سرمایه مردم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم بیمه می‌شود

محمود گودرزی گفت: به غیر از موضوع بحث بیمه سبدهای سهام افراد خرد بازار تا ۱۰۰ میلیون تومان، برای حمایت از سرمایه‌گذاران غیرمستقیم بازار سرمایه، حتی سرمایه‌گذاری افراد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بعد ابلاغ سازوکار مربوطه توسط سازمان بورس، تضمین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا، محمود گودرزی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در ارتباط زنده‌ای با خبر ۱۴ تلویزیون به سوالاتی در مورد طرح بیمه سهام پاسخ داد.

سوال: آیا سهامداران باید به ازای هر سهم یک ورقه تبعی خریداری کنند یا خیر به میزان ارزش پرتفوی باید یک ورقه خریداری شود؟

گودرزی: بعد از ابلاغیه سازمان بورس و اعلام سازوکارهای مربوطه، یک نماد اعلام خواهد شد که مردم می‌توانند با یک ریال از طریق بورس تهران اقدام به خرید این اوراق کنند. با خرید این اوراق یک ریالی، کل سبد سهام‌ مردم به علاوه یک سود ۲۰ درصدی تضمین و بیمه می‌شود. نکته بسیار مهم برای این اوراق اینست که حتما می‌بایست در این بازه زمانی یک ساله فرد هیچکدام از سهام داخل پرتفوی خود را نفروشد چراکه اگر سهمی فروخته شود این بیمه کارکرد خود را از دست خواهد داد.

سوال: محاسبه سود سهام در این طرح به چه شکلی است؟ و آیا سود سهام به صورت جدا پرداخت خواهد شد؟

گودرزی: مبنای محاسبه بازدهی سرمایه‌گذاران بر اساس سازوکاری است که سازمان بورس و اوراق بهادار به ما اعلام می‌کند و ما آن را در اطلاعیه‌ای به صورت شفاف عنوان می‌کنیم. به غیر از موضوع بحث بیمه سبدهای سهام افراد خرد بازار تا ۱۰۰ میلیون تومان، برای حمایت از سرمایه‌گذاران غیرمستقیم بازار سرمایه، حتی سرمایه‌گذاری افراد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بعد ابلاغ سازوکار مربوطه توسط سازمان بورس، تضمین خواهد شد.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 34781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha