باشگاه شاختار: اوکراین باید به جای ایران در جام جهانی حضور پیدا کند!

باشگاه شاختار دونتسک اوکراین خواهان کنار گذاشته شدن تیم ملی فوتبال ایران از بیست‌ودومین دوره جام جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را آماده رویارویی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌کند که کارزارهایی برای تحت‌فشار قرارداد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) جهت حذف ایران از بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها به راه افتاده است. در تازه‌ترین مورد؛ باشگاه شاختار دونتسک اوکراین با انتشار بیانیه‌ای خواهان جایگزینی تیم ملی اوکراین با ایران در جام جهانی قطر شد.

در بخش‌هایی از بیانیه این باشگاه اوکراینی به قلم سرگئی پالکین مدیر اجرایی باشگاه شاختار دونتسک آمده است: «اوکراین باید در جام جهانی باشد. ایران لیاقت بودن در آنجا را ندارد! در حالی که دولت ایران از تماشای بازی تیم ملی خود در جام جهانی لذت خواهد برد، اوکراینی‌ها توسط پهپادها و موشک‌ها کشته خواهند شد. تقریباً ۲۵۰ پهپاد تاکنون به شهرهای آرام اوکراین حمله کرده‌اند.

باشگاه فوتبال شاختار دونتسک از فیفا و تمامی جامعه جهانی می‌خواهد که فوراً تیم ملی ایران را از حضور در جام جهانی محروم کنند. این یک تصمیم عادلانه خواهد بود. جای خالی را باید تیم ملی اوکراین بگیرد که ثابت کرد شایسته حضور در مسابقات جهانی است، تیمی که با شرایط نابرابر با سایر تیم‌های ملی در مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، با دل و جان بازی کرد. این تصمیم از نظر تاریخی و ورزشی قابل توجیه است.

من از همه می‌خواهم که به فشار بر بوروکراسی فوتبال بپیوندند. اینکه اشتباهات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تکرار کنیم و پشت تِز پوچ درباره غیرسیاسی بودن ورزش پنهان شویم، کافی است.»

۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
کد خبر: 34473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha