دو فینالیست و دو شانس مدال برنز برای شاگردان حسن رنگرز + فیلم

مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان دوشنبه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان مسابقات پنج وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارند.نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۱ نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی برای کسب مدال طلا به مصاف نیهاد قلی زاده قهرمان جوانان جهان از آذربایجان می رود.

فیلم فینالیست شدن دادمرز را اینجا ببینید

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۱ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله توانست با نتیجه ۵ بر ۱ ضیا باباشوف از آذربایجان را مغلوب کند و به دیدار فینال راه یابد. وی در دیدار فینال به مصاف گئورگی شوتادزه از گرجستان می رود.
فیلم فینالیست شدن محمدی را اینجا ببینید

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، مختاری به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا به مصاف امانوئل بنیتز از مکزیک می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با آکیلبک تالانتبکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل نائو کوساکا از ژاپن قرار بگیرد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ کریستین زمپ از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۴ موهیوتدین ساریجیجک از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ماکسات سایلاو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب میخایلو ویشنیوتسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با مارین نیشیمورا از ژاپن کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل سارخان ممدوف از آذربایجان قرار بگیرد.

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
کد خبر: 34226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha