برنامه های فرهنگی ایران در جام جهانی؛آشپز ایرانی و همچنان "بر طبل شادانه بکوب"

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برنامه های فرهنگی و هنری فدراسیون فوتبال ایران همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان ماه سال جاری در کشور قطر برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی فوتبال همچون ادوار گذشته از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها خواست تا امور فرهنگی و هنری مجاز خود برای پوشش رسمی آنها در دیدارهایی که برگزار می‌کنند را ارائه کرده و با تأیید فیفا بتوانند از بسته‌های فرهنگی خود در این رقابت ورزشی بهره برداری کنند.

فدراسیون فوتبال ایران نیز پس از حضور مهدی تاج در رأس ریاست این مجموعه امور فرهنگی و هنری جاری را در نظر گرفت تا با تأیید فیفا هنگام برگزاری بازی‌های ایران در طول رقابت‌های جام جهانی قطر مورد استفاده قرار گیرد.

بر طبل شادانه بکوب!

فدراسیون فوتبال ایران بر خلاف ادوار گذشته، به دلیل تغییرات مدیریتی فرصت لازم برای هرگونه تفاهم نامه با مرکز موسیقی ملی کشور را از دست داد تا نتواند سرود اختصاصی جدید برای تیم ملی ایران برای پخش هنگام برگزاری بازی‌های این تیم تولید کند.

از این رو مهدی تاج پس از جلساتی که در کارگروه ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ در فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد با معرفی سرود «بر طبل شادانه بکوب» با صدای زنده یاد مرحوم امید جعفری به عنوان آهنگ رسمی جهت پخش در این رقابت‌ها موافقت کرد که این موسیقی مورد تأیید فیفا نیز قرار گرفت.

همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، قرار است در صورت زدن گل از سوی تیم ملی ایران در هر بازی، چند ثانیه از این سرود نیز بار دیگر پخش شود تا فضای مهیجی را در بین هواداران ایجاد کند.

اعلام برنامه‌های فدراسیون برای جام جهانی با حضور آشپز ایرانی

جلسات متوالی برای خدمات کامل تیم ملی ایران

حساسیت‌های کارلوس کی روش در فراهم سازی تجهیزات مورد نیاز برای تیم ملی ایران باعث برگزاری جلسات متوالی تاج با مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و تنی چند از اعضای هیأت رئیسه شد. در این نشست‌ها که مهدی خراطی مسئول اجرایی تیم ملی ایران نیز حضور داشت هماهنگی‌های لجستیکی برای هرگونه همکاری انجام شد. فدراسیون فوتبال برای تهیه غذاهای ایرانی بازیکنان، با خود آشپز به قطر می‌برد و قرار است سالن‌های بدنسازی در محل استقرار تیم ملی نیز تمام و کمال در اختیار کاروان این تیم قرار بگیرد تا در هر زمان که کی روش تعیین کرد بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس هیأت فوتبال لیدر تماشاگران می‌شود

امیر فرشاد تفکری رئیس هیأت فوتبال استان یزد به عنوان رئیس کمیته مشوقین در جام جهانی قطر حاضر می‌شود. او به عنوان لیدر اصلی برای هماهنگی شعار بین طرفداران فوتبال حضور خواهد داشت و امور مربوط به هماهنگی بوقچی های تیم ملی را انجام می‌دهد.

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 34638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha