پنجمین روز قرمز پوشی بورس/ ارزش معاملات بازار سهام افت کرد

امروز بورس تهران برای پنجمین روز متوالی قرمزپوش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه سوم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۰ هزار و ۶۷۸ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با افت ۳ هزار و ۵۷۱ واحدی در سطح ۳۶۹ هزار و ۶۶۶ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۳ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۴۸۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «وامید»، «رمپنا» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «امین» و «غزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «فغدیر» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غگلپا»، «چخزر» و «شبصیر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ددانا و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان بود که ۶۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۳۶ نماد صف خرید داشتند و ۸۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۷ درصدی به ۱۰۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۰ درصد کاهش یافت و ۱۷۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۵۴ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۶۷ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) با صف‌ خرید ۲۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وآذر، نمادهای خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد رمپنا تعلق داشت که ارزش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از رمپنا، نمادهای غدشت، بالبر، ثفارس و حفارس صف فروش داشتند.

بورس

۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 34517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha