ضربه سنگین فیلترینگ به بازار تبلیغاتی اینستاگرام!

بازار تبلیغات در اینستاگرام در سال جاری یش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که به دلیل فیلترینگ اندازه این بازار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بازار تبلیغات در اینستاگرام در سال جاری یش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که به دلیل فیلترینگ اندازه این بازار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

طبق گزارش روابط عمومی جریان، پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، اندازه بازار تبلیغات در اینستاگرام در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به دلیل فیلتر شدن اینستاگرام، اندازه این بازار این لحظه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

در اینستاگرام بیش از ۱۰ هزار صفحه فارسی‌زبان وجود دارد که اقدام به نمایش تبلیغات می‌کنند و گردش مالی حوزه تبلیغات در اینستاگرام روزانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

با شروع اختلال اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام گردش مالی این حوزه تقریباً به صفر رسیده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی برای تبلیغات خود از پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنند و فیلتر شدن اینستاگرام باعث از بین رفتن یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی کسب‌وکارهای ایرانی خواهد شد.

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی نیز اعلام کرده با توجه به شرایط فعلی کشور، انتشار رپورتاژ آگهی در وبسایت‌های خبری با کاهش ۴۹ درصدی مواجه شده است. کاهش تمایل کسب‌وکارها به انتشار رپورتاژ آگهی درآمد وب‌سایت‌ها از این کانال را بیش از ۵۵ درصد کاهش داده است.

۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد خبر: 34311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha