تمجید از امتیازآورترین بازیکنان صعود نکرده

فدراسیون جهانی بسکتبال، به تمجید از زوج بهنام یخچالی - محمد جمشیدی در تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با نزدیک شدن زمان آغاز پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی به تمجید از محمد جمشیدی و بهنام یخچالی، دو ستاره تاثیر گذار تیم ملی ایران در این مسابقات پرداخت.

FIBA در این گزارش به عملکرد این دو بازیکن در مسابقات انتخابی پرداخت و آن‌ها را به عنوان امتیاز آورترین بازیکنان در میان بازیکنان تیم‌های صعود نکرده آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۳ معرفی کرد.

تمجید از امتیازآورترین بازیکنان صعود نکرده

فیبا با اشاره به توانایی‌های جمشیدی و یخچالی نوشت: جمشیدی در شوت‌های سه امتیازی نسبت به یخچالی محتاط‌تر است. با این حال هر دوی این نفرات می توانند در لحظات سخت به کمک تیم ایران بیایند. بهترین عملکرد جمشیدی بازی با بحرین و بهترین عملکرد یخچالی بازی با اپن بود.

جمشیدی در پنجره دوم با یک نمایش فوق العاده کمک حال ایران مقابل بحرین شد. او ۴۱ امتیاز را برای تیم ملی ایران به دست آورد تا یکی از بهترین آمار امتیاز گیری در تاریخ مسابقات انتخابی قاره آسیا برای جام جهانی به ثبت برسد. بهترین نمایش یخچالی هم در تقابل با "یودای بابا" ستاره تیم ژاپن بود که ۳۰ امتیاز را برای ایران به دست آورد.

تمجید از امتیازآورترین بازیکنان صعود نکرده

جمشیدی و یخچالی روی هم رفته ۲۳۷ امتیاز را برای ایران به دست آورده‌اند تا در میان زوج‌هایی چون "امیر هینتون - آنتونی باکار" از سوریه و "دار تاکر - امیر ابوحواس" از اردن که به ترتیب ۲۲۵ و ۲۲۰ امتیاز به دست آورده‌اند، رتبه نخست را به دست آوردند. زوج‌هایی چون "وائل اراکجی - علی حیدر" از لبنان و "ژو چی - گو آیلان" از چین، به ترتیب با ۲۲۰ و ۱۹۹ امتیاز، در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

فدراسیون جهانی بسکتبال با اشاره به شرایط جدول گروه F مسابقات انتخابی قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۳، کار ایران برای صعود به این مسابقات را سخت تر از سایر رقبا مانند قزاقستان دانست اما مدعی شد که زوج آتشین یخچالی و جمشیدی می‌توانند به همراه حامد حدادی، ایران را بار دیگر به جام جهانی بسکتبال برسانند.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 34772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha