۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد

اکنون تقریبا بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که این یعنی بیش از ۵۰ درصد تعهد داده‌شده عملی شده و در سامانه رصد و اشتغال، حدود ۴۰۰هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون بالغ بر ۷۰۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که بیش از ۵۰درصد تعهد داده‌شده محقق شده است. سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد اشتغال در کشور براساس اسناد بالادستی و وعده‌هایی که داده شده تقریبا برای ایجاد بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در کشور برنامه‌ریزی شده است. او افزود: اکنون تقریبا بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که این یعنی بیش از ۵۰ درصد تعهد داده‌شده عملی شده و در سامانه رصد و اشتغال، حدود ۴۰۰هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی‌آزمایی شده است و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای سایر فرصت‌های شغلی تا سقف تعهد هم پیش‌بینی شده است. مرتضوی با اشاره به ایجاد این مشاغل در سراسر کشور افزود: آنچه مهم و حائز اهمیت است استان‌هایی که ضریب اشتغالشان از میانگین کشور پایین‌تر بوده است در این برش توفیقات خوبی داشته و در استان سیستان و بلوچستان فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد شده است. او در ادامه با بیان اینکه ۹ مصوبه روز گذشته عمدتا در راستای تجهیز و تامین منابع و توزیع استانی بود، گفت: به شعبه برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اختیاراتی داده شد، برای نهادهای حمایتی تکالیفی ایجاد شد، برای بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شد.

۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 34608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha