سناریوسازی جدید برای حسن یزدانی/مصاف انتخابی دوباره یزدانی- قاسم‌پور؟

​​​​​​قهرمان سابق کشتی جهان در خصوص اینکه مصاف انتخابی دوباره یزدانی- قاسم‌پور را چطور پیش‌بینی می‌کند؟، تصریح کرد: حسن یزدانی ۸ سال است قهرمان المپیک و جهان شده، کامران قاسم‌پور هم در دو سال ملی‌پوش شدن، دو مدال طلا گرفته؛ شرایط برابر است. هر اتفاقی هم بیفتد هر دوتای آن‌ها عزیزند و عزت دارند. هیچ کسی را نکوبیم. در کشتی ما هیچ‌وقت وزن یک کشتی‌گیر دست فدراسیون و سرمربی تیم ملی نبوده، انتخاب با آنهاست که کدام‌شان در وزن المپیکی ۸۶ و کدام در ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمدحسن محبی در رابطه با اینکه برخی معتقدند در فاصله کمتر از دو سال تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید کامران قاسم‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم محک بخورد، اظهار داشت: دلم می‌خواهد هر اتفاقی که قرار است رخ دهد، روی تشک بیفتد. سنی از من گذشته و نگاهم این است که هر کدام از این دو عزیز زحمت زیادی کشیده‌اند و ما که قبلاً زندگی قهرمانی را پشت سر گذاشتیم، می‌دانیم چقدر باید تلاش کرد تا به جایگاهی رسید که امثال حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور در آن قرار دارند. ضمن اینکه من معتقدم نباید با قهرمانان‌مان برخورد قهری داشته باشیم، یکی را بکوبیم و دیگری را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در کشتی ما مسئله مهم مسابقه انتخابی است، یعنی نه من، نه فدراسیون کشتی و نه سرمربی تیم ملی هیچ‌کدام قرار نیست تصمیم بگیرند که کدام کشتی‌گیر در چه وزنی کشتی بگیرد. اینکه کدام یک از این دو کشتی‌گیر به وزن بالاتر بروند و کدام‌شان در ۸۶ کیلو کشتی بگیرند، چیزی است که مسابقه انتخابی آن را روشن می‌کند و دست هیچ کسی نیست.

قهرمان سابق کشتی جهان در خصوص اینکه مصاف انتخابی دوباره یزدانی- قاسم‌پور را چطور پیش‌بینی می‌کند؟، تصریح کرد: حسن یزدانی ۸ سال است قهرمان المپیک و جهان شده، کامران قاسم‌پور هم در دو سال ملی‌پوش شدن، دو مدال طلا گرفته؛ شرایط برابر است. هر اتفاقی هم بیفتد هر دوتای آن‌ها عزیزند و عزت دارند. هیچ کسی را نکوبیم. در کشتی ما هیچ‌وقت وزن یک کشتی‌گیر دست فدراسیون و سرمربی تیم ملی نبوده، انتخاب با آنهاست که کدام‌شان در وزن المپیکی ۸۶ و کدام در ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرند.

محبی در رابطه با اینکه برخی معتقدند قاسم‌پور می‌تواند بهتر از یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی کشتی بگیرد؟، گفت: نه، به این راحتی نیست. من بعید می‌دانم. نه اینکه حسن یزدانی یا کامران قاسم‌پور را دست کم بگیرم، اما دیوید تیلور قهرمان اول جهان و المپیک شده و به راحتی تسلیم نمی‌شود. امتیاز گرفتن از او سخت است، راحت خاک نمی‌شود، نفس بالایی هم دارد و کشتی گرفتن با او برای هیچ‌کسی کار راحتی نیست. قاسم‌پور هم کشتی‌گیر خیلی خوبی است، مسابقه انتخابی همیشه بین مدعیان ما بوده و تکرار شده و اکنون هم وضعیت همین است.

وی درخصوص اینکه حسن یزدانی چطور باید بعد از قبول ۴ شکست مقابل تیلور به لحاظ روحی خود را برای مبارزه مجدد با این کشتی‌گیر آماده کند، یادآور شد: بعد از ۴ باخت کار کمی برای حسن یزدانی سخت شده؛ خدا نکند فضای مجازی علیه کسی باشد. حسن یزدانی حتماًَ طوری زندگی کرده که توانسته ۸ مدال جهانی و المپیک بگیرد و اعتقاد دارم حداقل تا ۳۲ یا شاید ۳۵ سالگی بتواند باز هم کشتی بگیرد؛ هرچند اخوی بزرگتر ما به من و برادرم حسین می‌گفت باید تا ۴۵ سالگی کشتی بگیرید! کسی که این همه مدال گرفته حتماً مسائلی را در زندگی خصوصی‌اش مراعات کرده که بعد از این هم مراعات خواهد کرد. او بعد از قبول سه شکست مقابل تیلور، یک بار او را برد، اما امسال آن آمادگی ذهنی و جسمی نداشت که بتواند این حریف را ببرد. به نظر اگر تمرین و روحیه خوب داشته باشد باز هم قهرمان جهان والمپیک خواهد شد و تیلور را شکست می‌دهد.

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 34214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha