گل زود هنگام آبی‌ها هوادار را تسلیم کرد / جشنواره گل ذوب آهن + فیلم

استقلال توانست به لطف گل زودهنگام محمد محبی، از سد میزبان خود هوادار عبور کند و فاصله ۲ امتیازی با پرسپولیس را حفظ کند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال توانست در دیداری سخت با یک گل از سد میزبان خود هوادار عبور کند. هر چقدر که آبی پوشان نیمه اول را با قدرت آغاز کردند و قدرت خود را بر حریف دیکته کردند، اما در نیمه دوم شاگردان الهامی، آبی پوشان را تحت فشار قرار دادند ولی در نهایت سه امتیاز به حساب استقلال واریز شد.

فیلم این بازی را اینجا ببینید.

ابتدا یک اوت برای هوادار به دست آمد. پرتاب فرزاد جعفری به نیما انتظاری رسید و او توپ را به زمین استقلال فرستاد که عارف غلامی با ضربه سری بلند، مطهری را صاحب توپ کرد. مهاجم آبی ها چند متری را پیش روی کرد و توپ را به محبی فرستاد. این بازیکن نیز با وجود زاویه بسته و حضور در گوشه محوطه جریمه، با شوتی دقیق توپ را به گوشه دروازه هوادار چسباند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

آبی ها می توانستند به گل دوم نیز دست پیدا کنند. در دقیقه ۲۰ با یک توپ گیری خوب، مطهری را صاحب توپ کرد و روی یک ضد حمله سریع، او به قایدی پاس داد که این بازیکن نیز با فرار از سمت چپ، وارد محوطه جریمه شد و با اینکه محبی را روی دستش داشت، اما ضربه خود را روانه دروازه کرد که فراهانی به راحتی آن را مهار کرد.

در دقیقه ۳۴ باز هم مطهری در متن حملات تیم حضور داشت. او با تیز هوشی بالا، توانست توپ را از سیدمحمد میری بگیرد و در موقعیت تک به تک با گلر هوادار قرار گرفت که شوت ارسلان را فراهانی با پا دفع کرد. در نهایت، بازی در نیمه اول با یک گل به سود استقلال به پایان رسید.

در نیمه دوم و با سه تعویض، هوادار توانست بازی بهتری را به نمایش بگذارد. در دقیقه ۵۳ محمدجواد محمدی تازه وارد پس از ورود به درون محوطه جریمه، ضربه اش را به سمت دروازه فرستاد که حسینی با واکنشی به موقع، توپ را دفع کرد.

در دقایق ۵۷ تا ۵۹، سه اتفاق مهم به روی دروازه ها رخ داد. ابتدا قایدی پس از عبور از فراهانی گلر هوادار که از محوطه جریمه بیرون آمده بود، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ به پایه تیرک دروازه برخورد کرد. سپس قایدی با یک ارسال محبی را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر دیدنی او را فراهانی در آغوش گرفت. در نهایت شوت راه دور بابک مرادی به شکل خطرناکی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۸ محمدجواد محمدی که جان تازه ای به خط حمله هوادار داده بود، با یک ضربه سر خطرناک دروازه استقلال را تهدید کرد ولی ضربه او را حسینی مهار کرد. در فاصله ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی، کوین یامگا که با ورود حردانی یک خط جلوتر رفته بود، با نفوذ از راست، توپ را به روی دروازه فرستاد که فراهانی آن را دفع کرد و شوت میرزایی روی ریباند، به بیرون رفت.

یامگا در پست جدید خود باز هم خطرناک ظاهر شد. او پس از ورود به محوطه جریمه، ضربه اش را با نهایت قدرت روانه دروازه هوادار کرد که فراهانی آن را با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد. در دقیقه ۹۰ و پس از حرکت شهباززاده از چپ، پاس او در محوطه جریمه به یامگا رسید ولی ضربه بغل پای او کم جان بود.

در نهایت بازی با همان تک گل محبی به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان ساپینتو بدون توجه به دیدار سپاهان، به رتبه دوم صعود کنند.

سپاهان مقابل مس رفسنجان متوقف شد

تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز جمعه به مصاف هم رفتند که این بازی بدون گل به پایان رسید.

مس رفسنجان در این بازی با ترکیب حامد لک، شیمبا (از دقیقه ۸۸ امید لطیفی)، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، فرشید باقری، حسن جعفری، میثم تیموری (از دقیقه ۶۳ مهدی ترکمان)، محسن آذرباد (از دقیقه ۷۳ مهرداد رضایی) و فراز امامعلی (از دقیقه ۷۳ گادوین منشا) به میدان رفت.

سپاهان هم با ترکیب اصلی پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، محمد قربانی، آلویس کامسوبا، فرشاد احمد زاده (از دقیقه ۷۶ محمد علی‌نژاد) و عیسی مرادی بازی کرد.

در دقیقه ۴۳ تیم مس با ضربه سر شیمبا به گل رسید اما داور این گل را آفساید تشخیص داد.

در دقیقه ۸۶ هم محمد دانشگر بازیکن سپاهان پس از برخورد سر به سر با فرشید باقری چند لحظه‌ از هوش رفت و کادر پزشکی به‌سرعت وارد زمین شدند اما مدافع سپاهان دقایقی بعد از زمین بلند شد تا نگرانی‌ها برطرف شود.

درحال حاضر سپاهان با ۲۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و مس رفسنجان با ۱۴ امتیاز هفتم است.

جشنواره گل ذوب‌آهن مقابل نفت

در آخرین بازی هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 18:30 امشب (جمعه) تیم‌های ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 5 بر یک شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید تا مسابقه امشب ورزشگاه فولادشهر پرگل‌ترین بازی هفته لقب بگیرد.

محمدرضا سلیمانی در دقیقه 4، سجاد آشوری در دقیقه 28 (از روی نقطه پنالتی)، آرمان اکوان در دقیقه 65، محمدحسین اسلامی در دقیقه 90 و بهمن سالاری 3+90 برای ذوب‌آهن گلزنی کردند و حسین شنانی در دقیقه 43 تک گل نفت را به ثمر رساند. ذوب‌آهن همچنین در دقیقه 8 صاحب یک ضربه پنالتی شد که صادق صادقی این موقعیت را هدر داد.

در این بازی برق نورافکن‌های ورزشگاه فولادشهر اصفهان از دقیقه 22 به مدت سه دقیقه قطع و در بازی وقفه ایجاد شد. بنابراین دومین برد ذوب‌آهن در لیگ برتر را می‌توان به «برد چراغ خاموش» تعبیر کرد.

داور این بازی ناصر جنگی بود که او به محمدامین درویشی و سجاد جعفری از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

تیم نفت مسجدسلیمان در چهار هفته گذشته متحمل باخت‌هایی پرگل مقابل گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران و تراکتور تبریز شده بود. این تیم هفته گذشته در خانه مقابل مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید تا از بحران فاصله بگیرد، اما با شکست سنگین امشب مجدداً به نوار ناکامی آنهم با شکست‌هایی سنگین برگشت.

شکست سنگین نساجی مقابل آلومینیوم در آستانه سوپرجام

تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی مازندران در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود آلومینیوم خاتمه یافت. محمود قائدرحمتی در دقیقه 16، هانس اورلاندو زاپاتا در دقیقه 27 و سجاد آقایی در دقیقه 89 زننده 3 گل آلومینیوم بودند.

شاگردان حمید مطهری که در دو هفته گذشته 2 پیروزی مقابل گل‌گهر و فولاد کسب کرده بودند، با شکست سنگین مقابل آلومینیوم به استقبال دیدار سوپرجام مقابل استقلال که روز چهارشنبه 11 آبان برگزار می‌شود، رفتند.

داوری این دیدار بر عهده امیر عرب‌براقی است که به وحید محمدزاده و احسان حسینی از آلومینیوم کارت زرد داد. غلامعلی‌بیگی مدافع نساجی در دقیقه 30 با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۷
کد خبر: 34624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha