محرومیت کشتی گیر ایرانی به خاطر تزریق سرم در سالن مسابقات / دبیر : ۲ سال محرومش می‌کنم!

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران به دلیل تخلف پزشکی از مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در اسپانیا کنار گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران که قرار بود در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز به میدان برود، به دلیل تخلف پزشکی در سالن برگزاری مسابقات از دور رقابت ها کنار گذاشته شد.

ماجرا از این قرار است که در جریان رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم این مسابقات که روز شنبه برگزار شد، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در مبارزه نخست خود مقابل ترنت هیدلای از آمریکا با نتیجه ۱۵ بر ۶ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن کشتی گیر آمریکایی به گروه بازنده ها رفت تا یکشنبه برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز تلاش کند.

اما پس از پایان مبارزه غلامی مقابل حریف آمریکایی، این کشتی گیر به شدت دچار ضعف جسمانی شد تا جایی که وی حتی نای راه رفتن هم نداشت و پس از دقایق زیادی با کمک دیگران راهی سالن گرم مسابقات شد.

وی در حال رفتن به سالن گرم عنوان کرد شدیدا دچار ضعف جسمانی و حالت تهوع شده و نمی تواند روی پاهای خود بایستد.
با توجه به وخامت حال غلامی و اهمیت حفظ سلامت این کشتی گیر، پزشک تیم ملی در رختکن تیم ایران اقدام به تزریق سرم به او می کند که این موضوع با گزارش مدیر تیم ملی آلمان به مسئولان برگزاری مسابقات، بلافاصله مسئولان کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی وارد رختکن تیم ایران می شوند و علی رغم مشاهده وخامت حال کشتی گیر ایران و توضیحات کادر پزشکی ایران، این کشتی گیر را از ادامه حضور در مسابقات جهانی کنار می گذارند.
طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا دیگر داروهای تقویتی ممنوع است و با کشتی گیر برخورد قانونی می شود.
توصیحات کادر پزشکی ایران مبنی بر اینکه این اقدام در جهت حفظ سلامت این کشتی گیر بوده و اینکه او روز شنبه مبارزه ای نداشته و اگر آن ها به دنبال تخلف بودند می توانستند این کار را به صورت پنهانی در هتل انجام دهند مورد قبول قرار نگرفت و غلامی از ادامه حضور مسابقات کنار گذاشته شد.

دبیر: غلامی را ۲ سال محروم می کنم
رئیس فدراسیون کشتی گفت: اشتباهی که امروز غلامی انجام داده است قابل بخشش نیست و قهرمانی را از ایران گرفت، بدون شک ۲ سال او را محروم می کنم.

دبیر: غلامی را 2 سال محروم می کنم

دبیر در مراسم تجلیل از مدال آوران بلگراد اظهار داشت: من نمی خواستم صحبت کنم به دلیل گافی که کشتی گیر امید ایران سجاد غلامی داده است عصبانی هستم. چرا که او با گافی که داده است قهرمانی را از ایران گرفت. این کشتی گیر بار اولش نیست و ممکن است فدراسیون جهانی او را محروم کند. اگر فدراسیون محروم نکند ۲ سال این کشتی گیر را محروم می‌کنم.

وی افزود: ما هیچ سالی چنین تیمی نداشتیم از سال ۲۰۱۲ به بعد نداشتیم تیم ملی کشتی آزاد امید کشورمان ۷ مدال کسب کرده است. سال ۹۸ که فدراسیون را تحویل گرفتم کشتی آزاد ایران در رتبه ۱۱ قرار داشت و امروز در این جایگاه قرار دارد. امروز گافی که کشتی‌گیر کرجی داده، اصلا قابل بخشش نیست چرا که امروز به دروغ رفته و به کادر پزشکی در مسابقات گفته درستکار و کاوه گفته اند باید سرم بزنم. این چندمین بار است که این کشتی گیر گاف می‌دهد و من با کسی تعارف ندارم و ۲ سال بدون شک او را محروم خواهم کرد.

دبیر درباره تصمیمی که گرفته است تصریح کرد: به دلیل اینکه باعث شده پرچم ایران امروز به عنوان قهرمان بالا نرود این تصمیم را گرفتم. می‌توانستیم مانند کشتی فرنگی قهرمان شویم اما به دلیل سهل‌انگاری این کشتی‌گیر همه چیز بهم خورد. اتحادیه جهانی کشتی با هیچ‌کس تعارف ندارد و طبق قوانین هر کشتی‌گیری که بدون اطلاع، سوزنی وارد بدنش شود دوپینگی محسوب می شود. در این شرایط بحرانی نمی‌توان حق را از باطل جدا کرد و باید امروز ما تسکین جامعه می شدیم و اینقدر ناراحت بودم از این موضوع که کشتی ۳ وزن دیگر را دنبال نکردم که ببینم چه شده است.

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۳
کد خبر: 34448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رسول FI ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 0
      یک ته ریش میگذارند یک انگشتر بزرگ دست میکنند فکر میکنند مسئولیت گرفتن ارث پدریشان است محرم میکنم بجای اینکه بگوید فدراسیون محرومش میکند یا می‌کنیم میگوید محرومش میکنم برای همین است کشتی ایران بجای جلو رفتن و بالا رفتن در جهان هر سال ضعیف تر از سال قبل ظاهر میشوند انگار مافیا بازی است اینطوری حکمرانی میکنند بر ارث پدریشان