«جورجیا ملونی» اولین نخست‌وزیر زن ایتالیا شد

رئیس‌جمهوری ایتالیا از خانم جورجیا ملونی خواسته تا به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور دولت تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رئیس‌جمهوری ایتالیا از خانم جورجیا ملونی خواسته تا به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور دولت تشکیل دهد و کابینه او احتمالا امروز (شنبه) سوگند یاد کند.

دولت ائتلافی جدید ایتالیا قرار است با مشارکت چندین حزب دست راستی شامل "برادران ایتالیا" متعلق به جورجیا ملونی، "حزب لیگ" متعلق به ماتئو سالوینی و حزب "فورزا ایتالیا" به رهبری سیلویو برلوسکنی، سیاستمدار کهنه‌کار و نخست‌وزیر پیشین این کشور تشکیل شود.

ملونی در صفحه فیس‌بوک رسمی خود در پیامی نوشت: ما آماده اداره ایتالیا هستیم. ما با آگاهی و شایستگی قادر به رویارویی با فوریت‌ها و موارد اضطراری دوران خودمان هستیم.

حزب "برادران ایتالیا" در انتخابات زودهنگام ۲۵ سپتامبر اکثریت آرا را به دست آورد.

در همین حال از ماتئو سالوینی، وزیر کشور پیشین و آنتونیو تاجانی، رئیس سابق پارلمان اروپا به عنوان دو عضو کابینه خانم ملونی نام می‌برند.

ملونی ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه (به وقت ایتالیا) رسماً سوگند یاد کند.

با این حال انتشار یک فایل صوتی منتسب به سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که می‌گوید با ولادیمیر پوتین هدایا و نامه‌های محبت‌آمیزی رد و بدل کرده، کار را برای ائتلاف دست راستی خانم ملونی دشوار کرده است.

ملونی روز پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر به حزب فورزا ایتالیا و برلوسکنی هشدار داد در صورتی که چنین مواضعی در قبال روسیه و جنگ اوکراین داشته باشند، اعضای این حزب جایی در کابینه او نخواهند داشت.

تهدید ملونی در حالی مطرح شده است که او برای تشکیل دولتش به حمایت حزب فورزا ایتالیا به رهبری برلوسکنی نیاز دارد. ماتئو سالوینی، دیگر متحد ملونی از دیگر افرادی است که همواره پوتین را مورد تحسین قرار داده است. ملونی که قاطعانه از ناتو حمایت می‌کند حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده است.

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 34378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha