هشت نفر حذف شدند / شانس دو مدال برای کاراته رده های پایه!

علیرضا حیدری برای نشان طلا و آتوسا گلشادنژاد برای مدال برنز کاراته امیدهای جهان، یکشنبه به روی تاتامی خواهند رفت‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان سومین روز رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان در ترکیه، نمایندگان کلیه اوزان کومیته رده‌های امید دختران و پسران به روی تاتامی رفتند که علیرضا حیدری نماینده کاراته ایران در وزن ۷۵- کیلوگرم راهی فینال شد.

ملی‌پوش وزن ۷۵- کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست، گیور نرسیان از ارمنستان را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. وی سپس مقابل جان کولپس از اسپانیا ۱ بر ۱ با قانون سنشو برنده شد و در دور چهارم نیز ماروس جانویج از اسلواکی را ۷ بر ۳ شکست داد.
حیدری در نیمه‌نهایی به مصاف حسن مسارو دارنده رنکینگ ۱۵ بزرگسالان جهان که مدال برنز لیگ جهانی امارات ۲۰۲۲ را در کارنامه داشت، رفت و پس از تساوی ۵ بر ۵ با ۴ رای در هانتی این حریف اردنی را شکست داد و راهی فینال شد.

همچنین آتوسا گلشادنژاد ملی‌پوش وزن ۶۱- کیلوگرم ایران در اولین گام نماینده سوئیس را ۸ بر صفر مغلوب کرد و در دومین دیدار نیز گرازیوسی از ایتالیا دارنده برنز امیدهای اروپا ۲۰۲۲ و نقره لیگ جهانی مراکش ۲۰۲۲ را ۷ بر ۲ شکست داد. وی سپس با برتری ۵ بر ۱ مقابل سایتو از ژاپن به نیمه‌نهایی راه یافت‌.

نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم اما در نیمه‌نهایی نتیجه را ۴ بر ۳ به نماینده میزبان واگذار کرد تا برای کسب نشان برنز وزن ۶۱- کیلوگرم امیدهای جهان یکشنبه روی تاتامی برود.

اما مرتضی کریمی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران ابتدا نمایندگان استرالیا و اسپانیا را با دو برد قاطع ۸ بر صفر شکست داد. وی سپس حسن یلدیریم از ترکیه را ۲ بر ۱ از پیش رو برداشت اما در دور چهارم نتیجه را ۳ بر ۲ به پاول دوجاکویچ نفر نخست رنکینگ امیدهای جهان و دارنده نقره امیدهای اروپا واگذار کرد و با راهیابی این کاراته‌کای بوسنیایی به فینال، کریمی هم به جدول شانس مجدد راه یافت. کریمی در رپه شارژ مقابل محمد اوزدمیر نماینده آلمان ۴ بر ۱ شکست خورد و از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.

در وزن ۵۰- کیلوگرم رده امید دختران، ستایش نادری در بازی نخست ۴ بر ۱ مقابل نماینده مکزیک به برتری رسید، سپس نماینده جمهوری آذربایجان را ۳ بر ۱ شکست داد و در بازی سوم ۲ بر ۲ با قانون سنشو نماینده آمریکا را از پیش رو برداشت اما در بازی چهارم ۱ بر صفر نتیجه را به نماینده مراکش واگذار کرد.
در ادامه با راهیابی نماینده مراکش به فینال، نادری هم راهی جدول رپه شارژ شد اما با باخت ۳ بر ۱ مقابل ابزانوا از قزاقستان از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.

در وزن ۶۷- کیلوگرم رده امید، ابوالفضل میرزایی در گام نخست ۳ بر صفر مغلوب نماینده جمهوری آذربایجان شد و با باخت این کاراته‌کا در ادامه مسابقات، میرزایی شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

علیرضا رضایتی در وزن ۸۴- کیلوگرم در دور نخست ۷ بر ۱ مغلوب علی افاریم دارنده نقره لیگ جهانی مراکش ۲۰۲۲ شد و در ادامه با باخت این نماینده اردنی، رضایتی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در سنگین‌وزن امیدها هم، محمود نعمتی در دیدار نخست ۵ بر صفر مغلوب کنتارو یامائوچی شد و در ادامه با باخت نماینده ژاپنی‌ها به ملی‌پوش عربستان، نعمتی هم شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

سیده‌سوده خلیلی در وزن ۵۵- کیلوگرم در گام نخست ۶ بر۶ با قانون سنشو نتیجه را به نماینده کامبوج واگذار کرد و با باخت این کاراته‌کا، خلیلی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

هنگامه بی‌غم در رقابت نخست پیکارهای وزن ۶۸- کیلوگرم ۷ بر ۴ نتیجه را به تیزمبای از قزاقستان واگذار کرد که با باخت کاراته‌کای قزاق به نماینده اسلوونی، بی‌غم هم از ادامه رقابت‌ها حذف شد.

آخرین نماینده ایران در رده امیدها، کیمیا یوسفی بود که در وزن ۶۸+ کیلوگرم به روی تاتامی رفت که وی هم پس از برتری ۳ بر صفر مقابل آلیسوپ از انگلستان مقابل نماینده نیوزیلند ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا باخت این کاراته‌کا به نماینده کلمبیا، یوسفی هم از دور رقابت‌ها حذف شود.

همچنین فردا شنبه(۷ آبان) و در روز چهارم این مسابقات کاتای تیمی ایران در دو بخش دختران و پسران به روی تاتامی خواهند رفت.

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸
کد خبر: 34623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha