون‌های تخصصی مربوط از سوی حسینی دبیر هیات ممیزه دانشگاه ارائه شد.

وی به معرفی اعضای حقوقی و حقیقی هیات ممیزه،‌ تعیین رئیس و اعضای کمیته های تخصصی و ... پرداخت.

دانشجو نیز در این باره گفت: کمیته منتخب لازم است با دقت و به صورت کاملا تخصصی پرونده ها را مورد ارزیابی قرار دهد و قوانین و مقررات کاملا رعایت شود.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 34782
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha