علی اکبر استاد اسدی: ۱۰ سال است با دایی‌ام حرف نزدم

علی اکبر استاد اسدی ملی پوش سابق فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی سال ۹۸ از تیم فعلی کی‌روش قوی تر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبر ورزشی نوشت : در آستانه جام جهانی قرار داریم و تیم ملی تا چند هفته دیگر باید با انگلیس، ولز و امریکا بازی کند. بازگشت کی‌روش و شرایط این روزهای فوتبال ایران باعث شد تا با علی‌اکبر استاد اسدی تماس بگیریم. مدافع سابق تیم ملی ایران که یکی از بازیکنان مهم نسل ۹۸ محسوب می‌شود و البته یکی از مهره‌های دوست‌داشتنی آن تیم به یادماندنی. استاد اسدی تجربه سفر به جام جهانی را دارد اما بدون انجام بازی فرانسه را ترک کرد و به ایران برگشت. او در مورد تیم فعلی صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد و درباره حواشی آن روزهای نسل ۹۸ هم حرف‌هایش خواندنی است.

حدود سه هفته تا آغاز جام جهانی زمان باقی مانده. می‌خواهیم نظر شما درباره شرایط تیم ملی و پیش‌بینی‌تان از نتایج را بدانیم.

از وقتی کی‌روش را آورده‌اند، او باندبازی را جمع کرده و نظم خاصی در اردو به وجود آورده. چون او دیسیپلین دارد و شناختش هم از تیم زیاد است. دراگان اسکوچیچ متأسفانه مدیریت نداشت و شنیده بودم ترکیب را هم افراد دیگر انتخاب می‌کردند. کی‌روش را اما بچه‌ها دوست دارند و او هم اجازه دخالت به کسی نمی‌دهد. بنابراین می‌توانیم به کسب نتیجه‌ای خوب امیدوار باشیم.

پیش‌بینی شما از نتایج چیست؟

امریکا، امریکای قبلی نیست و می‌توانیم آنها را ببریم. با ولز هم می‌شود مساوی کرد. من ۴ امتیاز برای تیم ملی کنار گذاشته‌ام. با این حال معتقدم در جام جهانی دفاعی بازی کردن، یعنی باخت. نمی‌شود اتوبوسی دفاع کرد و به نتیجه رسید.

اما سال ۲۰۱۸ این روش جواب داد و تیم ملی در آستانه صعود بود.

یکی دو بار جواب می‌دهد اما همیشه نه. من با بازگشت کی‌روش موافقم اما اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، حق اسکوچیچ بود در جام جهانی حاضر باشد. چون او تیم را به جام جهانی رسانده بود. با این حال خودشان صلاح دانستند کی‌روش را بیاورند و به نظر من انتخاب خوبی هم انجام دادند.

فوتبال حرفه‌ای این مسائل را نمی‌شناسد. درست مانند سرنوشتی که برای والدیر ویرا و ایویچ رخ داد. قبول دارید؟

شما می‌گویید فوتبال حرفه‌ای اما ما کجای‌مان حرفه‌ای است. بجز تراکتور، سپاهان و فولاد کدام باشگاه ما زمین اختصاصی دارد؟ اسم‌مان فقط حرفه‌ای است اما هیچ‌یک از اصول را رعایت نمی‌کنیم.


۱۰ سال است با دایی‌ام حرف نزدم/ تیم ما این تیم ملی کی‌روش را شکست می‌دهد!

یک سؤال از شما دارم که شاید به بحث ما ارتباطی نداشته باشد. اگر تیم ما با تیم فعلی بازی کند، کدام برنده می‌شود؟

مقایسه دو تیم واقعاً سخت است.

شما چه نظری دارید؟

من فکر می‌کنم تیم ما این تیم را می‌برد.

اما تیم فعلی هم قوی است و بازیکنان سرشناسی در اختیار دارد.

اگر نفر به نفر حساب کنیم، ما از اینها سرتر هستیم. درست است تیم فعلی سردار، طارمی و جهانبخش را دارد که در اروپا بازی می‌کنند اما ما هم علی دایی، کریم باقری و خداداد عزیزی را داشتیم که بین‌المللی بودند و احمدرضا عابدزاده، محمد خاکپور و حمید استیلی که برای خودشان برو بیایی داشتند.

بحث تیم ۹۸ را کردید. چطور شد که با تیم ملی به جام جهانی رفتید اما بازی نکردید؟

درباره من همه می‌گفتند مهندس فائقی دایی‌اش است و به همین خاطر در تیم ملی بازی می‌کند. وقتی ایویچ آمد، همه رسانه‌ها می‌گفتند استاد خط می‌خورد. گفتم مسأله‌ای نیست. ایویچ در نخستین تمرین تیم ملی که بدنسازی بود، وقتی دید ۱۵۰ کیلو جلو پا می‌زنم، گفت به این بگویید برود، بدنسازی نیاز ندارد! من هم رفتم و گفتند بعدازظهر بیا تمرین در چمن. باور کنید قبل از آن هم در یک مقطع و توسط علی پروین هم به تیم ملی دعوت شدم. آیا آن زمان هم مهندس فائقی حضور داشت؟ ضمن اینکه علی‌آقا و بعدها جلال طالبی عادت داشتند که بیشتر از استقلال و پرسپولیس بازیکن دعوت می‌کردند. با این حال من زمان هر دو مربی دعوت شدم و توانستم خودم را به اردوی تیم ملی برسانم.

این شایعه رابطه فامیلی شما و مهندس فائقی از کجا نشأت گرفت؟

آقای فائقی ترک میانه بودند و چون ما در اردو با هم آذری صحبت می‌کردیم، می‌گفتند دایی استاد اسدی است. اگر فائقی واقعاً دایی من باشد، باید یک پست خوب هم به من در شرکتش بدهد. وقتی قبل از حضور فائقی در سازمان تربیت‌بدنی به تیم ملی دعوت می‌شدم، دیگر چه جای بحثی باقی می‌ماند؟

آیا هنوز هم با مهندس فائقی ارتباط دارید؟

نه زیاد. برخی اوقات برای مناسبت‌ها به او پیام می‌دهم اما الان حدود ۱۰ سال است که با دایی‌ام صحبت نکرده‌ام (می‌خندد). مهندس انسانی خوب و مدیری فوق‌العاده است.

درباره وزنه‌هایی که می‌زدی، آیا خاطره دیگری هم داری؟

زمانی که در ذوب‌آهن بودم، عادت داشتم قبل و بعد از تمرین وزنه می‌زدم. خدابیامرز ناصرخان حجازی می‌گفت وزنه نزن، کند می‌شوی. من هم می‌گفتم دونده حرفه‌ای ۱۲۰ کیلو وزنه می‌زند و همین باعث می‌شود آمادگی بدنی‌اش حفظ شود. البته بالاتنه نمی‌زدم که برای زیبایی باشد.

درباره اینکه چرا در جام جهانی بازی نکردی، جواب ندادی!

بلند شدم، گرم هم کردم اما متأسفانه آن زمان می‌ترسیدند بازیکنان داخل زمین را بیرون بیاورند. چون احتمال ناراحتی وجود داشت. داستان خداداد هم که یادتان می‌آید. نادر محمدخانی گفت پایم کش آمد و باید تعویض شوم اما خداداد از زمین خارج شد.

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 34679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha