رأی‌گیری زودهنگام در ایالت فلوریدا شروع شد

رأی‌گیری زودهنگام انتخابات آمریکا امروز دوشنبه در ایالت فلوریدا آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که تاکنون حدود ۲۸ میلیون آمریکایی در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند و حدود ۲ هفته تا برگزاری انتخابات فرصت باقی است، رأی‌گیری زودهنگام در ایالت فلوریدا امروز دوشنبه آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با اختلاف زیادی از جو باید نامزد دموکرات عقب‌تر است. ترامپ قصد دارد دوشنبه به آریزونا سفر کند. وی روز یکشنبه در نوادا گردهمایی انتخاباتی برگزار کرده و از طرف‌داران خواست تا در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کنند.

آمارهای اولیه نشان می‌دهد میزان مشارکت دموکرات‌ها در رأی‌گیری غیابی و پستی بسیار بیشتر از جمهوری‌خواهان بوده است.

بایدن نیز روز یکشنبه به کارولینای شمالی رفت و قرار است امروز دوشنبه در دلاور محل اقامت و سکونتش باشد و کامالا هریس معاونش به فلوریدا سفر کند تا از طرف‌داران حزب دموکرات بخواهد در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کنند.

فلوریدا نقش مهمی در راهیابی نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید دارد و ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات نوامبر باید در این ایالت برنده شود.

ایالت فلوریدا با ۲۹ رأی الکترال سومین جایگاه مهم را در بین ایالت‌های آمریکا دارد. کالیفرنیا و تگزاس در رتبه‌های اول و دوم هستند و نیویورک نیز هم رتبه فلوریدا است.

نظرسنجی اخیر رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد بایدن در ایالت فلوریدا موفق به کسب ۴۹ درصد آرا شده و ۴۷ درصد رأی دهندگان نیز از ترامپ حمایت کرده‌اند.

آمارهای "پروژه انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا نشان می‌دهد تاکنون حدود ۲۷.۹ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام و پستی شرکت کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد دموکرات‌ها استقبال بیشتری از رأی‌گیری پستی داشته‌اند به طوری که از ۱۰.۶ میلیون رأی پستی بیش از ۵.۸ میلیون رأی مربوط به دموکرات‌ها بوده است.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 3432
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha