چالش در ویزای ورزشکاران/ وزارت خارجه قوی تر ورود کند

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد که اگر حضور وزارت خارجه قوی تر باشد، گره ویزاها باز تر می شود و در چند مورد این مسئله رفع شد. این ارتباطات باید تنگاتنگ شود چون اعزام ها و کسب سهمیه ها مهم است.

به گزارش به پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سیدمناف هاشمی پس از برگزاری ششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح موارد مطرح شده در این نشست و سیاست های کمیته المپیک برای ورزش پرداخت.

گزارش رئیس از اجلاس انوک

وی در ابتدای گفت: تصمیات خوبی در نشست امروز اتخاذ شد، موضوع اول بحث حضور خسروی وفا در اجلاس انوک بود، روسای کمیته های ملی المپیک کشورها حضور خوبی در این اجلاس داشتند، رئیس کمیته در نشست امروز گزارش سفر را ارائه کرد. طبق گزارش خسروی وفا، موضوع محیط زیست، جامعه بدون کربن و بازی های المپیک پاریس موضوعات اصلی اجلاس انوک بود، توصیه هیات اجرایی این بود که ارتباطات بین المللی بیشتر شود تا بتوانیم در نهادهای جهانی کرسی های بیشتری در اختیار بگیریم.

مسائل مالی هم بررسی شد

هاشمی در مورد دومین دستور نشست هیات اجرایی گفت: در این بخش به موضوعات مالی پرداخته شد، گزارش پرداختی به فدراسیون ها، پرداختی خارج از سهمیه و کمک های دریافتی از کمیته بین المللی المپیک به تفکیک به اعضا ارائه شد. مقرر شد در مورد اعتباراتی که برای سال های آینده گرفته می شود، ابتدا بودجه فدراسیون ها را در هیات اجرایی مصوب کنیم اما سهمیه ای هم لحاظ شود برای فدراسیون هایی که قصد دارند مربی خارجی جذب کنند.

توجه ویژه به فدراسیون های مدال آور

دبیر کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه توجه ویژه این کمیته به فدراسیون هایی است که برای بازی های آسیایی، مدال آوری در این بازی ها و کسب سهمیه المپیک برنامه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال باقی مانده بودجه فدراسیون ها را با توجه به بودجه در اختیار و بر اساس هدف گذاری انجام شده پرداخت خواهیم کرد. در کل پرداخت ها و اعزام ها کاملا هدفمند باید باشد.

پاداش بازیهای کشورهای اسلامی چه شد؟

دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به بازی های اسلامی و اینکه هنوز برخی پاداش خود را دریافت نکرده اند، گفت: در نشست امروز در مورد این مسئله هم بحث شد، قطعا تا پایان هفته به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

تعیین پاداش برای سهمیه بگیران المپیک

به گفته مناف هاشمی پرداخت حقوق و پاداش کسب سهمیه به ورزشکارانی که صاحب سهمیه المپیک می شوند، دو موضوع مورد بحث دیگر در نشست امروز هیات اجرایی بود.

وی در این زمینه یادآور شد: قرار شد در مورد ورزشکارانی که کسب سهمیه می کنند دو تصمیم گرفته شود، اول پرداخت حقوق به دارندگان کسب سهمیه است که باید در ستاد عالی مطرح شود. این حقوق در فاصله ٢٠ ماه مانده به المپیک پرداخت می شود. در مورد رقم پرداختی پیشنهاداتی مطرح است که باید بررسی شود اما قطعا بین ٥ و ١٠ میلیون تومان است. این حقوق از دو محل کمیته و وزارت به صورت جداگانه پرداخت می شود چون اعتبارات این دو نهاد متفاوت است. همچنین طبق مصوبه هیات اجرایی کسانی که کسب سهمیه می کنند ٣٠ میلیون به عنوان پاداش کسب سهمیه دریافت می کنند.

پیشنهاد ما ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه است

هاشمی در مورد افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: پرداختی کمیته ملی المپیک ۸۰ میلیارد تومان بوده و اگر بودجه های خارج سهمیه را اضافه کنیم که ۱۰۰ میلیارد تومان می شود و این عددی نیست که بتوانیم برای بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک آماده شویم. پیشنهاد خود ما عدد ۵۰۰ میلیارد تومان را داشته باشد. اینکه مقدورات دولت و سازمان برنامه ریزی چقدر است، ما داریم رایزنی ها انجام می دهیم و امیدوارم به این عدد مد نظر نزدیک شویم. دولت با وزارت خانه ها مشکلات زیاد دارد اما این رقم برای دولت عددی نیست برای کسب افتخار بیشتر باید به این تفاهم برسیم.

برای ویزاها به مشکل خورده ایم

هاشمی در مورد رفع مشکل تیم های ورزشی در دریافت ویزا گفت: رایزنی هایی را ما و وزارت امور خارجه انجام می دهیم. به چالش های جدیدی برخورد کردیم باید ببینم در جلسه ای که داریم به چه نتیجه ای می رسیم. اگر حضور وزارت خارجه قوی تر باشد، گره باز تر می شود و در چند مورد این مسئله رفع شد. این ارتباطات باید تنگاتنگ شود چون اعزام ها و کسب سهمیه ها مهم است.

حمایت ویژه از تیم فوتبال امید

دبیر کل کمیته ملی المپیک به تیم فوتبال امید اشاره کرد و ادامه داد: انتظار هیات اجرایی این است که برای بازی های آسیایی و المپیک حمایت ویژه از تیم فوتبال امید بشود، فوتبال رشته تیمی است و طرفداران زیاد دارد. قرار است در این زمینه نشستی با رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشیم تا در مورد در تمام مرتبط با تیم امید بحث و بررسی شود. در مورد کادر فنی و سایز مسائل مرتبط هیج بحثی نشد فقط بر حمایت تاکید شد.

بررسی کمیسیون های ۱۷ گانه

همچنین کمیسیون های ١٧ گانه دیگر مورد بحث در نشست امروز هیات اجرایی بود.
هاشمی در این زمینه گفت: قرار شد در نشست های آتی در مورد وظایف و اختیارات روسای کمیسیون های ١٧ گانه تصمیم گیری شود، فعلا علی سرلک به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی منصوب شد.

تکلیف مرکز نظارت بر تیم های ملی چه می شود؟

هاشمی همچنین در مورد مرکز نظارت بر تیم های ملی و تعیین ریاست آن گفت: در مورد رئیس مرکز نظارت در نشست های قبل بحث و بررسی شد، مرکز جای حساسی است به خصوص که بعد از بازی های آسیای در مورد بازی های المپیک هم با همین تیم ستاد بازی های آسیایی کار را ادامه خواهیم داد. نیاز است تکلیف مرکز نظارت مشخص شود چون نماینده مرکز در نشست ها حضور خواهد داشت. در کل برای مرکز نظارت گزینه هایی مطرح بود اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما قطعا تا هفته آینده سرپرست را تعیین می کنیم در مورد گزینه قطعی ریاست هم حتما موضوع را در هیات اجرائی مطرح و جمع بندی می کنیم.

به چالش برخورد کرده ایم

وی در مورد مشکلات صدور ویزای ورزشکاران گفت: رایزنی هایی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه مسیر خود را طی می کند، به چالش هایی برخورده ایم که باید برطرف شود، اگر ورود وزارت امور خارجه بهتر و قویتر ببینیم قطعا مشکل حل می شود، عصر امروز نشستی در این زمینه در محل وزارت ورزش خواهیم داشت تا موضوع بررسی شود.

تمام گره ها باز می شود

هاشمی در مورد مشکل تجهیزات رشته های ورزشی مانند تیراندازی و اینکه هانیه رستمیان بیشتر از بلیت به تفنگ نیاز دارد، نیز خاطرنشان کرد: تجهیزات جزو ملزومات در هر رشته ای است، بلیت هم همین طور، همه اینها با منابع ارتباط دارد، قطعا تمام این گِره ها باز می شود، با روسای ارتباط نزدیک می گیریم تا موضوعات و مشکلات انها در مورد تجهیزات را بررسی و برطرف کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد تیم ملی بسکتبال و مشکلات پیش امده برای دیدار با استرالیا اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت پیگیر موضوع خواهیم بود.

۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 34594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha