دانیال سهرابی تنها فینالیست ایران در پنج وزن دوم / دو اشتباه بزرگ در کشتی از بوسه تا ضربه

دانیال سهرابی دقایقی پیش با عبور از حریف گرجی، تنها فینالیست ایران در مسابقات پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان لقب گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، حریف گرجی خود را برد و به فینال رسید.
نکته عجیب در کشتی سهرابی و حریف گرجی این بود که سهرابی که با اخطار داوران برای ضربات سر در معرض تهدید بود برای دلجویی از حریفش او را بوسید که این حرکت در تعارض با فرهنگ کشتی گیران خارجی است و بارها کشتی گیران به عدم انجام این حرکت توصیه شده اند. اما عجیب تر اینکه سهرابی در انتهای کشتی و پس از شکست دادن حریف گرجی در حالی که حریف در ثانیه های پایانی باخت خود را پذیرفته بود و داور هم سوت زده بود با یک ضربه محکم به پشت حریف کوبید. حرکتی که می توانست از سوی تیم داوری جریمه در پی داشته باشد چرا که ثانیه های پایانی پس از سوت داور را پر تنش کرد.


امروز در مسابقات پنج وزن دوم نتایج زیر رقم خورد:

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب کرم کمال از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باید کار خود را در گروه بازنده ها دنبال کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی جولیان حورتا از کلمبیا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ویلیوس ساویکاس از لیتوانی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ و ضربه فنی امانت سامات اولو از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله مقابل دیگو چخیکوادزه از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف گاگیگ سنجویان از فرانسه می رود.


فینال پویا دادمرز و ایمان محمدی در کشتی فرنگی امیدهای جهان ؛ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش و نتیجه

پخش زنده مسابقات پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان اسپانیا ۲۰۲۲، سه‌شنبه ساعت ۱۲:۰۰ + لینک پخش و نتیجه


برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی امیدهای جهان، اسپانیا ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: 34275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha