ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ از امروز آغاز شد

ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ از عصر امروز ۸ آبان آغاز شده و داوطلبان تا ۱۴ آبان فرصت دارند در سیستم جامع آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحیه آن دو بار در سال برگزار می‌شود که مرحله اول آن در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و مرحله دوم در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمون مرحله اول (دی ماه ۱۴۰۱) در روزهای ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ و ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمون مرحله دوم (تیرماه ۱۴۰۲) در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

داوطلبان برای نخستین بار باید در صفحه اول سیستم جامع آزمون سراسری یک شماره موبایل ثابت و بدون تغییر ثبت کنند تا رمز ورود به سیستم و کد ۶ رقمی برای ثبت نام در اختیار داوطلب قرار گیرد.

اطلاعات هویتی داوطلبان با استفاده از کد ملی و به کمک سامانه ثبت احوال در سیستم درج می‌شود و برای اتباع که کد ملی ندارند نیز پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

تمام اطلاعات سوابق تحصیلی به داوطلب نمایش داده می‌شود که در صورت صحت فرد آن را تأیید می‌کند. داوطلب پس از تأیید همه اطلاعات و پرداخت حق ثبت نام و ثبت عکس کد تأیید ۱۶ رقمی را دریافت می‌کند. دریافت کد ۱۶ رقمی و پرینت نهایی از تمامی اطلاعات داوطلب به منزله تکمیل ثبت نام است. داوطلبی که کد ۱۶ رقمی دریافت نکند ثبت نام خود را تکمیل نکرده است.

پس از برگزاری دو مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲، نمره کل افراد به همراه سوابق تحصیلی برای انتخاب رشته داده می‌شود. داوطلبان در مردادماه انتخاب رشته می‌کنند و نتایج نهایی همچون سنوات گذشته در اواخر شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 34689
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 1
      هنوز بعداز دو روز سایتها باز نشده و من نتونستم ثبت نام کنم
    • ه IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 0
      چرا عکسو هی میگه واضح نیس دهنمون سرویس شد