آیا ارتباطی بین تضامین جعلی کارگزار استقلال با برکناری آجرلو بوده؟ بدهی ۹۰ میلیاردی چه می شود؟

مشاور حقوقی سازمان لیگ از احتمال جدی حذف استقلال از آسیا می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ایران ورزشی نوشت: مصاحبه چند روز پیش مشاور حقوقی سازمان لیگ درباره جعلی بودن تضامین کارگزار استقلال و بعد محرز شدن بدهی سنگین ۹۰ میلیاردی این باشگاه به سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی که به برکناری ناگهانی مصطفی آجورلو منجر شد، نقش پرونده تبلیغات محیطی را در تغییر مدیرعامل باشگاه نشان می‌دهد.

حسین آل اسحاق که مسئولیت پیگیری پرونده بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی را برعهده دارد، از اظهارنظر درباره علت تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال خودداری می‌کند اما با تشریح آخرین وضعیت پرونده بدهی این باشگاه و عواقبی که این پرونده می‌تواند داشته باشد، بسیاری از زوایای پنهان این ماجرا را روشن می‌سازد.

ماجرای جعلی بودن تضامین کارگزار استقلال که چند روز پیش درباره‌اش مصاحبه کرده بودند، در نهایت به برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال منجر شد.

این ماجرای جعلی بودن تضامین هیچ ارتباطی به آقای آجورلو ندارد. اینها تضامینی بودند که کارگزار به سازمان لیگ داده بود و مخدوش بود. باشگاه استقلال به‌عنوان تضمین‌کننده این کارگزار خواه‌ناخواه در این موضوع مسئول است.

سازمان لیگ بخصوص درباره این کارگزار، هشدارهای لازم را به باشگاه استقلال داده بود.

بله ما همه مسائل را گفتیم اما قبول نکردند. در حال حاضر فقط حق سازمان لیگ مطرح نیست چون حق باشگاه‌ها را هم نداده‌اند و بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد بدهی دارند.

در شرایط فعلی وضعیت رسیدگی به این پرونده چطور می‌شود؟

روال قرارداد این است که در مرحله اول مسئولان دو نهاد سازمان لیگ و استقلال اختلاف‌ها را حل کنند. ما چندین جلسه گذاشتیم اما به نتیجه نرسیدیم. در جلسه حل اختلاف نهایی هم سازمان لیگ طی نامه‌ای به‌صورت رسمی نماینده باشگاه استقلال را دعوت کرد اما این نامه را بی‌جواب گذاشتند و به‌صورت تلفنی از حضور در جلسه انصراف دادند. طبق قرارداد مرحله بعد داوری است که با سرداوری آقای حمید سجادی به‌عنوان شخصیت حقیقی و نه شخصیت حقوقی انجام می‌شود. اگر ایشان سرداوری را نپذیرد، دعوا ارجاع می‌شود به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و آنها تصمیم می‌گیرند که حق با سازمان لیگ است یا نه که حق با سازمان لیگ است.

در صورتی که رأی به نفع سازمان لیگ صادر شود، جرایم احتمالی باشگاه استقلال چه خواهد بود؟

باشگاه ملزم می‌شود این بدهی را تا تاریخ مشخصی بپردازد و در صورتی که این کار انجام نشود، کمیته تعیین وضعیت می‌تواند پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال را ببندد یا حتی حکم کسر امتیاز را برای این باشگاه در نظر بگیرد. منع برگزاری مسابقات هم از دیگر جرایم احتمالی برای باشگاه استقلال است.

این موضوع احتمالاً کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال را هم با مشکل مواجه می‌کند.

بله ما تأثیر این موضوع را به طور جدی بر مجوز حرفه‌ای باشگاه خواهیم دید و تا زمانی که خسارت‌ها را پرداخت نکنند، نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

همه اینها دلایل موجهی برای هیأت مدیره باشگاه استقلال برای برکناری مصطفی آجورلو به نظر می‌رسد.

به نظر من این موضوع به شخص آجورلو ربطی نداشت. احتمالاً برکناری او به خاطر مسائل درونی باشگاه بوده است. چون ما در پرونده تبلیغات محیطی داریم درباره اختلاف دو شخصیت حقوقی صحبت می‌کنیم نه شخصیت حقیقی مصطفی آجورلو. این موضوع بین سازمان لیگ با باشگاه استقلال است. چه اشخاص باشند و چه نباشند.

مشکلاتی نظیر این را با باشگاه‌های دیگر ندارید؟

خیر. در جلسه‌ای که مدیرعامل وقت باشگاه استقلال پیشنهادهای اغواکننده خود را در حضور باشگاه‌های دیگر بیان می‌کرد، هیچ یک از آنها این توجیه‌ها را نپذیرفتند و متوجه شدند که تبلیغات محیطی اگر متمرکز باشد، چه به لحاظ اجرا و چه قراردادها بهتر است.

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 34201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha