۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 34593
فرهاد مجیدی به ایران برنمی‌گردد

فرهاد خیلی راحت از استقلال گذشت تا هم آرامش داشته باشد و هم درآمدی چند برابری. او این روزها در امارات با تیمش خوب نتیجه می‌گیرد و آنطور که مشخص است قصد ندارد حرفه مربیگری خود را فعلا در جایی غیر از امارات ادامه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام جم نوشت : فرهاد بی‌سر و صدا کار می‌کند. هر چند وقت یک بار خبری از او می‌رسد که چندان جدی نیست. نهایت تیمش در لیگ برتر امارات برده باشد یا اینکه خود فرهاد مصاحبه‌ای انجام بدهد یا چیزی بگوید که البته آن هم اصلا و ابدا ربطی به استقلال پیدا نمی‌کند. فرهاد خیلی راحت از استقلال گذشت تا هم آرامش داشته باشد و هم درآمدی چند برابری. او این روزها در امارات با تیمش خوب نتیجه می‌گیرد و آنطور که مشخص است قصد ندارد حرفه مربیگری خود را فعلا در جایی غیر از امارات ادامه بدهد.

تکرار نسخه آبی
تیم فوتبال اتحاد کلباء یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر امارات که لقب «ببرها» را دارد، نه تماشاگران زیادی دارد و نه این‌که جزو تیم‌های پرافتخار امارات محسوب می‌شود. اکنون تنها ویژگی این تیم اماراتی سرمربی آن است؛ فرهاد مجیدی. او که در پایان فصل گذشته و بعد از قهرمانی استقلال به کار خود در این تیم پایان داد در امارات دست به کار سخت و البته جالبی زد. مجیدی تاکتیکی را که در استقلال به کار می‌برد این‌بار در تیم فوتبال اتحاد کلباء پیاده کرده است. این تیم اماراتی هم اکنون نسخه مشابهی از استقلال فصل بیست و یکم به شمار می‌رود. اما مگر تیم فوتبال اتحاد کلباء چطور بازی می‌کند؟

جنگنده و دفاعی
تیم الاتحاد کلباء هم اکنون در جدول ۱۴ تیمی امارات در رتبه هشتم به سر می‌برد و با ۱۱ امتیاز فقط با تیم صدرنشین ۵ امتیاز اختلاف دارد. هر چند سران اکثر باشگاه‌های عربی از جمله همین امارات معمولا خواسته‌هایی طویل و عریض از سرمربیان و بازیکنان خود دارند، اما حداقل در رابطه با مدیران باشگاه اتحاد این گونه نیست. آن‌ها از این که تیم‌شان در رتبه هفتم است خیلی هم راضی هستند. همان طور که در سطور پیشین ذکر شد اتحاد کلبا نسخه مشابهی از استقلال فصل گذشته است. این تیم کاملا دفاعی بازی می‌کند و البته بسیار جنگنده است. به سختی حمله می‌کنند، اما همان حمله هم با برنامه انجام می‌شود. «بزن زیرش» در تیم فرهاد جایی ندارد، همان طور که در استقلال فصل گذشته جایی نداشت. عملکرد تیم مجیدی در بازی آخر مقابل تیم رده دومی الوصل هم تمجید رسانه‌های اماراتی را به همراه داشت. در بازی هفته هفتم لیگ امارات، اتحاد کلبا در حالی که با دو گل از حریف سرشناس خود، الوصل عقب افتاده بود، توانست بازی را به تساوی رسانده و نوار پیروزی‌های مداوم این تیم سرشناس را پاره کند. بعد از بازی، رسانه‌ها از نقش تعویض‌های مجیدی در کامبک این بازی تمجید کردند.

مرد تعویض‌های طلایی
فرهاد یک هنر دیگر خود را در امارات نشان داده است، او به بهترین شکل ممکن قادر است تعویض انجام دهد. تعویض‌های او حالا در زمره «طلایی‌ترین تعویض‌ها» قرار می‌گیرند. به خصوص تعویض منجر به برد او در دیدار با الظفره حسابی باعث تعریف و تمجیدش شد. نکته جالب اینجاست که مجیدی این روزها یکی از چهره‌های قابل احترام فوتبال امارات است و خبرنگاران و رسانه‌های مختلف این کشور به هر بهانه‌ای سرمربی سابق آبی‌ها را سوژه می‌کنند. البته ناگفته نماند که به مرور زمان انتظارات از سرمربی ایرانی اتحاد کلبا بالا و بالاتر می‌رود.

فرهاد و کلبا
سرمربی اسبق آبی‌های پایتخت ویژگی‌های زیادی به تیم کلبا بخشیده است. تیم تحت هدایت او علاوه بر همه این‌ها تیمی به شمار می‌رود که اعتماد به نفس هم دارد و از تاکتیک مشخص و ثابتی هم برخوردار است. معدود هواداران تیم کلبا نیز فرهاد مجیدی را دوست دارند و در کل یک علاقه دوطرفه وجود دارد. فرهاد مجیدی هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به ایران ندارد، چیزی که خبرنگار الوکره هم آن را تایید می‌کند و می‌گوید فرهاد در کلبا حداقل سه فصل می‌ماند. او نه‌تن‌ها موقعیت خوبی از لحاظ فوتبالی دارد که از لحاظ زندگی شخصی نیز در آرامش کامل است و این آرامش را با هیچ چیز عوض نمی‌کند. فرهادمجیدی در مصاحبه اخیر خود گفته که در هر بازی تیمش فقط تمرکز بر پیروزی دارد و امیدوار است که تیم اتحاد کلبا در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر امارات بتواند بهترین نتایج تاریخ خودش را کسب کرده باشد.

فرهاد چهره عالی لیگ امارات نیست، اما به هرحال تا امروز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. کاراکتر خاص او کاملا به تیم اتحاد کلبا تزریق شده است. در پایان چیزی جز این نمی‌ماند که او نمی‌توانست این کاراکتر قدرتمند را همچنان برای استقلال خرج کند؟

۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 34593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha