صندوق املاک گزینه‌ای مناسب برای نقد کردن مستغلات بانک‌ها

معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ بازنشستگی فولاد معتقد است با راه‌اندازی صندوق املاک، دیگر امکان بهانه‌گیری بانک‌ها در خصوص نبود تقاضا برای خرید املاک آن‌ها کاهش می‌یابد و شاهد فروش شفاف و رونق معاملات این دست از املاک و مستغلات در بستر بورس ها نیز خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران به تازگی آغاز شده که رسول رحیم‌نیا، کارشناس ارشد بازار سرمایه و معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ بازنشستگی فولاد معتقد است با آغاز به کار صندوق املاک، مردم و سرمایه‌گذاران با هر مقدار سرمایه‌ای می‌توانند در بازار املاک سرمایه‌گذاری کنند. در شرایطی که تا پیش از این سرمایه‌گذاری در این بازار نیازمند پول زیاد، حداقل به اندازه وجه یک واحد مسکن بود.

وی به آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل ماهیتی که این صندوق‌ها دارند، برای ایجاد اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران ۵٠ درصد از واحدهای موسسین و فروشندگان املاک برای یک سال اول نزد شرکت سپرده‌گذاری وثیقه می‌شود تا یک ضمانتی برای ایفای تعهدات آن‌ها به وجود آید تا به این ترتیب سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

او گفت: صندوق املاک و مستغلات برخلاف صندوق زمین و ساختمان که در جهت تقویت عرضه و به منظور احداث پروژه‌های خاصی در نظر گرفته شده بود، برای تقویت تقاضا و خرید و فروش املاک و اجاره، اجرایی شده تا شاهد رونق بخشی و ورود سرمایه‌های خرد به بازار املاک از مسیر بازار سرمایه باشیم.

به گفته معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ بازنشستگی فولاد، بازار سرمایه بستری امن و مناسب برای عرضه املاک و مستغلات مازاد نهادهای عمومی غیردولتی و بانک‌ها است که با راه‌اندازی صندوق املاک، دیگر امکان بهانه‌گیری بانک‌ها در خصوص نبود تقاضا برای خرید املاک آن‌ها کاهش می‌یابد و شاهد فروش شفاف و رونق معاملات این دست از املاک و مستغلات در بستر بورس ها نیز خواهیم بود.

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 34153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha